Kupno pierwszego auta || Zawężone do Opel Astra

23 Lis 2016, 10:27

Witam,

na wstępie chciałbym się przywitać.

Sprowadziło mnie tutaj głównie chęć pozyskania informacji które pomogły by zawęzić mi kupno pierwszego auta.

Obecnie jeżdżę do pracy autem od członka rodziny, jednak ciągłe proszenie się o dostępność jest dość irytujące, dlatego czas kupić coś swojego.

Z początku byłem bardzo zafascynowany starymi BMW e34,36,39 jednak wstępny research okazał się bolesny pod względem cen aut itd. Jednak troszkę człowiek się obawia kupno ponad 20 letniego auta, z niewiadomym przebiegiem katowanego przez młodych kierowców. Dlatego od tego pomysłu odszedłem.

Powoli odchodzę także od pomysłu, dużego auta bo jak wiadomo masa = większe spalanie.

Głównie auto służy jako dojazd do pracy tj. 70 km w obie strony + ewentualnie jakieś 10-20km sporadycznie jak się skoczy do sklepu czy na siłownie. Więc realny kilometraż jaki wchodzi to minimum 1400 miesięcznie co daje nam około 16 800 km rocznie. Do pracy mam około 10 km DTŚ i 40 km autostradą.

Nie ma dzieci. Także co do wyboru nie kieruję się, żeby było to jakieś duże auto.

Co do marki szczerze, nie jestem jakoś bardzo ukierunkowany w którymś kierunku, ale wolałbym kupić coś bardziej pospolitego gdzie bez problemu dostane części, oraz w razie czego, żeby mechanicy nie wymyślali czarnej magii nad egzemplarzem bo robią takich 2-3 rocznie. Serwis oraz części zamienne to priorytet. Myślałem o Oplach, VW, Skodach.

Auto będzie kupowane na 2-3 lata nie planuję jeździć nim jakoś specjalnie dłużej.

Sposób mojej jazdy uważam za w miarę umiarkowany na autostradzie 130km/h oczywiście człowiek chciałbym pojechać te 150, ale dyrastycznie skacze spalanie o 1-1,5 litra w obecnym aucie, więc nie chce szarżować nie potrzebnie.

Moc - tutaj chciałbym, żeby auto nie było zamulaste, na początku chciałem minium te 150KM, ale chyba przy lżejszym aucie i mniejszym silniku nie jest to aż tak potrzebne.

Co do paliwa to chce kupić w benzynie i przerobić na gaz przy dystansach które robię wydaje mi się to w miarę rozsądne.

Auto nie będzie garażowane, tylko będzie stało na ogrodzie więc też dobrze by było, aby nie zjadła go korozja, albo żeby nie było mocno podatne na warunki atmosferyczne.

Na koniec dodaje budżet myślałem albo o konfiguracji 6tys. + 3 tys. gaz lub 9 tys. + 3 tys. gaz. I konfiguracja raczej wchodziłaby w grę przy kupnie autka na krótszy okres użytkowania. Jedynie, że będzie faktycznie lepiej dołożyć te 3k. to nie ma co być Januszem, jak ktoś doradzi to na pewno się nad tym zastanowię.

Reasumując:
Budżet: 6k+3k gaz lub 9k+3k gaz
Paliwo: Benzyna (do przerobienia na gaz)
Części/serwis: Łatwo dostępne
Kształt: fajnie by było w miarę sportowy
Waga: lekki, zrywny, ale dobrze trzymający się drogi
Przebieg: jak najmniejszy :) - ale wiadomo jak to wygląda

Ps. Dodam, że jakieś modyfikacje itd. nie wchodzę u mnie w grę, auto ma po prostu dla mnie przyjemnie jeździć.

Ps. 2 Jeżeli potrzebujecie więcej informacji, postaram się szybko odpowiedzieć.

Pozdrawiam :)
Ostatnio edytowany przez Geez, 24 Lis 2016, 12:22, edytowano w sumie 1 raz
Geez
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 19 07 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Corolla
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

23 Lis 2016, 11:10

IMO dość głupim jest zakładanie na starcie LPG za połowę wartości auta. Tzn. kupno samochodu w pb i samodzielne zlecenie instalacji jest lepsze niż kupno z już zamontowaną jednak nie w tej kasie.
Najrozsądniejsza opcja w tym budżecie to poszukiwanie samochodu z już założoną instalacją.
Różnica pomiędzy autami za 6 i 9k jest bardzo duża, między 9 a 12k również. Lepszą opcją będzie kupno auta odpowiednio za ~8k czy ~10-11k i przeznaczenie reszty na doprowadzenie go do niezłego stanu (jeżeli instalacja nie będzie do końca ok to zawsze lepiej wymienić części niż całość, oszczędzisz nawet na przewodach czy butli).
Popatrz na
focusa mk1 (tutaj kwestia lpg nie jest tak bardzo oczywista, warto mieć porządną instalację zakładaną przez ogarniętego człowieka)
civic VII, 1.6
accord VI (trochę większe i może wyłazić korozja)
astra g
rover 45/75
może uda się wyrwać corollę e12, 1.6, ale w takiej kasie trzeba się naszukać
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Lis 2016, 11:40

peugeot 206 z benzyną 1,4 z gazem i klimą i po remoncie belki z tyłu . 9 tyś spokojnie starczy. na dojazdy do pracy będzie w sam raz
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

23 Lis 2016, 11:46

Za takiego Peugeota nie dałbym więcej jak 5-6k..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Lis 2016, 12:20

Ależ kolego nie zupełnie. Można kupić młodszy rocznik, trzeba to ubezpieczyć, wymienić olej i rozrząd, pewnie hamulce też już się kończą a 12 -14 letnie amorki może jeszcze nie ciekną ale wkrótce zaczną.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

23 Lis 2016, 12:27

Wałkujemy cały czas, że rocznikiem się nie jeździ :naughty:
Mówimy w sumie o aucie na trasę a takie 1.4 ile ma kuni i jak się zachowuje przy tym ~140/h?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Lis 2016, 12:54

Człowieku kupując używane auto zawsze musisz liczyć się z wymianą oleju,rozrządu czy amortyzatorów choć tego na starcie nie robisz no chyba że trzeba to cena jest odpowiednio niska..
Taką 206 można bez problemu kupić za 4-4500zł,wymieniasz rozrząd,olej i belkę (wychodzi około powiedzmy nawet 1500zł) i za 6k masz spoko auto..
Amortyzatory trochę koloryzujesz,u nas w Seicento przez 4lata użytkowania nie były wymieniane a auto jest z 2003roku i ma coś teraz około 180tysięcy przebiegu. Na przeglądzie nigdy się do nich nie doczepili więc też nie mów o dbaniu..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Lis 2016, 14:05

Po prostu twierdzę że taki piździk z silniczkiem 1,4 75 KM jest fajnym prostym, tanim samochodem na dojazdy do pracy. Jest to propozycja którą uważam za wartą rozważenia. Za nikogo nie wydaję jego pieniędzy i nic mi do tego co kupi. Więc zejdźcie ze mnie. I oczywiście za kwotę 9 tys można kupić całe mnóstwo innych aut ale sam piździka w przedstawianych warunkach testowałem przez trzy czy cztery lata i uważam że to było bardzo wdzięczne auto, dobry wybór itd.
A osiągi takiego wypierdka z tym silniczkiem są sporo wyższe od np. 90 konnej astry 1,4.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

23 Lis 2016, 14:54

A osiągi takiego wypierdka z tym silniczkiem są sporo wyższe od np. 90 konnej astry 1,4.


Sporo wyższe? Człowieku, to jest wolniejsze i koniec...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lis 2016, 15:04

Kolego ja bardzo cenię twoje doświadczenie ale w tej materii mylisz się. Oczywiście jak tą astrę nieszczęsną będziemy butować to tą moc w okolicach 5 tys obrotów znajdziemy, ale na normalnej drodze z normalnymi prędkościami obrotowymi piździk 1,4 będzie miał więcej ducha. A to w normalnej eksploatacji jest dużo ważniejsze niż "papierowa" moc i "skatalagowane" osiągi
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

23 Lis 2016, 15:05

Panowie a co z wersją 2.0 136 KM? Będzie to jeździło?

Kiedyś moja była miała 206, ale chyba wersje 75KM lub 60KM to niestety nie jeździło. I strach było wyprzedzać, jednak wersja 136 konna wydaje się fajna do takiego auta.
Geez
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 19 07 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Corolla
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

23 Lis 2016, 15:09

Diddy nie chce mi się szukać wykresów i tłumaczyć jak dziecku, sam autor pisze, że to nie jedzie.

2.0 to już byłaby rakietka, ale nadal będzie to 206. Nie lepiej coś innego? Astrę, Megane, może Toledo?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lis 2016, 15:19

Chyba najbardziej podoba mi się Astra to fakt.

A takie pytanie jak to z tymi przebiegami.

Jak kupować benzyniaka to jaki maxymalny przebieg wydaje się rozsądny.

To samo jaki przebieg dla LPG wydaje się jeszcze rozsądny?
Geez
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 19 07 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Corolla
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

23 Lis 2016, 15:26

Gdyby przebiegi były prawdziwe to byłoby to dobre pytanie.

Dla LPG bardziej patrz na lata, instalacji starszej jak 6-7 lat bym nie brał, tym bardziej że nie masz 3k na samochód, możesz kupić auto w dobrym stanie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lis 2016, 15:36

Ktoś tu chyba nie jeżdził Astrą albo ma uraz do tego auta.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012