Kompakt do 45k (benzyna, automat)

15 Lip 2023, 18:59

Forum przeglądam już dłuższy czas i chciałbym Was prosić o wsparcie. Obecnie jeżdżę hondą civic es 7 z 2003 roku. Autko dość mocno się już sypie i rdzewieje. Czas na coś nowego. Szukam auta, które będzie podobać mi się wizualnie i będzie spełniać większość wymagań; na co najmniej kilka lat. Jeżdżę głównie samemu, czasem w dwie osoby.

90% miasto, 10% trasa, 2x w miesiącu trasy po 200km i kilka razy w roku dłuższe. Przebieg roczny niski, 6-8k. Najbardziej podobają mi się auta niemieckie (bmw 1/3, audi a3-a5, mercedes A/C), ale przeglądając forum trochę mój entuzjazm opadł, bo piszecie bardzo dużo o ich awaryjności.

Moje wymagania co do auta:
-automat
-kompakt (hatchback, mały sedan; może być coupe)
-benzyna
-ładny wygląd zewnętrzny (nie dziadkowóz)
-ładne wnętrze i przyzwoite wyposażenie (przynajmniej pół-skóry, czujniki parkowania, bluetooth, grzane fotele)
-wygodne dla 2os.
-spalanie w mieście poniżej 10 litrów
-nie musi być demonem prędkości, ale fajnie jakby było chociaż odrobinę dynamiczne

Rozważam:
-Alfa Romeo Giulietta 1.4T (spełnia wszystkie wymagania, MultiAir może być awaryjny; w wersji poliftowej jest podobno znacznie lepiej)
-Opel Astra J 1.4T (nie podoba mi się wnętrze, materiałowe fotele i milion przycisków, z powodów osobistych wolałbym też unikać VWAG)
-BMW 1 F20/21 (podoba mi się wizualnie najbardziej z całej trójki, czy jest tak samo awaryjna jak F30?)

Odrzuciłem: Fiat Bravo, Ford Focus mk3, Hyundai i30, Kia Ceed, Renault Megane (wszystkie głównie ze względów wizualnych).

Na ten moment skłaniam się ku Alfie, jednak chętnie posłucham Waszych propozycji/opinii co do wyboru. Z góry bardzo Wam dziękuję.
maxxiseek
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Lip 2023, 07:34

[link do oferty na Olx wygasł]
Henk
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Lip 2023, 13:14

Civic w porównaniu do 1.4 Tjet to będzie muł nie z tej ziemi, chyba że autor chce słuchać wycia silnika.

Astra jest taka sobie.

Fajnie że odrzucasz auta ze względu na wygląd, ale Bravo, Ceed i Megane są lepsze od tej ciężkiej krowy jaką jest Astra :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Lip 2023, 16:19

Astrę też już odrzuciłem po przemyśleniach. Na placu boju została AR Giulietta oraz BMW 1. Czy to dobre wybory? BMW1 (20 11-2013) bardziej do 45k, Alfa do 40k(2013-2015).

Zacząłem brać pod uwagę również leasing droższych aut (do 70k) ze znacznie nowszego rocznika, dobrze doposażone i tu pod uwagę biorę Hyundaia I30 1.4 t-gdi Fastback lub Mazde 3 2.0 120/165 KM. Oba rocznik około 2018.

Także tutaj pojawił się dylemat czy brać znacznie nowsze auto, super wyposażone we wszystkie systemy i na dłużej, czy brać opcje na 2-3lata i potem przeskoczyć dalej.
maxxiseek
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Lip 2023, 21:26

To już się sam musisz zastanowić czy żeby jeździć 6-8k rocznie potrzebujesz auta za 70
Zapłać ubezpieczenie (a w sumie ciekawy jestem ile AC na mazdę kosztuje :mrgreen: ) weź na klatę utratę wartości i wychodzi, że taniej jeździć taksówką
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Lip 2023, 08:07

galakty napisał(a):Fajnie że odrzucasz auta ze względu na wygląd, ale Bravo, Ceed i Megane są lepsze od tej ciężkiej krowy jaką jest Astra
Popieram!

maxxiseek napisał(a):Także tutaj pojawił się dylemat czy brać znacznie nowsze auto, super wyposażone we wszystkie systemy i na dłużej, czy brać opcje na 2-3lata i potem przeskoczyć dalej.
Uważam, że to lepsze rozwiązanie.

maxxiseek napisał(a):90% miasto, 10% trasa, 2x w miesiącu trasy po 200km i kilka razy w roku dłuższe.
Przy takiej jeździe Civic z automatem 5cio biegowym klasycznym by się lepiej sprawdził bo w manualu jedynka jest dosyć krótka (wydaje się być przy spokojniej jeździe) i jazda nim w warunkach miejskich potrafi być irytująca :) to tak na marginesie w nawiązaniu do tego modelu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9765
Zdjęcia: 34

18 Lip 2023, 15:34

galakty napisał(a):Civic w porównaniu do 1.4 Tjet to będzie muł nie z tej ziemi,

nie jest to prawda, miałem i to i to
Lepiej mi się jeździło 1.8 od hondy
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

19 Lip 2023, 08:27

toyman40 napisał(a):nie jest to prawda, miałem i to i to
Lepiej mi się jeździło 1.8 od hondy
Mi Hondą też się fajnie jeździ z tym silnikiem (trzeba ją kręcić wyżej bo ona to lubi i wtedy jedzie) no i nie wiem czy 1.4 T-Jet zrobi 80-120 km/h w krótszym czasie niż 7s?

Tu fajny pomiar od Civica 1.8 na każdym biegu mamy elastyczność w zakresie 80 - 120 km/h zaczynając od trójki

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

na 6 biegu wychodzi 15s.

Tu znalazłem Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet 15,5 s (6. bieg)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9765
Zdjęcia: 34

19 Lip 2023, 08:36

Rokiko napisał(a):no i nie wiem czy 1.4 T-Jet zrobi 80-120 km/h w krótszym czasie niż 7s?


Znalazłem że 6.7s na 4 biegu, redukując na max biegi Civic leciutko wolniejszy. Kwestia tego, że Civic musisz kręcić, a Tjet nie musisz żeby sprawnie się poruszać.

Co ciekawe przy 140 km/h obydwa będą miały okolice 3500 obrotów, w Hondzie rozumiem ale żeby w Tjet takie wysokie trzymać to już nie...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lip 2023, 08:50

galakty napisał(a):Co ciekawe przy 140 km/h obydwa będą miały okolice 3500 obrotów, w Hondzie rozumiem ale żeby w Tjet takie wysokie trzymać to już nie...
No w sumie racja, powiem Ci że w Hondzie nawet na VI przy dużo niższej prędkości nie pamiętam teraz dokładnie ale coś około 110km/h jest już około 3tys obr co mnie kiedyś zdziwiło mają sześć biegów. Kiedyś porównywałem i z automatem pięciobiegowym przy takiej samej prędkości były trochę one niższe ale nie będzie strzelał bo nie pamiętam dokładnie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9765
Zdjęcia: 34

19 Lip 2023, 08:59

Rokiko napisał(a):No w sumie racja, powiem Ci że w Hondzie nawet na VI przy dużo niższej prędkości nie pamiętam teraz dokładnie ale coś około 110km/h jest już około 3tys obr co mnie kiedyś zdziwiło mają sześć biegów. Kiedyś porównywałem i z automatem pięciobiegowym przy takiej samej prędkości były trochę one niższe ale nie będzie strzelał bo nie pamiętam dokładnie.


Te skrzynie 6 biegowe są bardzo mylące i moim zdaniem nieco krzywdzące. Myślisz sobie że 6 biegów to będą niskie obroty, a tu lecisz 140 km/h i masz 3500 obrotów... W skrzyni 5 biegowej pewnie obroty będą podobne, miałem Megane 1.6 110KM i przy 140 km/h chyba te okolice 3500 obrotów były, a to 1999 rok i dużo mniejsza moc.

Czemu nie mogą tej szóstki zrobić dłuższej? Ja rozumiem że po mieście krótkie biegi są potrzebne żeby to jakoś jechało bo ma niski moment obrotowy, ale ostatni bieg to powinien redukować spalanie.

Tjet to już w ogóle nie rozumiem, przecież ma turbo i wyższy moment, a trzyma te same obroty mimo 170 KM!
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lip 2023, 09:24

Dlatego 6 biegów nie jest lekiem na całe zło.
Golf VI 2,0 TDI takie jakie znam ze swojego otoczenia ma lepsze przełożenia przy 5 biegowej skrzyni niż GTD przy 6...może chodzi o sportowe zakresy obrotów..
Mając 140 będzie jakoś ok 2500 przy 5 biegach, na jakiś wojewódzkich trasach jadąc 90-110 przeważnie jeździ się na IV biegu bo obroty dla 5 biegu są zbyt niskie.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

19 Lip 2023, 09:29

Niby jest to jakiś argument, że emocje i sport, ale kupujesz "sportowe" auto i wyje na autostradzie... Ja tego nie kupuję.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lip 2023, 18:38

Dzięki Panowie za wszystkie wiadomości. Byłem wczoraj u doradcy leasingowego i koszty przy obecnych stopach procentowych są zabójcze.. :x

Decyzja padła, żeby wziąć jednak tańsze auto, ale takie, które będzie cieszyło oko i sprawiało frajdę z jazdy, będąc względnie mało awaryjne. Niestety jest dosyć duża bieda chwilowo w mojej okolicy i nie ma za bardzo ciekawej Alfy okolicach Poznania. Jedynie można np. przez firmę AAA Auto, która może dostarczyć autko i mają też siedzibę w Poznaniu. Z tego co widzę mają przyzwoite opinie. Pewnie też korzystałbym z autotesto czy motocontroller, bo sam sie nie znam na mechanice.

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/alfa-romeo-giulietta-1-4-t-multiair-salon-polska-serwis-aso-automat-skora-xenon-ID6FFFM7.html?openForm=true

Ale na razie pewnie bede czekal, az sie pojawi cos ciekawszego.
maxxiseek
Nowicjusz
 
Posty: 4

20 Lip 2023, 07:35

galakty napisał(a):Tjet to już w ogóle nie rozumiem, przecież ma turbo i wyższy moment, a trzyma te same obroty mimo 170 KM!

bo pojemność mała i tak to trzeba kręcić wysoko, ta moc to gdzieś tam bardzo wysoko jest...
miałem taką alfę i wcale to nie jechało jakoś za cudownie....1.8 turbo od audi jedzie jakoś lepiej , przynajmniej takie odczucia z tzw. "dupohamowni ":mrgreen: :mrgreen:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286