Laguna I lub alternatywa dla niej - do 5500zł

19 Lut 2014, 23:45

Cześć wszystkim :).
Jest trochę podobnych tematów, jednak ja mam może bardziej sprecyzowane wymagania i wizję swojego drugiego samochodziku :D. Aktualnie mam Golfa III, 97', w gazie, jest mega ekonomiczny, a nie ukrywam, że cenię w nim tę cechę (spala w lecie ok. 9L gazu, w zimie ok 12). Jednak wychodzi pomalutku rdza i chcę się go pozbyć, a kupić coś nowszego, chociaż o tę jedną "generację" wyżej :P. Do wydania mam 5500zł.
Powiem tak: wiem, że w tej cenie nie ma co za bardzo wybrzydzać, jeśli chodzi o wygląd samochodu, ale moim ideałem jeśli chodzi o wygląd w tej cenie jest Laguna I, szczególnie po lifcie, dlatego też uparłem się na nią i postanowiłem poszperać. Początkowo rozglądałem się za Dieselem, jednak doszedłem do wniosku, że taki silnik może być drogi w naprawach i teraz poluję na LPG (będzie też rzecz jasna tańszy do jazdy). Wiele osób polecało mi także spojrzeć na Meganki, ale te już z wyglądu odpadają, nie podoba mi się ta "ścięta d..a" :D.
Tak, wiem, wybrzydzanie co do wyglądu w tej cenie może wydawać się śmieszne, ale skoro mogę znaleźć coś fajnego i przy tym ładnego, to czemu nie ?
Jak wspomniałem, Laguna I wydaje mi się idealnym wyborem, jednak w wersji z LPG w moim rejonie (opolskie/dolnośląskie) jest ich baardzo malutko i chyba będę jej szukał wieki... Jak już uda się znaleźć, to z silnikiem 3.0, a to żaden interes. Dlatego chciałbym zapytać Was, jakie jeszcze auto w tej cenie moglibyście polecić, biorąc pod uwagę moje upodobania? Interesuje mnie jedynie wersja sedan/hatchback, absolutnie kombi, ekonomiczne, z dostępnymi i możliwie niedrogimi częściami. Po prostu coś solidnego w guście Lagunki I ;).
Z góry dzięki za zainteresowanie!
iks11
Początkujący
 
Posty: 64
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 0-11-2011
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 1.9 DCI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Lut 2014, 06:06

Może Peugeot 406?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

20 Lut 2014, 09:34

Vectra B 1.8 z LPG?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Lut 2014, 09:38

Laguna 1 podobno zła nie jest więc warto szukać.
Ja od siebie polecam:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ekonomiczny, mega niezawodny, wygodniejszy od laguny i z tanimi częściami.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

20 Lut 2014, 15:26

Dzięki za podpowiedzi :).
Peugeot 406 odpada, kompletnie mi się nie podoba.
Co do Vectry - myślałem już o niej... Niektóre wersje są naprawdę ładne, na przykład ta -> http://img03-otomoto.sogastatic.pl/C32255606_5.jpg ma bardzo ładny tył, podobny do tego w Lagunie, jednak wielu takich nie ma. Wnętrze auta też z tego co zauważyłem wygląda "starzej" niż w Lagunach w podobnym wieku. A teraz wychodząc już z kwestii kosmetycznych - jak te samochodziki z niezawodnością? Jak silniki właśnie w zestawienia 1.8+LPG się trzymają? I jak z rdzą, czy Vectry są cynkowane? Bo z tego co wiem, do Laguny I lift i pełen ocynk został wprowadzony od rocznika 1998.

Wracając jeszcze do Laguny I - co myślicie o wyborze silnika? Czy koniecznie szukać z LPG, jeśli chcę jeździć taniej, czy może w Dieselu nie będzie aż tak dużo drożej a na przykład silniki są mniej awaryjne? Chociaż z tego, co wiem i wspomniałem wcześniej, silniki Dieselowe są droższe w ewentualnych naprawach.
Wiem, że najlepiej byłoby znaleźć pewną benzynkę i samemu założyć gaz, ale takimi kwotami nie dysponuję, bo to musiałoby być minimum 7000 (jakimś cudem znaleźć autko za 4500 i dołożyć gaz za 2500), ale myślę, że idealne byłoby znalezienie jej z maks. 4-letnią instalacją.
iks11
Początkujący
 
Posty: 64
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 0-11-2011
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 1.9 DCI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Lut 2014, 15:39

Vectry są okej. Niestety gniją i to bardzo. Co do diesla to jak przebiegi będą mniejsze niż 15 tysięcy to odpuść bo naprawy będą droższe. Laguna dobrze przyjmuje LPG. Do ocynku to nie wiem bo widzę pognite Laguny po lifcie.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Lut 2014, 15:44

Dobra rada, na wygląd samochodu patrz na końcu. Przy takiej kwocie nie ma co wybrzydzać, wiadomo, że nie ma co kupować auta i potem codziennie rano przeklinać je bo jest brzydkie. Natomiast najważniejszy jest stan samochodu. Jeśli chodzi o Vectre, to silniki są w miarę dobre, w miare oszczędne, natomiast korniki i tak ją zjedzą, to tylko kwestia czasu. Jeśli chodzi o Lagune to najprędzej znajdziesz wersje przed liftingiem z silnikiem 1.8 90KM. Może nie jest to zbyt wiele, ale do przemieszczania się z punktu A do B wystarczy. Polifta będzie cięzko kupić w tej kasie, ale zawsze możesz próbować. W diesla sie nie pchaj, przy kilkunastoletnim aucie i przebiegu rzędu 300k km w dieslu jest się co zepsuć.
Slim17
Początkujący
 
Posty: 197
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Saab 9-3 SS
Silnik: 2.0T 210KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

20 Lut 2014, 15:52

[link do Tablica wygasł]

[link do Tablica wygasł]

[link do Tablica wygasł]
Slim17
Początkujący
 
Posty: 197
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Saab 9-3 SS
Silnik: 2.0T 210KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

20 Lut 2014, 16:06

No właśnie, dlatego wszystko wraca do Laguny. Te, które podesłałeś są bardzo fajne, ale niestety nie z mojego regionu (Wrocław +/- 150km). No to poszperam, dzięki za wszystkie podpowiedzi. Będę się czaił na 1.8+LPG 120KM w takim razie
Mam jeszcze pytanko - jakby na przykład homologacja instalacji gazowej była ważna 3 czy 4 lata, to co się robi później? Jedzie się z instalacją na przegląd? Jakie są szanse i koszty uzyskania ponownej homologacji na tę samą instalację po 10 latach? Co ewentualnie się wtedy wymienia i jakie są tego koszty?
iks11
Początkujący
 
Posty: 64
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 0-11-2011
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 1.9 DCI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Lut 2014, 16:14

Laguna wystarczająca na Twoje potrzeby. O ile instalacja LPG będzie w dobrym stanie.
Oldek
Nowicjusz
 
Posty: 24

20 Lut 2014, 16:16

Jak to stwierdzić przy zakupie, czy instalacja jest w "dobrym stanie" ?
iks11
Początkujący
 
Posty: 64
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 0-11-2011
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 1.9 DCI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Lut 2014, 18:38

Jedynie wizyta u dobrego gazownika.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

20 Lut 2014, 22:54

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


popatrzcie na to apropo Laguny I
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Lut 2014, 01:03

To raczej dotyczy 90% sprowadzanych igieł od Niemca spod koca, a nie konkretnie Laguny :D
No i udowadnia to, że nawet kupując stare auto warto przeskanować miernikiem lakier w poszukiwaniu takiej rzeźby.
Co do samej Lalki, jeśli chodzi o rdzę, to Laguna przed liftem jest bardziej podatna niż po. Nadkola z tyłu i łączenie nadkoli z progami zjada w oczach. Mój przedliftowy egzemplarz w wyniku zaniedbań :lol: jest już ładnie nadgryziony. Generalnie jak dbasz tak masz, z tym, że wersje po liftingu już tak łatwo rdzy nie łapią, chociaż jak ktoś spodu nie konserwował to może być rudo bez względu na rocznik.
Przed liftem są jeszcze takie problemy jak przeciekający dach :D Chyba problemem jest montaż anteny na dachu, można coś tam samemu uszczelniać, ale w polificie problem został wyeliminowany.
Co do silników, to podstawowy 1.8 8V jest do tej budy za słaby, przyspieszenie mizerne, chociaż te 180km/h wyciągnie, no i jest tak prosty, że nie ma się w nim co zepsuć. Niemniej lepiej wziąć coś mocniejszego do tego samochodu.
Podsumowując dobrze zapolować na zadbanego polifta, gdzie mankamenty wieku dziecięcego zostały skutecznie wyeliminowane.
Inna sprawa, że sporo samochodów widzę świeżo ściągniętych z Niemiec, przednie lampy w nich się pięknie świecą, bo są oczywiście chińskimi tanimi zamiennikami, które wymienione zostały po jakiejś przygodzie. Jakość takich napraw pod handel jest dyskusyjna.
Z drugiej strony w tym wieku samochodu i w tej cenie ciężko o 100% oryginał, no ale dobrze by było nie kupić składaka z gazetami zamiast poduszek.
Oktan
Początkujący
 
Posty: 76
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Laguna '96 -> Peugeot 407
Silnik: 2.2 160KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Lut 2014, 01:13

iks11 napisał(a):Jak to stwierdzić przy zakupie, czy instalacja jest w "dobrym stanie" ?


Przede wszystkim przejechac sie ostro (tzn w gorne partie obrotomierza) na pb i lpg i zobaczyc czy sa jakies roznice. Obejrzec parownik czy nie jest "spuchniety" (jesli tak to moze juz byc nieszczelny).

Da to tylko ogolny obraz sytuacji, ale jesli jezdzi nie tak jak trzeba to nie ma sesnu sprawdzac u fachowca.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017