Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

19 Lut 2014, 23:45

Cześć wszystkim :).
Jest trochę podobnych tematów, jednak ja mam może bardziej sprecyzowane wymagania i wizję swojego drugiego samochodziku :D. Aktualnie mam Golfa III, 97', w gazie, jest mega ekonomiczny, a nie ukrywam, że cenię w nim tę cechę (spala w lecie ok. 9L gazu, w zimie ok 12). Jednak wychodzi pomalutku rdza i chcę się go pozbyć, a kupić coś nowszego, chociaż o tę jedną "generację" wyżej :P. Do wydania mam 5500zł.
Powiem tak: wiem, że w tej cenie nie ma co za bardzo wybrzydzać, jeśli chodzi o wygląd samochodu, ale moim ideałem jeśli chodzi o wygląd w tej cenie jest Laguna I, szczególnie po lifcie, dlatego też uparłem się na nią i postanowiłem poszperać. Początkowo rozglądałem się za Dieselem, jednak doszedłem do wniosku, że taki silnik może być drogi w naprawach i teraz poluję na LPG (będzie też rzecz jasna tańszy do jazdy). Wiele osób polecało mi także spojrzeć na Meganki, ale te już z wyglądu odpadają, nie podoba mi się ta "ścięta dupa" :D.
Tak, wiem, wybrzydzanie co do wyglądu w tej cenie może wydawać się śmieszne, ale skoro mogę znaleźć coś fajnego i przy tym ładnego, to czemu nie ?
Jak wspomniałem, Laguna I wydaje mi się idealnym wyborem, jednak w wersji z LPG w moim rejonie (opolskie/dolnośląskie) jest ich baardzo malutko i chyba będę jej szukał wieki... Jak już uda się znaleźć, to z silnikiem 3.0, a to żaden interes. Dlatego chciałbym zapytać Was, jakie jeszcze auto w tej cenie moglibyście polecić, biorąc pod uwagę moje upodobania? Interesuje mnie jedynie wersja sedan/hatchback, absolutnie kombi, ekonomiczne, z dostępnymi i możliwie niedrogimi częściami. Po prostu coś solidnego w guście Lagunki I ;).
Z góry dzięki za zainteresowanie!
iks11
Początkujący
 
Posty: 64
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 19 Lut 2014, 23:33
Prawo jazdy od: 0-11-2011
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 1.9 DCI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

20 Lut 2014, 06:06

Może Peugeot 406?
[link wygasł]
[link wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 34289
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna

Re: Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

20 Lut 2014, 09:34

Vectra B 1.8 z LPG?
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

20 Lut 2014, 09:38

Laguna 1 podobno zła nie jest więc warto szukać.
Ja od siebie polecam:
[link wygasł]
[link wygasł]
Ekonomiczny, mega niezawodny, wygodniejszy od laguny i z tanimi częściami.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2098
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 29 Kwi 2013, 11:23
Prawo jazdy od: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

Re: Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

20 Lut 2014, 15:26

Dzięki za podpowiedzi :).
Peugeot 406 odpada, kompletnie mi się nie podoba.
Co do Vectry - myślałem już o niej... Niektóre wersje są naprawdę ładne, na przykład ta -> http://img03-otomoto.sogastatic.pl/C32255606_5.jpg ma bardzo ładny tył, podobny do tego w Lagunie, jednak wielu takich nie ma. Wnętrze auta też z tego co zauważyłem wygląda "starzej" niż w Lagunach w podobnym wieku. A teraz wychodząc już z kwestii kosmetycznych - jak te samochodziki z niezawodnością? Jak silniki właśnie w zestawienia 1.8+LPG się trzymają? I jak z rdzą, czy Vectry są cynkowane? Bo z tego co wiem, do Laguny I lift i pełen ocynk został wprowadzony od rocznika 1998.

Wracając jeszcze do Laguny I - co myślicie o wyborze silnika? Czy koniecznie szukać z LPG, jeśli chcę jeździć taniej, czy może w Dieselu nie będzie aż tak dużo drożej a na przykład silniki są mniej awaryjne? Chociaż z tego, co wiem i wspomniałem wcześniej, silniki Dieselowe są droższe w ewentualnych naprawach.
Wiem, że najlepiej byłoby znaleźć pewną benzynkę i samemu założyć gaz, ale takimi kwotami nie dysponuję, bo to musiałoby być minimum 7000 (jakimś cudem znaleźć autko za 4500 i dołożyć gaz za 2500), ale myślę, że idealne byłoby znalezienie jej z maks. 4-letnią instalacją.
iks11
Początkujący
 
Posty: 64
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 19 Lut 2014, 23:33
Prawo jazdy od: 0-11-2011
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 1.9 DCI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

20 Lut 2014, 15:39

Vectry są okej. Niestety gniją i to bardzo. Co do diesla to jak przebiegi będą mniejsze niż 15 tysięcy to odpuść bo naprawy będą droższe. Laguna dobrze przyjmuje LPG. Do ocynku to nie wiem bo widzę pognite Laguny po lifcie.
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Space Star przejeżdża 1111 km na jednym zbiorniku Mitsubishi Space Star przejeżdża 1111 km na jednym zbiorniku
    "Hypermiler", czyli mistrz jazdy o kropelce, to przydomek nadawany kierowcom, którzy potrafią pokonywać spore dystanse zużywając minimalne ilości paliwa. Zaskakujące wyniki kierowcy ci uzyskują stosując metody i techniki ...
    Jak dbać o turbosprężarkę w naszym samochodzie? Jak dbać o turbosprężarkę w naszym samochodzie?
    Obecnie rośnie zainteresowanie kierowców samochodami o dużej mocy i małym zużyciu paliwa. Aby sprostać tym oczekiwaniom rynku, wiodący producenci samochodów więcej uwagi poświęcają projektowaniu modeli wyposażonych ...

  • Re: Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

    20 Lut 2014, 15:44

    Dobra rada, na wygląd samochodu patrz na końcu. Przy takiej kwocie nie ma co wybrzydzać, wiadomo, że nie ma co kupować auta i potem codziennie rano przeklinać je bo jest brzydkie. Natomiast najważniejszy jest stan samochodu. Jeśli chodzi o Vectre, to silniki są w miarę dobre, w miare oszczędne, natomiast korniki i tak ją zjedzą, to tylko kwestia czasu. Jeśli chodzi o Lagune to najprędzej znajdziesz wersje przed liftingiem z silnikiem 1.8 90KM. Może nie jest to zbyt wiele, ale do przemieszczania się z punktu A do B wystarczy. Polifta będzie cięzko kupić w tej kasie, ale zawsze możesz próbować. W diesla sie nie pchaj, przy kilkunastoletnim aucie i przebiegu rzędu 300k km w dieslu jest się co zepsuć.
    Slim17
    Początkujący
     
    Posty: 179
    Rejestracja: 21 Sie 2011, 15:27
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Saab 9-3 SS
    Silnik: 2.0T 210KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    Re: Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

    20 Lut 2014, 15:52

    [link wygasł]

    [link wygasł]

    [link wygasł]
    Slim17
    Początkujący
     
    Posty: 179
    Rejestracja: 21 Sie 2011, 15:27
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Saab 9-3 SS
    Silnik: 2.0T 210KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    Re: Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

    20 Lut 2014, 16:06

    No właśnie, dlatego wszystko wraca do Laguny. Te, które podesłałeś są bardzo fajne, ale niestety nie z mojego regionu (Wrocław +/- 150km). No to poszperam, dzięki za wszystkie podpowiedzi. Będę się czaił na 1.8+LPG 120KM w takim razie
    Mam jeszcze pytanko - jakby na przykład homologacja instalacji gazowej była ważna 3 czy 4 lata, to co się robi później? Jedzie się z instalacją na przegląd? Jakie są szanse i koszty uzyskania ponownej homologacji na tę samą instalację po 10 latach? Co ewentualnie się wtedy wymienia i jakie są tego koszty?
    iks11
    Początkujący
     
    Posty: 64
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 19 Lut 2014, 23:33
    Prawo jazdy od: 0-11-2011
    Przebieg/rok: 9tys. km
    Auto: Renault Laguna I
    Silnik: 1.9 DCI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

    20 Lut 2014, 16:14

    Laguna wystarczająca na Twoje potrzeby. O ile instalacja LPG będzie w dobrym stanie.
    Oldek
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Rejestracja: 17 Lis 2011, 17:09

    Re: Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

    20 Lut 2014, 16:16

    Jak to stwierdzić przy zakupie, czy instalacja jest w "dobrym stanie" ?
    iks11
    Początkujący
     
    Posty: 64
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 19 Lut 2014, 23:33
    Prawo jazdy od: 0-11-2011
    Przebieg/rok: 9tys. km
    Auto: Renault Laguna I
    Silnik: 1.9 DCI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

    20 Lut 2014, 18:38

    Jedynie wizyta u dobrego gazownika.
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 34289
    Zdjęcia: 8
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Opel Corsa B
    Silnik: 1.4 60km
    Paliwo: Benzyna

    Re: Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

    20 Lut 2014, 22:54

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    popatrzcie na to apropo Laguny I
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14217
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

    21 Lut 2014, 01:03

    To raczej dotyczy 90% sprowadzanych igieł od Niemca spod koca, a nie konkretnie Laguny :D
    No i udowadnia to, że nawet kupując stare auto warto przeskanować miernikiem lakier w poszukiwaniu takiej rzeźby.
    Co do samej Lalki, jeśli chodzi o rdzę, to Laguna przed liftem jest bardziej podatna niż po. Nadkola z tyłu i łączenie nadkoli z progami zjada w oczach. Mój przedliftowy egzemplarz w wyniku zaniedbań :lol: jest już ładnie nadgryziony. Generalnie jak dbasz tak masz, z tym, że wersje po liftingu już tak łatwo rdzy nie łapią, chociaż jak ktoś spodu nie konserwował to może być rudo bez względu na rocznik.
    Przed liftem są jeszcze takie problemy jak przeciekający dach :D Chyba problemem jest montaż anteny na dachu, można coś tam samemu uszczelniać, ale w polificie problem został wyeliminowany.
    Co do silników, to podstawowy 1.8 8V jest do tej budy za słaby, przyspieszenie mizerne, chociaż te 180km/h wyciągnie, no i jest tak prosty, że nie ma się w nim co zepsuć. Niemniej lepiej wziąć coś mocniejszego do tego samochodu.
    Podsumowując dobrze zapolować na zadbanego polifta, gdzie mankamenty wieku dziecięcego zostały skutecznie wyeliminowane.
    Inna sprawa, że sporo samochodów widzę świeżo ściągniętych z Niemiec, przednie lampy w nich się pięknie świecą, bo są oczywiście chińskimi tanimi zamiennikami, które wymienione zostały po jakiejś przygodzie. Jakość takich napraw pod handel jest dyskusyjna.
    Z drugiej strony w tym wieku samochodu i w tej cenie ciężko o 100% oryginał, no ale dobrze by było nie kupić składaka z gazetami zamiast poduszek.
    Oktan
    Początkujący
     
    Posty: 76
    Rejestracja: 30 Maj 2012, 19:41
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Laguna '96 -> Peugeot 407
    Silnik: 2.2 160KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    Re: Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

    21 Lut 2014, 01:13

    iks11 napisał(a):Jak to stwierdzić przy zakupie, czy instalacja jest w "dobrym stanie" ?


    Przede wszystkim przejechac sie ostro (tzn w gorne partie obrotomierza) na pb i lpg i zobaczyc czy sa jakies roznice. Obejrzec parownik czy nie jest "spuchniety" (jesli tak to moze juz byc nieszczelny).

    Da to tylko ogolny obraz sytuacji, ale jesli jezdzi nie tak jak trzeba to nie ma sesnu sprawdzac u fachowca.
    Yankee
    Aktywny
     
    Posty: 395
    Rejestracja: 27 Lut 2012, 16:44
    Prawo jazdy od: 01 12 2005
    Przebieg/rok: 19tys. km
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1,4 T-jet 120 KM LPG
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Rok produkcji: 2007
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Infiniti Q50