Kompakt do 40 000

07 Lut 2022, 08:35

Cześć,

Poszukuję aktualnie samochodu w segmencie C, do 40 000 zł. W zasadzie mam wytypowane kilka modeli:
- Hyundai i30 II
- Kia Ceed II
- Renault Megane III
- Ford Focus Mk3
- Opel Astra J

Chcę silnik w benzynie, przynajmniej 110 KM, maksymalnie 150 000 km przebiegu.

Rozglądam się trochę po ogłoszeniach i szczerze mówiąc to są sami handlarze. Prawatnych ogłoszeń mało, a szukam ofert z Warszawy i bliskich okolic. Nie mam czasu i możliwości jeździć daleko za Warszawę. Trochę mnie to już zmęczyło, więc stwierdziłem, że może spróbuję z Autohero. Wysłałem kilka zapytań o powyższe modele obecnie jestem najbardziej zainteresowany poniższym i30:

[link do Autohero wygasł]

poniżej raport z Autohero
[link do Autotesto wygasł]

Dla porównania dam inny model Kia Ceed, którą racej odrzucam w porówaniu do tego i30 ponieważ jest lakierowana + trochę gorsze wyposażenie.

[link do Autohero wygasł]

[link do Autotesto wygasł]


Co w ogóle sądzicie o tym samochodzie i wynikach tego ich raportu? Analogicznie, co w ogóle sądzicie o Autohero? Koniec końców mam trochę do nich większe zaufanie niż np. do AAA Auto. Poza tym wychodzę z założenia, że zawsze mam te 14 dni, przez które na spokojnie dokładnie obejrze to auto, sprawdzę je w ASO lub zlecę komuś zrobienie dodatkowego raportu, a jak okaże się słabe to je zwrócę.

Dziękuje za odpowiedzi.
tomzab42
Nowicjusz
 
Posty: 10

07 Lut 2022, 08:49

Już bez jaj z tym "lakierowaniem". Drugi lakier na 2 elementach w 10 letnim aucie :mrgreen:

Samochody są ogólnie ok i możesz wziąć "który ci się bardziej podoba", technicznie są prawie tym samym. Z drugiej strony 39k za 10 letnie i30 do rejestracji nie jest szczególną okazją. Dolicz też dodatkowego tysiaka na letnie opony.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1295
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Lut 2022, 08:55

Wiem, że ceny nie są wybitnie atrakcyjne, ale z drugiej strony nie ma za bardzo ofert z niższą ceną w tej wersji silnikowej.

Myślisz, że te ich raporty są w miarę uczciwe?

Trochę mnie boli, że mają same sprowadzane samochody, głównie Niemcy. Jednak może jako duża międzynarodowa firma mają trochę lepszą pozycję negocjacyjną i infrastrukturę, aby sprowadzać auta w lepszym stanie niż pierwszy lepszy lokalny komis.
tomzab42
Nowicjusz
 
Posty: 10

07 Lut 2022, 09:05

Aż tak to bym autohero nie wychwalał. Znajdą się zarówno lepsze jak i gorsze egzemplarze, przy dużym przemiale nie jesteś w stanie w 100% trzymać wysokiego standardu, kwestia szczęścia na co trafisz (zresztą w każdym komisie to samo).
Z autotesto sam korzystam jak mam daleko i do tej pory nie działo się nic złego.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1295
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Lut 2022, 11:04

Niestety opisane samochody są już prawdopodobnie niedostępne.

Została jeszcze ta Kia:
[link do Autohero wygasł]

I raport:
[link do Autotesto wygasł]


Co sądzicie? Była lakierowana, ale powiedzmy że drzwi to normalne. Lakierowana była jeszcze maska, może to być coś powazniejszego(ponad 200 im)? Czy raczej może jakiś większy odprysk.


Poza tym rozważam jeszcze Astrę J 1.4 T ale ogólnie mam wrażenie że potencjalne naprawy mogą być droższe (np. ze względu na skrzynię biegów) jak i moczowo wypada gorzej od Ceeda bo Astra jest sporo cięższa.
tomzab42
Nowicjusz
 
Posty: 10

08 Lut 2022, 11:32

Drugi lakier i tyle, po prostu się komuś "nie chciało" albo maska była wsadzona używana w innym kolorze.

tomzab42 napisał(a):Poza tym rozważam jeszcze Astrę J 1.4 T ale ogólnie mam wrażenie że potencjalne naprawy mogą być droższe (np. ze względu na skrzynię biegów) jak i moczowo wypada gorzej od Ceeda bo Astra jest sporo cięższa


To tak nie działa. Tzn działa jeśli z każdych świateł ruszał z butem w podłodze, przyspieszał ile się tylko da i zwalniał dopiero przed kolejnymi światłami itd.
W codziennej jeździe liczy się moment obrotowy i charakterystyka silnika w zakresie obrotów, których normalnie używasz. Kia osiąga 164nm przy 4850rpm (im mniejsze obroty tym mniej momentu) a astra trzyma 200nm od 1850 do 4900, ogólnie przepaść, której 100 czy 200 kg masy nie zniweluje
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1295
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ile kosztuje rejestracja samochodu - nowe stawki od 4 września 2022
    Już niedługo zmianie ulegną stawki za rejestrację samochodu zarówno tego kupowanego w Polsce jak i sprowadzonego z zagranicy. Dzięki zmianie przepisów i rezygnacji z wydawania karty pojazdu oraz naklejki kontrolnej ...
    Škoda 935 z nadwoziem aerodynamicznym z lat trzydziestych XX wieku
    Podczas siódmej edycji "Schloss Bensberg Classic" w miejscowości Bergisch Gladbach, niedaleko Kolonii, ŠKODA pokazała dziewięć niesamowitych samochodów klasycznych, pochodzących ze 120-letniej historii ...

  • 08 Lut 2022, 18:07

    Dziękuję Ci bardzo za to spostrzeżenie.

    Rzeczywiście, trochę przeoczyłem to. Niby byłem świadomy samej kwestii, ze moment obrotowy ma ogromne znaczenie dlak omfortu jazdy, ale jakoś stwierdziłem, że w tym wypadku to i tak dużo nie zmieni. A jednak różnica jest naprawdę spora.

    Dostałem już raporty do Astry i w sumie zainteresowała mnie najbardziej ta oferta:

    [link do Autohero wygasł]

    [link do Autotesto wygasł]

    Ogólnie ten samochód według raportu wygląda bardzo dobrze. I w sumie waham się teraz pomiędzy tą Astrą a wcześniejszym Ceedem. Trochę obawiam się potencjalnych napraw w Astrze 1.4 T i jej skrzynią biegów, ale może trochę przesadzam.

    Co byście doradzili jako lepszy wybór na podstawie tych 2 ofert?

    Poza tym, czy taka charakterystyka momentu, gdzie silnik Turbo ma wyższy moment w szerszym zakresie jest typowa dla porównań silników turbodoładowanych i wolnossących czy to po prostu ten przypadek tak wygląda?
    tomzab42
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    08 Lut 2022, 20:22

    W teorii tak. W praktyce ta astra akurat wbrew danym z papierka ma denną charakterystykę. Jedzie właśnie jak wolnossąca benzyna i w aucie robi sie nieprzyjemnie głośno juz przy 3k obr...
    Na forum astry jest duzo wątków że to turbo w niej zaczyna efektywnie pracować dopiero przy 3k obr.
    Cynerion
    Początkujący
     
    Posty: 220
    Prawo jazdy: 09 10 2009
    Auto: Ford Mondeo mk4
    Silnik: EB 1.6 160KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    08 Lut 2022, 20:27

    tomzab42 napisał(a):Poza tym, czy taka charakterystyka momentu, gdzie silnik Turbo ma wyższy moment w szerszym zakresie jest typowa dla porównań silników turbodoładowanych i wolnossących czy to po prostu ten przypadek tak wygląda?


    Ogólnie tak choć oczywiście znajdą się wolnossaki mające sporo momentu z dołu (no ale to nie takie pojemności :mrgreen: ) jak i turbo zestrojone bardziej "sportowo"

    tomzab42 napisał(a): Trochę obawiam się potencjalnych napraw w Astrze 1.4 T i jej skrzynią biegów, ale może trochę przesadzam.


    Kupujesz samochód za 40k a regeneracja skrzyni kosztuje 2k i jest jednorazowym wydatkiem na 20+ lat przez które to auto będzie eksploatowane, o ile w ogóle trzeba to będzie zrobić


    Co byście doradzili jako lepszy wybór na podstawie tych 2 ofert?


    Kia jest konstrukcyjnie prostsza i zapewne jej eksploatacja będzie trochę tańsza. Astrą będzie się jeździć przyjemniej ze względu na silnik. Decyduj sam :mrgreen:
    Ja za taką kasę kupiłbym AR Giuliettę 1.4T albo megane tce
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1295
    Przebieg/rok: >50tys. km

    08 Lut 2022, 20:55

    Ja wybierajac między kia a astra wybrał bym kie. Ale prędzej wybralbym wlasnie megane tce tak jak franc wspomniał.
    Cynerion
    Początkujący
     
    Posty: 220
    Prawo jazdy: 09 10 2009
    Auto: Ford Mondeo mk4
    Silnik: EB 1.6 160KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    27 Lut 2022, 13:03

    Cześć,

    Na wstępie bardzo dziękuję Wam za przydatne opinie i porady.

    Zamówiłem tą Kie Ceed.

    Przetestowałem już ją i ogólnie jeździ się dobrze. Wszystko działa i jest sprawne.

    Byłem w ASO z tym samochodem. I tutaj trochę gorzej. O ile pod względem technicznym jest wszystko dobrze, silnik, skrzynia itp. Podwozie w bardzo dobrym stanie, brak korozji i dobrze zabezpieczony tylko tuleje wahaczy przednich do wymiany.

    Problem jednak jest z lakierem. Okazało się, że praktycznie cały samochodów jest wtórnie lakierowany. Tylko klapa bagażnika ma oryginalny lakier. Poza nią ,wszystkie elementy były lakierowane (nawet dach, słupki, itd). Pomimo, że w wiekszości wartości lakieru są na poziomie ok. 100 um to wykazali, że nie jest to fabryczny lakier. Maska i lewe drzwi wiedziałem, że były robione, jednak nie spodziewałem się, że cały samochód może być powtórnie lakierowany.

    Co w ogóle sądzicie? Nie ukrywam, że niepokoi mnie ten fakt, ponieważ lakierowanie całego auta to już nie lada przedsięwzięcie. Po co ktoś miałby coś takiego robić? Poza tym zastanawiam się nad jakością tego lakieru, czy za rok albo dwa nie czeka mnie niespodzianka ze złuszającym się lakierem. Ktoś inny za to może powiedzieć, że mam za to nowy lakier w 8 letnim samochodzie...

    Jednocześnie szkoda mi tego auta pod tym względem, że w sumie jest bardzo zadbane pod wzlędem technicznym i dobrze się nim jeździ. Jednak jest to dosyć mocno robione auto pod względem lakierniczym.

    Załączam zdjęcie raportu z pomiarów z ASO.

    Dziękuję i proszę o poradę.
    tomzab42
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    27 Lut 2022, 14:01

    Jeżeli lakier po powtórnym malowaniu ma takie wartości to powinieneś się cieszyć :ok:
    Ogólnie jeżeli auto nie jest ulepione a stan jest ok.to nie przejmuj się.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8541
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    27 Lut 2022, 22:12

    Dzięki za odpowiedź.

    Czy jednak lakierowanie całego pojazdu nie jest podejrzane? W tym dach. Wiem, że są sytuację takie jak wandalizm lub gradobicie.

    Ogólnie trochę się zastanawiam, czy to auto nie jest po prostu po jakimś wypadku lub kolizji.
    Pod silnikiem jest jakiś plastikowy zbiorniczek, niestety nie pamiętam od czego, widać go od spodu. Mechanik w ASO zauważył że ma na sobie poziomy ślad, nie było to wgięcie, ale on uważał że to mogło być po jakimś uderzeniu. Jednocześnie jak pytałem o jakieś inne ślady mechaniczne lub uszkodzenia konstrukcji to nie byli w stanie mi nic wskazać. Więc trochę czuje się skołowany w tej chwili.
    tomzab42
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    27 Lut 2022, 23:08

    Delikatnie mówiąc to ciężko mi uwierzyć, że ktokolwiek mógłby zdecydować się na na powtórne lakierowanie pospolitego, taniego ceed'a w taki sposób. Przecież żeby uzyskać takie wartości to albo wszystkie elementy musiałyby być nowe z aso albo stary lakier zdjęty do blachy. Nie chcę generalizować ale tyle co miałem do czynienia z ASO w tym kraju to "problemu" doszukiwałbym się raczej w kompetencjach pracowników i sprzęcie jakim dysponują
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1295
    Przebieg/rok: >50tys. km

    28 Lut 2022, 09:59

    Też mnie dziwi ich stwierdzenie, że lakier nie jest oryginalny i posiada takie wartości... Kompletnie bym się tym nie przejmował.

    Do tego ślad na zbiorniczku (jakim? tego Ci nie powiedzieli? Od spryskiwaczy może?) i już twierdzą że auto po wypadku?

    Dlatego do ASO się nie jeździ, partacze.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7807
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007