Krzywy alus

Krzywy alus

11 Cze 2009, 22:05

Mam zamiar kupic 4 nowe opony ale jeden alus mam krzywy tak mi powiedzial wulkanizator,ale wyważyć się da itd nic mi nie drga kierownica na starych oponach.Czy przez to nic ie nie stanie nowym oponom?I mam takie pytanie mam zalożone narazie jakies stare zimowki na przód i przy najmniejszej nawet prędkości na zakrętach strasznie piszczą,wyczytałem na innym forum że może tak się dziać przez złą geometrię lub zbieżność to prawda?
rustin
Aktywny
 
Posty: 413
Rejestracja: 06 Kwi 2009, 19:17
Auto: Mondeo MK3

11 Cze 2009, 22:15

Tak to prawda !Krzywe felgi w ogóle,nie tylko alusy?Tak da się wyważyć krzywe dokładając ciężarki ale pamietaj o tym ,że zawsze będzie jakieś delikatne bicie ,najlepiej jest oddać felgę do zakladu ,który zajmuje się profesjonalnie ich prostowaniem .
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Cze 2009, 13:40

tak, krzywą felge da się wyważyć tak żeby na wyważarce pokazywało zero (jeszcze zależy przy jakiej tolerancji), ale i tak będzie biła podczas jazdy, polecam wyprostować felgę co jest niestety ryzykowne przy alusach bo może pęknąć i będzie trzeba jeszcze spawać
metodoz
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Rejestracja: 19 Kwi 2009, 10:24
Miejscowość: śląsk

22 Cze 2009, 09:50

Mój kumpel kiedyś wyważał krzywą felge i po około 7 miesiącach jazdy nadawała się na śmietnik bo się powykrzywiała. Nie wspominam już o nierówno wytartym bieżniku w oponie. Najlepiej zrobisz jak oddasz felge do zakładu który profesjonalnie ci ją wyprostuje.

pozdro
NISMO FAN
dominik26
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 62
Rejestracja: 05 Cze 2009, 16:39
Miejscowość: Łowicz \ Łódzkie

22 Cze 2009, 22:35

kupilem nowe opony i jak mi zakladali to powiedzial gosc ze nie sa tak strasznie krzywe ze nic sie ie bedzie dzialo
rustin
Aktywny
 
Posty: 413
Rejestracja: 06 Kwi 2009, 19:17
Auto: Mondeo MK3

23 Cze 2009, 16:32

Wszystko kolego zależy od tego jak bardzo masz uszkodzoną tą felgę.
Jeśli delikatnie, przy np najechaniu na krawężnik, to daruj sobie naprawy. Jeśli bardzo, to obowiązkowo wyprostuj. 8)
max-ell
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 8
Rejestracja: 23 Cze 2009, 16:25
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Poradnik kupującego #3 - BMW Serii 3 e46 (1998 - 2007) Poradnik kupującego #3 - BMW Serii 3 e46 (1998 - 2007)
    Geneza BMW Serii 3 o oznaczeniu producenta e46 w pierwszym roku produkcji oferowano wyłącznie w wersji sedan. Rok później dołączyło do oferty kombi, coupe oraz kabriolet. W 2000 roku zaprezentowano 3 drzwiowego kompakta, ...
    [F] A8 D3 4,2 TDI / 745d e65 / S 420 CDI w221 / Phaeton 5,0 TDI [F] A8 D3 4,2 TDI / 745d e65 / S 420 CDI w221 / Phaeton 5,0 TDI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - limuzyna segmentu F - silnik diesla o mocy ponad 300KM - automatyczna skrzynia biegów - modele z okolic 2006 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A8 D3 4,2 TDI - 326KM - ...

  • 24 Cze 2009, 11:47

    jeśli felga jest choć troszkę krzywa należy ją wyprostować, bo nawet najmniejsze skrzywienie, nierówność na feldze powoduje bicia których początkowo się nie odczuwa lecz po jakimś czasie felga krzywi się coraz bardziej aż w końcu będzie nadawała się na śmietnik. Dobre wyważenie kół oraz ich prawidłowa geometria to podstawa.
    Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
    conest997
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 661
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 21 Sty 2008, 00:49
    Miejscowość: Olsztyn
    Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

    24 Cze 2009, 13:07

    conest997 napisał(a):jeśli felga jest choć troszkę krzywa należy ją wyprostować,

    Miałem raczej na myśli...no nie wiem, otarcie o krawężnik z delikatnym wgnieceniem, ale widzę, że delikatne wgniecenie ma milion wersji 8)
    max-ell
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 23 Cze 2009, 16:25
    Miejscowość: Warszawa

    24 Cze 2009, 17:13

    owszem przyrysowanie o krawężnik oraz malutkie wgniecenie nie większe niż 3-4 mm nie sprawi problemu, problem może sprawi wgniecenie o wielkości przekraczającej 1-2 cm, jak wiadomo alufelgę jest o wiele trudniej wyprostować niż zwykła stalową. Sam miałem kiedyś skrzywionego alusa przez bezmyślność, zagapiłem się i na krawężnik najechałem, wgniecenie niby nie było spore ale po przejechaniu ok. 2 tyś kilometrów odczuwałem już dość spore bicie. efektem końcowym była wymiana skrzywionego alusa który nadawał się tylko na złom :D
    Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
    conest997
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 661
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 21 Sty 2008, 00:49
    Miejscowość: Olsztyn
    Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Autosacrum 2009
      GTP Light