VW Golf IV 1.4 16v kontrolka "check" oraz "epc"

26 Paź 2013, 23:38

Witam od dluzszego czasmu mam problem z moim golfem. Otoz po zaswieceniu sie kontrolki "check" udalem sie do warsztatu samochodowego na diagnostyke komputerowa. Jak sie okazalo wyskoczyly 3 bledy: P0404 EGR, P0301 Cylinder miss oraz P0134 Sonda Lambda. Wszystko to zostalo naprawione. Po przejechaniu ok 100km znow pojawila sie kontrolka "check" dlatego postanowilem wrocic do warsztatu na kolejna diagnostyke. Jak sie okazalo po diagnostyce znow pojawily sie te same 3 bledy ( Sonda, Zawor EGR oraz Wypadajacy zaplon 1 cylindra - Wszystkie elementy nowe orginalne). Po skasowaniu bledow wszystko bylo ok do czasu... Po przejechaniu znow niespelna 100km Zaswiecil sie "check" oraz "EPC" i samochod zaczal znaczaco tracic moc i nie reagowal na pedal gazu. Po zatrzymaniu sie i wyl. silnika ponownie odpalilem samochod i wszystko byl ok poza swiecaca kontrolka "check". Dzisiaj zdarzylo sie to dwa razy samochod stracil moc. Po kolejnym zgaszeniu i odpaleniu silnika samochod chodzi dobrze lecz martwi mnie kontrolka "check". Mechanicy sa bezradni... Zdecydowalem sie jeszcze na kompletna diagnostyke ktora wykazala bledy z centralnym zamkiem, radiem, abs, poduszka i 10 innych bledow malo istotnych oraz 3 glowne mianowicie Sonda, Zawor, Cylinder i znow wszystko zostalo wykasowane lecz kontrolka "check" nadal swieci oraz podczas jazdy czasem kontrolka EPC. Ma ktos jakis pomysl co nalezalo by zrobic? Czy moze to byc wina uszkodzonego Sterownika? Prosze o pomoc z gory dziekuje
Golfina
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: VW Golf 4

27 Paź 2013, 12:44

Ja bym pokusił się jeszcze o kontrolę złącza przy sterowniku. Sprawdzić warto czy jest naprawdę dobra masa oraz czy dochodzi napięcie zasilania a aku równe napięciu na nim 9 bez żadnych strat ) oraz napięcie zasilania po włączonej stacyjce - czy też jest równe napięciu na aku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17745
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Paź 2013, 17:26

Jutro wybieram sie do elektromechanika i powiem mu na co powinien zwrocic uwage. Dostalem takze odpowiedzc na temat wypadania zaplonu na pierwszym cylindrze. Ze jest to powazny blad i zadne kasowanie bledow nie pomoze dopoki ta usterka nie bedzie zlikwidowana. Swieca w pierwszym cylindrze byla zalana olejem dlatego nie bylo zaplonu mechanicy to niby wyssali zmienili swiece i niby chodzilo ale nadal blad pozostaje
Golfina
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: VW Golf 4

28 Paź 2013, 10:46

Sprawdź ciśnienia na tłokach bo jak świeca była zaolejona to coś jest kiepsko, co do egr'u lubi się zatrzeć i błąd będzie wracał, a sonda jak sonda mogła paść tak po prostu ale to jest błąd od obwodu sondy czyli pierwsze szukać w okablowaniu, na diagnostyce sprawdzali wskazania sondy <sond> czy tylko błędy kasowali?? Kontrolka epc może sie świecić np od uszkodzonego czujnika stopu itd trzeba szukać.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

31 Sie 2015, 11:38

Cze sc , jestem tu nowy, a od niedawna jestem posiadaczem Golfa IV rocznik 2001. Bardzo mnie interesuje co było przyczyna opisanej usterki, bo niestety coś takiego przytrafiło mi dziś rano. Najpierw nie mogłem samochodu odpalić, potem zapaliły sie kontrolki EPC i CHECK, p-o przejechaniu niecałych dwóch kilometrów samochód zaczął tracić moc, po dodaniu gazu takżę, na domiar złego po redukcji biegu na 2 ( wejście w zakręt) - zgasł. Miałem problem z odpaleniem na środku ulicy... czy to wina kabli ? w weekend podłączałem radio do samochodu - może źle to zrobiłem ?
enigma
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 08 08 2009
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: golf IV
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak sprawdzić auto przed zakupem?
    Kupno używanego samochodu to inwestycja, która wymaga szczególnej uwagi. Przed dokonaniem zakupu należy dokładnie skontrolować wiele elementów. Zaniedbanie któregoś kroku może skończyć się przykrą ...
    Pierwszy seryjny system nawigacji z CD-ROM i kolorowym monitorem
    Pierwszy na świecie seryjny system nawigacji z CD-ROM i kolorowym monitorem – Toyota Crown Royal – wrzesień 1987. Nad systemami nawigacji samochodowej pracowano w Japonii, Europie i USA od początku lat 70. Mimo ...

  •