Kompakt lub coupe do 20k

17 Paź 2018, 17:33

Dzień dobry! Szukam samochodu jak w tytule do 20k pln +/- 2kpln czyli coś tam mogę przekroczyć bo i tak zakładam bufor na OC i ew. wkład po zakupie. Obecnie posiadam Golfa 4 z 1.4 ogólnie auto spoko bo nic się w nim nie psuje ale i jazda nim to nuda a do tego na swoje osiągi pali jak smok :mrgreen: Interesuje mnie kompakt lub coupe ew. mały sedan gdyż nie ma być to auto rodzinne 2 miejscowe też wchodzą w grę. Autko na, krótkie trasy rzędu 50km w jedną stronę i po mieście czasami jakiś wyjazd więc celuję głównie w benzynę z ew. możliwością dołożenia LPG Myślałem tutaj nad BMW 3 e46 z 2.5 lub 3.0, Volvo S40 z 2.5turbo, Audi A3 8P 2.0TFSI lub A4 B6 z 1.8T, Peugeot 407 Coupe i tu nie wiem jaki silnik byłby ok. Pewnie jeszcze parę typów by się znalazło ale te głównie miałem na myśli lecz chętnie poczytam o czymś innym :ok:
Speedster
Nowicjusz
 
Posty: 9

17 Paź 2018, 18:05

A3 8P 2.0TFSI stanowczo zbyt mały budżet, za 20tyś kupisz jedynie 1.6 MPI (mowa oczywiście o zadbanych autach a nie "okazjach")

A4 B6 1.8T jak najbardziej dostaniesz w tych pieniadzach

BMW jak to w BMW, cały czas bedziesz cos wymienial, a to vanos, a to disa, a to falujace obroty, a to spala olej, nie siedze tak bardzo w tej marce ale moi koledzy ciagle cos robia przy swoich e46

Do tych 20tyś możesz rozważyć jeszcze Leona 1M 1.8T
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2018, 19:11

A są jakieś różnice w cenach serwisowania/części między seatem/vw a audi? Leon to właściwie to samo co Golf 4, którego mam a wnętrze w leonie wgl. mi nie leży. A4 to jednak poziom wyżej. Pytanie na co szczególnie zwracać uwagę przy 1.8T i ogólnie A4?
Speedster
Nowicjusz
 
Posty: 9

17 Paź 2018, 19:14

W wiekszosci nie.
Przy 1.8T trzeba zwrocic standardowo uwage na prace turbo, przeplywki najlepiej przejechac sie z kims kto sie zna i zrobic logi dynamiczne, sprawdzic na jakim oleju jezdzi, jesli jakis 10w40 wlany to od razu olej taki egzemplarz, po zakupie zrzucic miske wyczyscic smoka, lac dobry olej
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2018, 19:18

Speedster napisał(a):A są jakieś różnice w cenach serwisowania/części między seatem/vw a audi? Leon to właściwie to samo co Golf 4, którego mam a wnętrze w leonie wgl. mi nie leży. A4 to jednak poziom wyżej. Pytanie na co szczególnie zwracać uwagę przy 1.8T i ogólnie A4?
w a4 masz wielowahaczowe zawieszenie z przodu (jeśli ma Quattro to też z tyłu). Tanio nie będzie, na markowych częściach masz spokój na jakieś 50k km
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Paź 2018, 19:20

O wielowahaczu wiem ale koszty tego chyba na poziomie paska b5?
Speedster
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Celica Supra
    Toyota Celica Supra została wyprodukowana w 1983 roku. Wielu uznaje, że jest to jeden z najlepszych modeli sportowego auta, który wyszedł spod szyldu Toyoty. Samochód ten zdobył wiele nagród i wyróżnień ...
    Rolling Barrier System - obrotowe beczki na drodze
    "Rolling Barrier System" to w skrócie obrotowe beczki na drodze system ten opracowała koreańska firma ETI. Jest to bariera drogowa złożona z obrotowych beczek, które mają bardzo duże możliwości pochłaniania ...

17 Paź 2018, 19:21

Speedster napisał(a):O wielowahaczu wiem ale koszty tego chyba na poziomie paska b5?


Tak.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Paź 2018, 21:39

Różnica to będzie nawet G IV 1,4 vs 1,8T
turbo, dwumas ale to wiadoma rzecz..natomiast przepływki, zaworki sterujące turbo, cewki, świece, przeguby wreszcie opony to wszystko będzie droższe.
Cudów nie ma

Ja nie wiem czy bym nie wolał kompaktu z 1,8T bo A4 czy Passat z uwagi na segment sporo najechały, podejrzewam więcej niż taki golf czy Leon.

Ja bym poszedł nawet przy 20k w Golfa IV 1,8T lub A3 polift AUM czyli 150tka z gratami ze 180.
podkręcisz i masz 200 koni

chyba że A4 B6 ale popyt spory, bo dużo ludzi szuka tego jako auta rodzinnego, koszty też odpowiednie, no zalezy czego szukasz, jak masz wozić powietrze to bezsensu.

Jest jeszcze Seat Ibiza III FR/Cupra 1,8T za 20k znajdziesz dobrą sztukę.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna