Kombi do 5K - czy to możliwe?

01 Cze 2020, 14:54

Cześć.

Szukam auta do 5 tys. (bez pakietu startowego). Kombi, ostatecznie sedan. Raczej w trasy krótsze (60-80 km) i dłuższe (200, 500 km). Do miasta też, ale rzadko. Paliwo bez znaczenia (czyt. powodujące możliwie najmniej problemów). Nie musi mieć jakichś wypasionych bajerów. Bardziej trwałość > wyposażenie czy osiągi (na tyle, by się jechało przyzwoicie autostradą).

Samochody w tej cenie będą starsze, w związku z tym pytanie: czy jest sens obawiać się mocnego silnika przy dużym przebiegu, czy wręcz przeciwnie, skoro jest mocniejszy, to mniejsza szansa, że był żyłowany?

O czym myślałem:

- Volvo V70/S70/V40. Zwłaszcza 2 pierwsze bardzo mi się podobają stylistycznie + marka, która nie jest młodzieżowa i potencjalnie może mieć z racji tego mniej za sobą.
- Honda Accord VI: czy idzie znaleźć ją w tej cenie?
- Citroen C5: jak wyżej.
- Audi 80/100/A4 C6: już w ostateczności. Z tego co widzę, raczej opcja #1, ale też pewnie jest ich coraz mniej.
- miejsce na Twoją propozycję

Cena jest bez szału, więc nie oczekuję nie wiadomo czego, byle by była szansa znaleźć to ostatecznie w dobrym stanie. O konkretne egzemplarze będę się pytał później, na razie chcę się rozeznać, czy jest to w ogóle możliwe.
BlackSwing
Nowicjusz
 
Posty: 9
0

01 Cze 2020, 17:20

Po ostatnim materiale blogomotive przypomniałem sobie o 406-ce i będę ją polecał, naprawdę fajne autko. Obejrzyj sobie:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



A tu ładna 406-ka na biało-czerwonej fladze:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

V70/S70 ciężko w tym budżecie, V40 prędzej, ale ono potrafi trochę podrdzewieć. Np.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Z Audi raczej tylko A4 B5 w tym budżecie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

01 Cze 2020, 18:27

BlackSwing napisał(a):O konkretne egzemplarze będę się pytał później, na razie chcę się rozeznać, czy jest to w ogóle możliwe.
przy 5k trzeba trochę zmienić podejście - codzienne przeglądanie na OLX ogłoszeń z Twojej okolicy i kupno najlepszego auta jakie się trafi (dobre egzemplarze w tej cenie znikają bardzo szybko).
Z aut podanych w pierwszym poście może być ciężko (zwłaszcza jeśli mówimy o Audi). Lepiej szukać czegoś z marek nie "premium" i najlepiej... o nie najlepszej (niesłusznie, zazwyczaj na podstawie kraju pochodzenia) opinii, jak w.w Peugeot 406, Renault Laguna I.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14081
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

01 Cze 2020, 22:25

mike napisał(a):Z aut podanych w pierwszym poście może być ciężko (zwłaszcza jeśli mówimy o Audi). Lepiej szukać czegoś z marek nie "premium" i najlepiej... o nie najlepszej (niesłusznie, zazwyczaj na podstawie kraju pochodzenia) opinii, jak w.w Peugeot 406, Renault Laguna I.


Ok. Na górze podałem pierwsze przykłady - właśnie forum jest od tego bym się dowiedział czegoś więcej. O takim 406 właśnie czy Citroenie C5 też przeczytałem, że są właśnie wygodne i bardzo niedoceniane, głównie przez to, że są na F :>

Ossy napisał(a):V70/S70 ciężko w tym budżecie, V40 prędzej, ale ono potrafi trochę podrdzewieć.


Też (być może dlatego?) V40 jest, z tego co widzę, po prostu dużo więcej. S70 nie ma w ogóle, a V70 to rzadkość (Dolnośląskie i ościenne województwa).
BlackSwing
Nowicjusz
 
Posty: 9
0

02 Cze 2020, 05:52

Od siebie dodam Forda Focusa,Opla Astre G i Nissana Primere P11.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

03 Cze 2020, 12:23

Chyba się przekonuję do sedana/liftbacka zamiast kombi...

Barol napisał(a):Od siebie dodam Forda Focusa,Opla Astre G i Nissana Primere P11.

Focus jest w rodzinie już jeden - 0 szans że go wezmę, z całym szacunkiem :)
Astra G - hmm. Nie najgorzej, ale nie wiem, czy nie będzie ciutkę za mały jednak w wersji zwykłej. Jeśli nie, to czy też nie Vectra B? Słyszałem złe opinie o blachach w tych modelach i ogólnie Oplu - czy to prawda? (20-letnie auta, no ale się różnią jakoś pewnie).
Primera P11 - wygląda w porządku. Mam jeszcze znajomego co ją miał, więc spytam.

Odnośnie Audi pomyliłem się, chodziło mi o A6 C4 :>
Jeszcze: Alfa 156? Choć w tej cenie widzę że może być ciężko.

C5/406 póki co prowadzą, chyba że do czegoś jeszcze mnie przekonacie :> Czy 2.0 HDi 90/110 KM są tam w porządku?

Z C5 jest jeszcze sprawa z ichniejszym zawieszeniem. To chyba oznacza w razie czego specjalistyczny serwis; najbliższy 30 km ode mnie. Nie wiem czy to też nie jest wada...
BlackSwing
Nowicjusz
 
Posty: 9
0

03 Cze 2020, 12:37

BlackSwing napisał(a):Vectra B
jeśli będziesz trzymać się benzyny/b+g to ok. Części tanie jak barszcz, no ale ta blacha...
BlackSwing napisał(a):Primera P11
technicznie ok, ale zgniluch jak Vectra... albo i lepszy :ok: jeśli padł już Nissan, to nie wypada pominąć Toyoty Avensis t22.

BlackSwing napisał(a):Czy 2.0 HDi 90/110 KM są tam w porządku?
tak, ale wiadomo, że w tym budżecie będą niały już ładny przebieg na karku.
BlackSwing napisał(a):Z C5 jest jeszcze sprawa z ichniejszym zawieszeniem. To chyba oznacza w razie czego specjalistyczny serwis; najbliższy 30 km ode mnie. Nie wiem czy to też nie jest wada...
jeśli pilnujesz płynu hydraulicznego, to nic się z tym nie dzieje przez 100-150k km, w razie "W" sfery hydrauliczne można regenerować/wymieniać pojedynczo, co raczej nie ma miejsca w przypadku konstrukcji wielowahaczowych konkurencji...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14081
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

03 Cze 2020, 16:40

W poliftowych Vectrach B poprawiono nieco blacharke i już nie rdzewieje jak wcześniej.

Co do C5 to tak jak mike wspomniał jak pilnujesz stanu płynu to jest ok.
Kolega z pracy miał C5 przez jakieś dwa lata i sam mi nawet o tym mówił i przez te dwa lata przejezdzil praktycznie bezawaryjnie,miałem ją kupić od niego no ale niestety fundusze nie pozwoliły..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

03 Cze 2020, 17:52

Ludzie mnie zadziwiają. Focusa nieeee bo był w rodzinie i pewnie się psuł, bo trafili na kiepski egzemplarz, ale C5 na hydro po milionie kilometrów to bierę, będzie tanio.

Mike, fajnie że przez 150 kkm nie ma problemów, ale w Polsce auta mają drugie/trzecie tyle i co drugi mechanik tego zawieszenia nie dotyka bo nie ogarnia powietrza zamiast oleju w amorze. Do 5k to się szuka normalnego auta, a nie C5, AF156 itp... No chyba że autora stać na serwis o wartości auta to niech bierze co mu się podoba i koniec tematu.

Fakt, w Focusie wielowahacz swoje kosztuje, ale każdy mechanik to zrobi i części w polomarkecie znajdzie. Powodzenia z C5 i wysyłaniem gruszek na regenerację podczas gdy auto stoi a jest potrzebne.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

03 Cze 2020, 20:13

galakty napisał(a):Ludzie mnie zadziwiają. Focusa nieeee bo był w rodzinie i pewnie się psuł, bo trafili na kiepski egzemplarz, ale C5 na hydro po milionie kilometrów to bierę, będzie tanio.


Nie sprecyzowałem tego, ale nie o to chodzi. Jest i jakoś się poza blachą nie dzieje nic. Po prostu nie chcę takiego samego samochodu, niezależnie czy w innym nadwoziu czy nie :>

C5 - dlatego się pytam, czy to jest na tyle trwałe i łatwe w naprawie (i czy przejadę tym 30km do specjalistycznego warsztatu w czasie awarii), że się opłaca w to pakować, tego nie wiem. Przebieg będzie wszędzie duży, więc kwestia tego, czy taki silnik i jakieś problematyczne podzespoły to wytrzymają. I też widzę, że w okolicy da się coś znaleźć sensownego, nawet 406-tek jest mniej.

Inna sprawa, że jak pisałem wyżej, samochód nie będzie jakoś często używany (ktoś mógłby napisać że z takim przebiegiem to rower), ALE: będzie brany albo bagaż, albo ludzie, albo both. I to w trasy czasami przez całą południową Polskę. Także to musi być raczej segment C/D.

galakty napisał(a):Do 5k to się szuka normalnego auta,


Czyli?
BlackSwing
Nowicjusz
 
Posty: 9
0

03 Cze 2020, 21:48

galakty napisał(a):Mike, fajnie że przez 150 kkm nie ma problemów, ale w Polsce auta mają drugie/trzecie tyle i co drugi mechanik tego zawieszenia nie dotyka bo nie ogarnia powietrza zamiast oleju w amorze
ale po co się od razu rzucasz, gdzie ja napisałem w swojej wypowiedzi magiczne słowo "polecam" odnośnie c5 za 5k? Napisałem tylko jak mniej więcej wygląda serwisowanie i totalne podstawy tego, co najczęściej się sypie.

A jeśli pisząc "AF 156" masz na myśli Alfę Romeo, to raczej AR :roll:
Ostatnio edytowany przez mike, 03 Cze 2020, 21:50, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Uzupełnienie info
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14081
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

04 Cze 2020, 06:46

BlackSwing napisał(a):Odnośnie Audi pomyliłem się, chodziło mi o A6 C4 :>
Auto w sumie spoko, bardzo trwałe, pojawia się korozja na rantach drzwi i przednich błotnikach ale pamiętajmy ze to auto 25letnie za 5k, C4 ma jeden wielki minus jeżeli chodzi o kombi, strasznie mały bagażnik przez skośnie ciętą szybę ale za to fajny na drobnicę bo jest pełno schowków i podwójna podłoga więc nic Ci nie lata po całym bagażniku, pytanie jak duży Ci jest potrzebny. Do polecenia silnik 1.9 TDI
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16207
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

04 Cze 2020, 11:09

A6C4 do 5 tys.będzie ciężko znaleźć - w tym budżecie zajechane egzemplarze będą, a coś co trzyma się kupy bliżej 10 tys.
Jakieś A4B5 kupisz za 5 tys., ale jak auto zaniedbane to dużo w nie włożysz.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

04 Cze 2020, 12:02

Ossy napisał(a):A6C4 do 5 tys.będzie ciężko znaleźć
nie przesadzaj to już 25 letnie auta, 10k za to już dużo za dużo, sam kilka lat temu miałem 2 takie 2.5 tdi i sprzedawałem za ok 6-8k w dobrym stanie. W przypadku takich aut cena w ogóle nie ma znaczenia, niektórym w głowie się przewraca i jak coś ma 20 lat to już jest jungtajmer czy inny klasyk i winduje cenę. Finalnie trup od fanatyka będzie droższy od auta w dobrym stanie ale od osoby która myśli trzeźwo. Pamiętasz jak wystawiałem tu a6 c4 z przebiegiem 180k od drugiego właściciela? 2.6 V6 wszystko chodziło cacy, chciałem tysiąc euro to nie było chętnych, jeden mi stwierdził ze za dużo trzeba zainwestować bo trzeba pomalować 2 zderzaki, odświerzyć lakier i zrobić podsufitkę, ogarnąłem to wszystko sam i puściłem za 2400 euro tu na miejscu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16207
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

04 Cze 2020, 12:44

Oczywiście że do 5 tys będzie problem żeby znaleźć, na otomoto poniżej 6k może z 5 egzemplarzy na 40...
to kupowanie takiego auta za najniższe oferowane stawki jest głupotą, bo koszty wyższe niż Golfa III 1,4
Zależy czego kto szuka tylko kupienie trupa w postaci auta takiej klasy to strzał w kolano i skarbonka na własne życzenie.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
0