Kontrolka "check engine" a złączka układu wydechowego

12 Maj 2012, 13:44

Cześć,

od kilku dnia w samochodzie świeci się u mnie kontrolka silnika (Hyundai Getz 1.1 2004).

Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej i mechanik poinformował mnie, że problemem jest złączka układu wydechowego. Wjechał na kanał i pokazał mi "koszyczek" z obu stron zakończony metalowymi pierścieniami. Z jednej strony ten pierścień latał luzem tak jakby go rdza zeżarła. Na moje pytanie czy można z tym pojeździć pare dni odpowiedział, że bez problemu.

Jakiś czas później zacząłem zastanawiać się czy tego rodzaju awaria jest sygnalizowana właśnie kontrolką silnika a nie układu wydechowego? Ta druga u mnie bowiem nie świeci. Boję się bowiem czy na pewno diagnoza była trafna. Jeśli ktoś wie czy to podlega pod kontrolke silnika to byłbym wdzięczny bo już naczytałem się trochę o przypadkach, gdzie mechanicy nie mogli znaleźć powodu awarii a kase trzeba było bulić.

Diagnosta usunął błędy ale po kilkuset metrach kontrolka zaczęła znowu świecić. Czy to normalne?

Zastanawiam się jak będzie po naprawie. Czy kontrolka gaśnie od razu czy wymagane jest usunięcie błędów za które znowu trzeba bulić?

Z góry dziękuję za pomoc w rozwianiu wątpliwości w sprawie trzech zakreślonych fragmentów.
adrianopel
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001

15 Maj 2012, 15:22

Musisz mieć sprawny układ wydechowy,tutaj elektronika może pokazywać check engine ,gdyż następują zakłócenia w procesie spalania,naturalnie w starym aucie niczego by nie pokazało,po założeniu nowej złączki kontrolka powinna przestać świecić.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

15 Maj 2012, 18:04

adrianopel napisał(a):Diagnosta usunął błędy


A czego dotyczyły błędy ? Czy diagnosta odczytał i podał Ci jaką / jakie usterki zgłasza komputer ?

adrianopel napisał(a): ale po kilkuset metrach kontrolka zaczęła znowu świecić. Czy to normalne?


Jeśli nie została usunięta przyczyna to takie zachowanie jest normalne . Samo usunięcie , skasowanie nic nie daje.

adrianopel napisał(a): pokazał mi "koszyczek" z obu stron zakończony metalowymi pierścieniami. Z jednej strony ten pierścień latał luzem tak jakby go rdza zeżarła


Nie widzę tego , nie mogę jednoznacznie się ustosunkować do takiego feleru . Mogę się tylko domyślać że chodzi o złącze elastyczne rury wydechowej . Jeśli nie ma przedmuchów spalin , a uszkodzona jest zewnętrzna tzw . plecionka , to tego komputer samochodu nie zdiagnozuje jako błąd .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4746
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe Volvo V40 - pięć gwiazdek w Euro NCAP
    Nowe Volvo V40 otrzymało najwyższy wynik pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Wynik ogólny jest najlepszym odnotowanym kiedykolwiek przez instytut – 98% ochrony dorosłych pasażerów i 100% ochrony ...
    Zimno, ciemno, niebezpiecznie - trudne warunki drogowe
    Jesienią i zimą dni są krótkie i wcześniej zapada zmrok. To także oznacza, że częściej zdarza nam się jeździć samochodem, gdy jest ciemno. Złe warunki atmosferyczne w połączeniu ze zmierzchem mogą być bardzo niebezpieczne. ...