Kompakt do +/- 15000

25 Lis 2021, 10:01

Cześć wszystkim!
Na wiosnę 2022 planujemy z narzeczoną kupić jej jakieś nowe autko.
Zwracam się do Was o pomoc, co najlepiej wybrać.
Budżet jak w tytule - okolice 15 tys.
Aktualnie jeździ Fiatem Stilo 1.9 i auta o podobnym gabarycie będziemy szukać, z tym że obowiązkowo 4 drzwi.
Eksploatacja - około 20 km dziennie do pracy w obie strony, zakupy itp.

Z wyposażenia ważne, aby posiadał klimatyzację, dobre oświetlenie, wspomaganie, szyby w prądzie i fajnie jakby były czujniki parkowania z tyłu.

Do tej pory z tego co przeglądaliśmy to wpadły nam w oko poniższe modele:

1. Peugeot 308 I - 1.6 HDi bez FAP
2. Fiat Bravo II - nie wiem, benzyna, czy diesel?
3. Citroen C4 I - 1.6 HDi bez FAP
4. Hyundai i30 I - nie wiem jaki silnik

Jak sądzicie, typy dobre? Starczy budżetu na zadbane egzemplarze?
Chyba, że ktoś poleci coś innego? Ważne, aby auto nie było awaryjne i nie trzeba było co chwilę odwiedzać mechanika. :mrgreen:

Pozdrawiam
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 205
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0 HDi 163KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

25 Lis 2021, 11:19

Tom88T napisał(a):Eksploatacja - około 20 km dziennie do pracy w obie strony, zakupy itp.
W tym przypadku tylko benzyna. Diesla oczywiście możesz kupić ale nie ma to sensu bo to tylko proszenie się o problemy.

W przypadku Hyundai i30 masz silniki 1.4 i 1.6 MPI i to całkiem dobre konstrukcje które nie powinny sprawiać problemów.

Tom88T napisał(a):3. Citroen C4 I - 1.6 HDi bez FAP
Pomimo tego że ten HDi to trwała konstrukcja uważam że na takie przejazdy może się ona nie sprawdzić tym bardziej że nie jest to nowe auto tylko ze słusznym przebiegiem. Celowałbym w benzynę 1.6 lub 2.0. Podobnie w Peugeocie.

Tom88T napisał(a):2. Fiat Bravo II - nie wiem, benzyna, czy diesel?
Tu benzyna 1.4 w wersji 90KM powinna wystarczyć do miasta (potrafią pobierać trochę oleju). Przy dynamiczniejszej jeździe warto pomyśleć o wersji silnika T-Jet w wersji 120KM.

Tom88T napisał(a):Ważne, aby auto nie było awaryjne i nie trzeba było co chwilę odwiedzać mechanika.
Tu większość kolejnych napraw będzie zależała głównie od stanu w jakim kupisz dany egzemplarz. Dalej wpływ na to ma ogólna bezawaryjność danego modelu.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4795
Zdjęcia: 14

25 Lis 2021, 13:18

Dzięki za odpowiedź.
Jeśli chodzi o benzyny w C4 i 308 to raczej odpadają i dlatego patrzałem na diesla. W 308 wszystko praktycznie kijowe thp i vti, które też ma problemy ze względu na aluminiową głowicę i problemy z rozrządem + spalanie oleju.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 205
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0 HDi 163KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Dzisiaj, 09:48

Ktoś może dorzuci jeszcze jakieś propozycje?
Z mojej listy w sumie zostałoby Bravo lub 308.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 205
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0 HDi 163KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus w Polsce. Jak to się wszystko zaczęło?
    Wymagający kierowcy ze Stanów Zjednoczonych mogą się cieszyć Lexusami od 1989 roku, ale w Polsce marka zyskała prawdziwą popularność dopiero w XXI wieku. Jak zaczęła się historia Lexusa w Polsce, gdzie zlokalizowany ...
    Toyota SA 1949 rok
    Pierwszy powojenny samochód Toyoty to właśnie niewielki SA. Model istotny, ponieważ przez następne 15 lat Toyota była znana właśnie z tego rodzaju aut. Toyota SA to jeden z pierwszych niewielkich samochodów, ...

  •