Kombi lub minivan, 30-35 tys. PLN

04 Mar 2021, 23:10

Witam,

W tym roku planuje zmianę samochodu na większy, świeższy i benzynowy (aktualnie jeżdżę fiatem bravo II w dieslu):

- budżet to 30 - 35k PLN, chyba że warto będzie dołożyć kilka tysięcy, maks 5
- roczny przebieg < 10 tys. km, w czasie pandemii i pracy zdalnej to chyba nawet mniej niż 5 tys. km, głównie miasto i krótkie odcinki
- przez wzgląd na powyższe interesuje mnie tylko benzyna bez LPG
- raczej segment C, D za duży i pewnie droższy w utrzymaniu i naprawach

Na czym mi najbardziej zależy?
- duży bagażnik, najlepiej 500L lub więcej, dlatego chciałbym kombi lub minivana. Docelowo auto będzie służyło rodzinie 2 + 2. Ilość miejsca w kabinie nie jest priorytetem, tylko bagażnik :)
- względna bezawaryjność, prostota, łatwość i niskie koszty naprawy. Im mniej elementów, które się psują tym lepiej np. turbina, dwumas, etc. Chciałbym mieć pewność, ze auto zawiezie mnie z punktu A do punktu B. Bez wodotrysków - od emocji, w tym przypadku bardziej cenie sobie spokój :lol:


Auta, które biorę pod uwagę to (wszystko kombi):
- Kia Ceed II, 1.6 GDI (ewentualnie i30, choć ten podoba mi się zdecydowanie mniej)
- Ford Focus mk3 polift, 1.6 benzyna
- Toyota Auris II 1.6 benzyna

Podobają mi się także Kia Carens i Toyota Verso - ale sam już nie wiem.
Obawiam się, że Ceeda, Focusa, czy Aurisa trudno będzie znaleźć w dobrym stanie, bo większość to firmówki i nalatane ponad 200k km.
Z kolei Carens, czy Verso ciężko w tym budżecie, chyba że starsze roczniki. Biorę pod uwagę też zakup czegoś mniejszego (jak się trafi pewne auto) i zamontowanie boxa, żeby jakoś graty zmieścić na dalszy wyjazd.
Poza tym, nastawiłem się na wolnossącą benzynę (mam kiepskie wspomnienia z turbo :D ) i boję się trochę, że jak się zapakujemy do wcale nie małego auta, to silnik będzie za słaby. Choć z drugiej strony, demona szybkości nie potrzebuję, wystarczy żeby w miarę bezpiecznie wyprzedzić tira.

Co myślicie? Może coś innego? Tipo? :roll:

Z góry dzięki za wskazówki.

Pozdrawiam.
KML
Nowicjusz
 
Posty: 3

05 Mar 2021, 09:22

Typy masz dobre. Jak Tipo to tylko t-jet, bez turbiny nie jedzie. To już 1.6 mpi z VW lepiej jedzie
sisinho17
Początkujący
 
Posty: 104
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Octavia II
Silnik: 1.6 mpi
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi

05 Mar 2021, 13:00

Dzieki za odpowiedz.

Tipo t-jet - troche odstrasza mnie turbo, dwumas, skrzynia M32 :(

Ktos ma jakies doswiadczenia z Hyundai ix20?
KML
Nowicjusz
 
Posty: 3

05 Mar 2021, 13:44

KML napisał(a):Tipo t-jet - troche odstrasza mnie turbo, dwumas, skrzynia M32


Nawet sobie nie wyobrażasz jak prostą budowę ma ten silnik. 120 koni ma dwumas wykańczać?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6296
Przebieg/rok: >50tys. km
Ostrzeżenia: 1

05 Mar 2021, 21:04

Przemyślałbym tego t-jet jeszcze raz, naprawdę świetne auto, dwumas nie taki straszny.
malmon3
Aktywny
 
Posty: 298

15 Mar 2021, 08:49

Witam ponownie.

Dzieki za odpowiedzi.

Troche poszukalem, poogladalem i powiem, ze jest ciezko. Sporo aut, ktore wymienilem w pierwszym poscie to diesle albo benzyniaki, ale te slabsze: Ceed 1.4, Auris 1.3, ktore od razu odrzucilem, bo wydaja mi sie za slabe.

Spodobala mi sie tez honda civic 9 gen, ze wzgledu na duzy bagaznik, mysle ze wystarczylby mi hatchback, ale tu znowu w zakladanym budzecie wiekszosc to diesle albo 1.4 benzyna. Za to 1.8 trzymaja cene niesamowicie.

Ogladalem Kie Ceed z 2017 roku i powiem wam, ze porownujac do fiata bravo z 2007 roku to jakiejs wielkie roznicy nie widzialem. Moze kwestia wersji wyposazenia, ale spodziewalem sie czegos lepszego po aucie 10 lat mlodszym :D

Mam do was 3 pytania:

1. Czy po przesiadce z diesla 150 km, do takiego Civica 1.4 bardzo bym plakal jadac w trase? :)

2. O ile wysze beda koszty utrzymania auta segment wyzej? Chodzi mi o naprawy i wymiane elementow eksploatacyjnych np. Avensis vs. Auris, Ceed, i30 vs. i40.

3. Co sadzicie o hyundaiu ix20?

Dzieki i pozdrawiam :)
KML
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Baterie ze stałym elektrolitem Toyoty – co wiadomo do tej pory?
    Toyota jest znana jako pionier elektryfikacji samochodów i największy producent hybryd. Jednocześnie marka inwestuje w rozwój technologii pojazdów na wodór. To jednak nie znaczy, że największy ...
    Zatrzymać się i zwolnic to nie to samo!
    Często można zaobserwować sytuacje, gdy kierowcy zamiast całkowicie zatrzymać pojazd - np. przed znakiem stop czy przy zielonej strzałce do skrętu w prawo – jedynie redukują prędkość. Grozi to kolizją, policja może ...

  • 15 Mar 2021, 08:54

    1. Tak, będzie Cię to delikatnie mówiąc denerwować.
    2. Zależy w jakim stanie kupisz egzemplarz, myślę że 20-30% więcej ale naprawdę ciężko oszacować.
    3. W porównaniu do Twojego auta to dziadkowóz (bardzo nie lubię takich określeń ale tu muszę pojechać stereotypem). Ja bym odpuścił
    sisinho17
    Początkujący
     
    Posty: 104
    Przebieg/rok: 21tys. km
    Auto: Octavia II
    Silnik: 1.6 mpi
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi