Kombi czy hatchback do 15-20 tysięcy?

Kombi czy hatchback do 15-20 tysięcy?

14 Wrz 2018, 13:56

Moje stare auto wylapalo szkodę całkowitą i poszukuje teraz samochodu do 15-20 tysięcy łącznie z ewentualnymi naprawami po kupnie.

W grę wchodzi albo małe kombi albo duży hatchback. Szczerze mówiąc zastanawiam się jaka może być różnica w spalaniu między hatchback a kombi, szczególnie po mieście, bo tu będę robił większość kilometrów. Będę przewoził gitarę, trochę sprzętu sportowego typu piłki, pachołki itp., walizki, bagaże. Raczej nic specjalnie ciężkiego. W planach też potomek, więc jakiś wózek itp, dobrze by było żeby mieścił się bez specjalnej gimnastyki.

Może coś doradzić UE bo ja już mam straszny galimatias w głowie.

Będę robił ok. 20 tysięcy km rocznie z czego ok. 12-15 tysięcy po mieście (Warszawa).

Chciałbym samochód o następujących parametrach:
- benzyna/gaz

- silnik taki, aby w miarę swobodnie mógł pojechać te 120-130 km/h w razie potrzeby na trasie i nie pożerał dużej ilości paliwa (w trasie to chyba te 6-7 litrów benzyny to max.?) oraz względnie cichy, aby przy szybszej jeździe, tj.120-130 dało się normalnie rozmawiać

- nie chce niskiego zawieszenia,czy nisko zawieszonych części jak np.w Peugeot 407. Nie na polskie drogi,szczególnie że większość kilometrów będę robił po mieście gdzie też sporo progów zwalniających.

- koniecznie klima, może być i manualna, fajnie jakby był tempomat

- skrzynia manualna i chyba 6 biegowa (wtedy na trasie nie będzie się tak męczył,czy dobrze myślę?)

- oczywiście jak najtańszy w eksploatacji i pochłanianiu paliwa, żeby było w miarę dużo części zamiennych i łatwy w naprawie oraz żeby psuł się jak najrzadziej, bo będę używał go do pracy.

Nie mam wygórowanych wymagań, tym bardziej że wcześniej jeździłem Dacią Logan Van 2 miejscową i 110-120 km/h to już był straszny hałas i 4000+ obrotów.

I to z grubsza tyle.

Jakie samochody kombi/hatchback mogą spełnić powyższe kryteria? I za taką cenę których roczników, przebiegów, rzeczy do zrobienia powinienem oczekiwać?

Myślałem o
Oplu Astra H
Ford Focus
Fiat Croma (ale ciężki jak na miasto i sam nie wiem, pewnie będzie dużo palił?),
Dacia któraś w kombi? (tylko czy znowu nie będzie głośna przy 100km/h?)
Renault Laguna II lub Megane?
Hyundai i30 lub i40?

Może macie jakieś inne propozycje albo możecie porównać jakieś samochody i doradzić?
barobb
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 14 Wrz 2018, 12:48

Re: Kombi czy hatchback do 15-20 tysięcy?

14 Wrz 2018, 14:16

Z podanych przez Ciebie do rozwazenia Focus, od siebie dodam Seata Exeo 1.8T w sedanie lub kombi, niewatpliwym plusem jest niska awaryjnosc tego motoru oraz swietna wspolpraca z LPG co pozwala jeszcze bardziej obnizyc koszty eksploatacji
W seacie wchodza w gre roczniki 2009 z przebiegami 200tys+ oczywiscie w gornej granicy budzetu polecam obejrzec auto na zywo.
Megane / Laguna 2 generacji nie polecam ze wzgledu na wysoka awaryjnosc oraz fakt ze naprawy tych aut nie naleza do najprostszych.

Pod tym wzgledem auta grupy VAG wypadaja najlepiej, sa to najpopularniejsze auta w polsce przez co znaja je wszyscy mechanicy i taki 1.8T czy 1.9TDI dla przykladu nie stanowi zadnego problemu w diagnostyce, każdy z nich również dysponuje interfejsem diagnostycznym VCDS albo VAG-Com, a zapytaj ile warsztatów ma Clipa niezbednego do diagnostyki Renault, w Warszawie zapewne pod tym wzgledem jest lepiej niz w innych miastach.
Raziel11
Początkujący
 
Posty: 119
Zdjęcia: 6
Rejestracja: 24 Sie 2018, 23:05
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy od: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: 1.6 8V MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: Kombi czy hatchback do 15-20 tysięcy?

14 Wrz 2018, 19:04

O Boże jak czytam że ktoś proponuje Exeo do maksymalnie 20 tys z wkładem i piszę że VAG-i tylko i wyłącznie to aż nie wiem co napisać.... To teraz moim zdaniem tak : z tych które zostały wymienione na LPG najlepiej będą jeździć Renówki czy to 1.6 czy 2.0 nie widzę w nich nic strasznego jeśli chodzi o naprawy, są to proste zawieszeniowo i silnikowo samochody, chyba że cewki są tak kosmicznie trudne w naprawach. W budżecie kupisz spokojnie wersje po lifcie więc z poprawioną elektroniką. Astra H jeśli pod LPG to 1.6 lub 1.8 125 koni. Croma to tak na prawdę Vectra C z tym 1.8 140 jest problem z regulacją zaworów na LPG. Hyundai i40 nie ten budżet, I30 I spoko, tyle że tam jest chyba bezpośredni wtrysk więc koszt LPG duży. Focus podobnie jak Croma, silniki bez regulacji zaworów.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 Mar 2010, 13:27
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy od: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Kombi czy hatchback do 15-20 tysięcy?

15 Wrz 2018, 08:53

Dzięki za wszystkie sugestie.

Wczoraj oglądałem kilka samochodów i astra czy i30 wyglądały bardzo blado przy citroenie C4 Picasso. Muszę przyznać że bardzo mi się spodobał tylko zastanawiam się czy głównie do jazdy po mieście przez jedną osobę jest sens kupowac, bo chyba jest dość ciężki i pali ok.10 litrów Pb?
Czytalem też że diesle są lepsze w tych samochodach ale do miasta bez sensu mi brać diesla. No i czy te benzynowe byłyby ok to instalacji LPG? Obawiam się też awaryjnosc Picasso w benzynie. Może ktoś miał i mógłby się wypowiedzieć jak z naprawami, blacharka i spalaniem?
barobb
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 14 Wrz 2018, 12:48

Re: Kombi czy hatchback do 15-20 tysięcy?

15 Wrz 2018, 15:04

Raziel11 napisał(a):każdy z nich również dysponuje interfejsem diagnostycznym VCDS albo VAG-Com

I tu się mylisz - pomagam mechanikom w konfiguracji sprzętowej dla różnych interfejsów diagnostycznych (tak, mam zainteresowania mechaniczne i informatyczne, a elektrotechnikiem jestem z zawodu).
90% warsztatów ma pirackie/chińskie wersje tych przystawek, a prym wiedzie Delphi w dwóch wersjach (różnią się kolorem płytki). Jest ona bardzo prosta w konfiguracji dla kogoś kto już to robił. VAG zawsze stawia jakieś fochy jeśli chodzi o ustawienia portów i byle połączenie z netem blokuje starsze wersje. Ponadto najlepiej mieć archaiczny win xp, bo na reszcie jest jeszcze gorzej.
Przy pomocy Delphi elegancko odczytujesz Renówki, czego u VAGa nigdy nie odczytasz wszystkich potrzebnych danych pracy silnika.


Autorze, C4 Picasso ma dobre 1.8 i 2.0 benzyna, które są lepsze od tych późniejszych zaprojektowanych wspólnie z BMW 1.6 120KM i 1.6 THP.
Ostatnio edytowany przez dzida, 15 Wrz 2018, 15:08, edytowano w sumie 1 raz
Proszę o wypowiedzi stałych bywalców:
usprawnienie-dzialu-jakie-auto-kupic-vt110560.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14741
Zdjęcia: 411
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

Re: Kombi czy hatchback do 15-20 tysięcy?

15 Wrz 2018, 15:07

C4 Picasso to bardzo fajne auto, sam się nad nim zastanawiam. Przestrzeń w środku ogromna, potęguje to przeszklenie. Tylne fotele przesuwane - tak fotele. Brak problemów z korozją. Jeśli chodzi o silniki to w zasadzie tylko 1.8 benzyna. 2.0 benzyna występuje tylko z automatem - sam silnik jak najbardziej udany. Uwaga na auta od 2009 roku z silnikami pochodzenia BMW tzn. 1.6 vti, 1.6 thp.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 Mar 2010, 13:27
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy od: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Korytarz życia - droga ekspresowa, autostrada Korytarz życia - droga ekspresowa, autostrada
    Gdy na autostradzie czy drodze szybkiego ruchu zdarzy się wypadek, w wielu europejskich krajach kierowcy mają obowiązek utworzyć tzw. korytarz życia (inaczej korytarz ratunkowy), czyli pozostawić wolne miejsce na przejazd ...
    Jak odróżnić w dieslu pompowtryski od wtryskiwaczy? Jak odróżnić w dieslu pompowtryski od wtryskiwaczy?
    Postaram się wyjaśnić jak w prosty sposób sprawdzić jaki mamy układ zasilania czy są to zwykłe wtryskiwacze czy też pompowtryski. Opiszę tez znane mi zalety i wady takich rozwiązań. Trzeba pamiętać że silniki Silniki ...

  • Re: Kombi czy hatchback do 15-20 tysięcy?

    19 Wrz 2018, 14:56

    Panowie,

    znalazłem coś takiego niedaleko mnie. Jak to widzicie? Ponoć na gazie przejechane dopiero 40 tysięcy, ale łącznie 300... I nie wiem czy to nie będzie zaraz koniec żywota tego silnika? Mógłby ktoś zerknąć i podpowiedzieć czy w ogóle warto jechać oglądać?

    https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-ID6BigBg.html
    barobb
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 14 Wrz 2018, 12:48

    Re: Kombi czy hatchback do 15-20 tysięcy?

    20 Wrz 2018, 19:02

    Było coś z przodem, słabe wyposażenie i silnik - daruj go sobie
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11432
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008
     
    • Volkswagen Golf II, Tuning Rat Style, 2
      Porównanie: Opel Corsa C, Renault Clio II, Toyota Yaris I, VW Polo III
      BMW 3 Series saloon-car racing prototype - 1992 & BMW Z1 - 1991 & BMW 850 CSi - 1995
      Mercedes-Benz 280S