Komfortowe, trwałe pod LPG za ok 25 tys.

10 Paź 2019, 00:59

Cześć wszystkim,

W poszukiwaniu swojego przyszłego samochodu zawitałem na to forum. Wpisałem frazę "LPG" w wyszukiwarce i dostałem... 336 stron wyników. Przyznam szczerze, że uparcie przewertowałem pierwsze 100 stron tematów i pobieżnie zapoznałem się z zawartością wątków podobnych do mojego (kilka dni to zajęło...). Niestety, nadal nie jestem pewien czego i gdzie szukać.

Tytułem wstępu - czyli czym jeżdżę (może będzie łatwiej Wam coś doradzić). Samochód który chcę kupić będzie pierwszym wybranym przeze mnie, dotychczasowe są efektem "odziedziczania" po rodzinie.

1. Ibiza II FL 2001, 1.4 MPI (Pb). Wyposażenie ok, chociaż dostałem w stanie mocno średnim (wycieraczka z tyłu, regulacja lusterek, el. szyby, klimatyzacja - wszystko do naprawy). Oprócz tego głośna blacha (po kilku stłuczkach) i poważna rdza - dlatego nie zamierzam go naprawiać tylko umieścić pieniądze w czymś bardziej przyszłościowym. Oczywiście mocy mi tutaj brakuje podczas wyprzedzania, a spalanie utrzymuje się na poziomie 8l/100km - drogo w stosunku do osiągów
2. Skoda Fabia 1 1.4 MPI, LPG. Wyposażenie bardzo ubogie (Skoda z polskiego salonu, bez elektryki, porządnego radia itd), ale komfort jazdy wg mnie wyższy (od 1 właściciela, bez stłuczek), a spalanie 10l LPG to miła rzecz dla portfela :)

Niedawno założyłem rodzinę i w niedalekiej przyszłości (2-3 lata) może pomyślę także o wymianie Skody na coś bardziej poważnego - w okolicach 50k. Natomiast teraz chciałbym zastąpić Seata czymś w miarę niedrogim, ale czymś na co będę mógł liczyć jadąc w dalsze trasy i eksploatować przynajmniej 5 lat.

Przebieg: ok. 18 tys rocznie (głownie trasa do pracy - 60km dziennie) interesuje mnie LPG (diesli nie chcę, benzyna trochę za droga skoro mamy 2 auta na utrzymaniu)

Budżet: ok 25 tys (im mniej tym lepiej, ale nie chcę trupka), najlepiej z kosztem montażu instalacji LPG (nie ufam samochodom z zamontowaną już x lat temu) i pakietem startowym. Kwota w miarę elastyczna, jeżeli zwiększenie budżetu będzie konieczne, to z 2 tys mógłbym dołożyć.

Rejon: Małopolska, okolice między Krakowem i Tarnowem

Potrzeby:
Seata można by wyremontować za 2-3 tys. Skoda z LPG była warta ok. 7 tys. Tutaj budżet prawie 4x większy, więc chciałbym poczuć różnicę.
Najważniejsze:
- nie kombi
- dobry silnik pod LPG (szedłbym tylko w najbardziej popularne jednostki danego modelu)
- koszty eksploatacji/serwisu w granicach normalności ( nie czuję potrzeby dopłacania poważnych kwot do "prestiżu" psującego się samochodu typu BMW)
- trwałość karoserii - chciałbym aby auto teraz było jako główne, za parę lat jako drugie (dla żony na dojazdy do pracy, której odległość jest podobna) więc nie chciałbym się martwić czy przetrwa kolejną zimę (dodatkowo na razie nie mam garażu - auto nocuje na ulicy)
- komfort (wygodne fotele, wytłumienie - słucham dużo (dobrej) muzyki, ale jakość zestawu audio nie gra pierwszych skrzypiec)
- moc - jeszcze nie posiadamy dzieci, może teraz to ostatnia chwila na kupno czegoś żwawszego przed kombi :)

Moje typy, które może by odpowiadały wymaganiom:
Opel:
Astra H 1.8 125km (wnętrze nudne do bólu, ale wersja dobra pod LPG i...w miarę tania i do znalezienia)
Vectra C (trochę "dziadkowy" wygląd, może być trochę za duża w przyszłości jako 2 auto, ale nadal biorę pod uwagę)

Toyota - trudno znaleźć coś do 20-25 tys
Auris 1 1.6 Valvematic
Corolla E12 1.6 Valvematic

Kia - raczej biedne wykonanie wnętrza, ale stosunkowo młode roczniki i do znalezienia - trzeba by może poszukać jakiejś bogatej wersji wyposażenia
Ceed 1.6/ (Hyundai i30)
Magentis? Nie wiem jaki silnik i rocznik, czy duża różnica między Ceed'em

Lexus:
IS200/300 Nie widziałem praktycznie niczego ciekawego na otomoto w moim budżecie (nawet do 25tys nie licząc gazu i podstawowych napraw)

Ford:
Focus mk2 2.0 145km mój FAWORYT (fajne wyposażenie, mocny silnik, ładny wygląd), ale wiem że z gazem trzeba w nich uważać, a i ciężko znaleźć zadbany egzemplarz
Ford Mondeo Mk4 2.0 (mk4 w tym budżecie będzie? mk3 dla mnie brzydki)

Volvo S40 - niezbyt mi się podoba, ale wydaje się sensowny.

Fiat Bravo II 1.4t - w miarę zgrabny, ale wnętrze wygląda prawie jak w Seacie i dość ubogie wyposażenie w podstawowej wersji

Audi A4B6/7 1.8T - raczej nieosiągalne
Honda Accord VII 2.0 - drugi faworyt, ale nie wiem czy w budżecie dostanę zadbany egzemplarz. Civic'i wydaje mi się że nie będą zbyt wygodne i nie mają takich silników

Saab 9-3 1.8T lub 2.0T - nigdy nie miałem, nie słyszałem, może opcja warta rozważenia?

Jest jeszcze Citroen C5 II, ale chyba wolałbym coś krótszego (chociaż może nie tędy droga)


Oczywiście udałem się do internetu (otomoto, mobile.de) i tam zaznaczając "prywatny" i "pierwszy właściciel" oraz "zarejestrowany w Polsce" nie dostaje praktycznie nic... Jak tego szukać? Trudno o 1 właściciela, który miałby kupić 10 lat temu dane auto w Polsce... prędzej sobie je sprowadził (czyli de facto to 2 właściciel, nieznana historia wcześniej). Będę wdzięczny za pomoc jak "odsiać" oferty aby znaleźć coś godnego zainteresowania.
Za wszelką pomoc z góry dziękuję!
mjelec
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1

24 Lis 2019, 14:41

mjelec napisał(a):Toyota - trudno znaleźć coś do 20-25 tys
Ja bym się tu przyjrzał Toyocie Avensis T25 po 2006 roku z silnikiem 1.8. To auto mało pali już w benzynie, a całkiem nieźle też znosi LPG. No i jest trochę większe od pozostałych modeli Toyoty które wymieniłeś.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

25 Lis 2019, 14:41

poszukaj czegoś z grupy vw/skoda/audi z silnikiem 1,6 102KM moc nie za duża ale za to trwały bezawaryjny silnik w tej cenie spokojnie coś znajdziesz, a nie bedą to wyeksploatowane diesle z przebiegiem po 400-500 tys.
damian88
Nowicjusz
 
Posty: 6

26 Lis 2019, 15:16

Dzieki za odpowiedzi :)

Co do Avensis, totalnie nie podoba mi się wizualnie i jest trochę za duża, chociaż oczywiście wybór jest dobry :)

Co do 1.6 102km - auto przyspiesza do 100 w ciągu ponad 12s, co raczej nie jest zbyt komfortowe (?), chociaż silnik oszczędny i trwały. Problemem tutaj może też być znalezienie w miarę młodego i zadbanego egzemplarza - toż to prawie jak 1.8T pod względem popularności.
mjelec
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gniazdo, wtyczka OBDII - opis pinów
    Co to jest gniazdo OBDII i co oznaczają poszczególne piny? OBDII to skrót od angielskiego terminu On-Board Diagnostic level 2. Jest to standard obowiązujący w samochodach i pozwalający na podłączenie urządzenia ...