Laguna 1.8 2000r - Kolejna ustrka

08 Lut 2009, 16:31

Witam, nie dawno odebrałem samochód od mechanika ponieważ zepsuł się rozrusznik.

Po nie całym tygodniu, dokładnie dzisiaj jechałem moim samochodem i na skrzyzowaniu wrzuciłem dwójkę, samochód w ogole nie załapał biegu, zepchnąłem go ze skrzyzowania i z zadnego biegu nie rusza, biegi wchodzą na włączonym silniku bez sprzęgła.

Co się w nim stało, jestem zdruzgotany bo dopiero co obciązony byłem jedną napawą tu idzie kolejna.

Bardzo prosze o pomoc.
derek
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • 08 Lut 2009, 17:03

    Z tego co piszesz to możliwe że podczas grzebaniny przy rozruszniku mechanik coś naruszył przy drążku zmiany biegów, tam jest taki układ drążków między silnikiem a kabiną. Ale czujesz jakiś opór czy biegi jak wchodziły tak wchodzą, czy może luźno. To by była tańsza opcja. Gorzej jak coś w skrzyni. Kiedyś tak miałem że półośka pękła w osłonie przegubu wewnętrznego i też miałem identyczne objawy. Opisz coś jeszcze.
    Dj
    Początkujący
     
    Posty: 126
    Miejscowość: Wrocław

    08 Lut 2009, 17:06

    Biego wchodza luzno, bez problemowo, czy to z przeglem czy bez niego nie na zadnego oporu, dzwonilem do tego mechanika to wspominal wlasnie cos o poloscie, jesli on cos uszkodzil to raczej sie nie przyzna.

    Przy wiekszych obrotach, slychac jakies tarcie, moze nie dokladnie tarcie ale nie wiem jak to nazwac.
    derek
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    08 Lut 2009, 17:14

    Ale czy moment wpinania biegu przypomina prawidłowy motyw przeskoku drążka na bieg czy poprostu wsuwa się luźno tak jak by coś się odczepiło od niego? Sprzęgło normalnie się wyciska. Półośki raczej nie uszkodził bo byś nie wyjechał od niego. Miałem kiedyś taki przypadek we fiacie, półośka sama sobie pękła podczas jazdy (zmęczenie materiału) i też żadnej reakcji na żadnym biegu, ale bez sprzęgła to biegi nie chciały wchodzić.
    Dj
    Początkujący
     
    Posty: 126
    Miejscowość: Wrocław

    08 Lut 2009, 17:17

    Ciezko mi to powiedziec, biegi normalnie wchodzą, co nawet słychac, raczej luzno, bez jakiego kolwiek oporu.
    derek
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    08 Lut 2009, 17:27

    Zajrzyj pod maskę. Miałem kiedyś taki problem w peugeocie 405. Nie wiem jak tam masz w lagunie, ale u mnie tuż obok kolektora wylotowego była mała przekładnia z kilkoma drążkami od zmiany biegów, wszystko łączyło się ze skrzynią biegów. Jeden z tych małych drążków poprostu odczepił się, mosiałem go z powrotem zaczepić na taki grzybek. Wszystko naprawiłem na trasie bez żadnych kluczy, tylko ręka przykleiła mi się do gorącego tłumika :shock:
    Najlepiej zajrzeć od dołu na kanale.
    Dj
    Początkujący
     
    Posty: 126
    Miejscowość: Wrocław
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Przeziębienie lub grypa, a czas reakcji kierowcy
      Mocne przeziębienie lub grypa mogą opóźnić czas reakcji kierowcy nawet o 10%. Dodatkowo na szybkość działania w sytuacji awaryjnej mogą także negatywnie wpływać zażywane leki. "Kierowca musi zachowywać się odpowiedzialnie. ...
      Bugatti T40 to już ponad 80-letni zabytek
      Przedwojenne Bugatti T40 Macieja Pedy. Samochody od zawsze zajmowały specjalne miejsce w sercach jego rodziny. W 1968 roku ojciec Macieja zakupił pierwsze auto zabytkowe – Studebakera, w którym zakochał się od ...

    08 Lut 2009, 17:40

    sprzeglo masz hydrauliczne czy na linke?
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125

    08 Lut 2009, 17:41

    Na linke
    derek
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    08 Lut 2009, 18:02

    jak odpalisz wlaczysz bieg pusc sprzeglo zobacz czy wskazowka pokazuje predkosc.sprzeglo pracuje z normalnym oporem czy luyzno?
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125

    08 Lut 2009, 18:04

    Sprzęgło pracuje normalnie, predkosci nie pokazuje, jedynie obroty.
    derek
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    08 Lut 2009, 18:18

    ja stawiam na sprzeglo.sprawdz jeszcze dzwignie zmiany biegow.bo moge sie mylic.niech ktos rusza lewarkiem zmiany bbiegow w przod i tyl tak jaby wlaczal z jedynki na 2a ty zobacz od spodu w tylnej czesci czy wsuwa i wysuwa sie wodzik ze skrzyni.
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125

    08 Lut 2009, 20:54

    Po podniesieniu, samochodu na lewarku koło się kręci.

    Wiec to zawsze jakas podowiedz.
    derek
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    09 Lut 2009, 00:02

    Możliwe że sprzęgło, ale sprawdź czy na luzie też się kręci. Jest tak że czasem na luzie kręcące się koło w powietrzu to normalka. Może jakiś gorszy scenariusz, skrzynia, mechanizm różnicowy, a może to co pisałem. Na odległość nic więcej nie wymyślę. Jak się dowiesz to napisz.
    Dj
    Początkujący
     
    Posty: 126
    Miejscowość: Wrocław

    09 Lut 2009, 18:14

    Usterą była półośka która coś rozerwała, ale szczerze zapomnialem jakąś część.

    Stało się tak podczas skrętu w lewo, mechanik twierdzi że musiałem dużo gazować co akurat prawdą nie jest, w każdym razie ten problem pojawia się tylko przy skręcaniu.
    derek
    Nowicjusz
     
    Posty: 7