Leon 1M 2000 1.6 sr AKL z LPG błąd 01249

22 Sty 2022, 21:14

Witam!
Pojazd jak w tytule.
Błąd 01249- wtryskiwacz cylindra 1, zwarcie z masą, stały.
Samochód chodzi na trzy cylindry a wtryskiwacz 1 chyba leje benzynę cały czas. Wtryskiwacz zamieniłem z 2 i błąd nadal jest na pierwszym. Wydaje mi się że problem występuje też i na LPG. Przewody z kostkami na wtryskach były mało fachowo poowijane izolacją. Porozkręcałem ją całą i do momentu do którego dałem radę to zrobić niby wszystko ok.
Co dalej można by robić? Dostać się do ecu?
thebill
Nowicjusz
 
Posty: 39
Prawo jazdy: 13 10 2004
Przebieg/rok: 37tys. km
Auto: Seat Leon 1m
Silnik: 1.6 sr AKL
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Sty 2022, 07:11

Może ktoś ma jakiś pomysł?
thebill
Nowicjusz
 
Posty: 39
Prawo jazdy: 13 10 2004
Przebieg/rok: 37tys. km
Auto: Seat Leon 1m
Silnik: 1.6 sr AKL
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Sty 2022, 11:14

Jeżeli zamieniłeś miejscami wtryskiwacze i ten z 2 na 1 nadal cały czas leje benzynę, to problem zapewne będzie w ECU. Trzeba się podpiąć pod komputer i sprawdzić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18468
Zdjęcia: 1202
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Sty 2022, 12:43

Jaką tam masz instalację lpg ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3923
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2022, 20:23

KME Diego. Bardzo dziwna instalacja. Bardzo często mam problem po wyjeżdzeniu gazu i ponownym zatankowaniu że przełączyć się przez kilkadziesiąt kilometrów na gaz nie chce.
thebill
Nowicjusz
 
Posty: 39
Prawo jazdy: 13 10 2004
Przebieg/rok: 37tys. km
Auto: Seat Leon 1m
Silnik: 1.6 sr AKL
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Sty 2022, 20:28

Dziś zmierzyłem 12 bar na 1 cylindrze(oczywiście na zimnym silniku). Podmieniłem świece z czwartym. Iskra na świecy jest. Przewody przy kostce która wchodzi w czujnik ciśnienia gazu były z popękaną izolacją. Poprawiłem ale dalej nic.
thebill
Nowicjusz
 
Posty: 39
Prawo jazdy: 13 10 2004
Przebieg/rok: 37tys. km
Auto: Seat Leon 1m
Silnik: 1.6 sr AKL
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akumulator trakcyjny - wykorzystanie na każdym etapie jego życia
    Do czego może posłużyć akumulator trakcyjny oprócz napędzania pojazdu elektrycznego? Jaki pomysł ma Grupa Renault na wykorzystanie akumulatorów po zakończeniu ich "życia" w samochodzie elektrycznym? Na te pytania ...
    Czy system start/stop naprawdę oszczędza paliwo?
    Mam system start-stop w nowym samochodzie. Kilkadziesiąt razy dziennie potrafi się wyłączyć i włączyć na skrzyżowaniach i nic nie trzeba doładowywać akumulatora. Czy system start/stop na prawdę oszczędza paliwo? Jakie są ...

  • 25 Sty 2022, 16:54

    Nie doczytałem, że jest tu LPG. A w tym przypadku dochodzi jeszcze ewentualny emulator wtryskiwaczy.
    thebill napisał(a):KME Diego

    Polska, dobra instalacja, ale mało popularna, ponieważ firma jest dość świeża ( chyba 2018 rok ), a obecnie coraz mniej ludzi zakłada LPG.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18468
    Zdjęcia: 1202
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    25 Sty 2022, 17:40

    Emulator wtryskiwaczy to ten czujnik ciśnienia jest? To czarne plastikowe pudełko na przewodzie z gazem między reduktorem a wtryskiwaczami?
    thebill
    Nowicjusz
     
    Posty: 39
    Prawo jazdy: 13 10 2004
    Przebieg/rok: 37tys. km
    Auto: Seat Leon 1m
    Silnik: 1.6 sr AKL
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    25 Sty 2022, 18:56

    Nie . Ty raczej nie masz emulatora wtryskiwaczy . Nie podałeś dokładnie jaka jest tam centralka gazu . Być może jest ona uszkodzona . Przywrócił bym dla oceny sytuacji podłączenie pierwszego wtryskiwacza tak jak fabryka. Czyli bezpośrednio z ECU silnika z pominięciem centralki gazu. .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3923
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    25 Sty 2022, 21:52

    Centralka to Diego g3 4 cylindry. Żadnej dodatkowej informacji tam niema. Jeśli wypnę kostki z centralki i spróbuję zapalić to jej nie wykluczę?
    thebill
    Nowicjusz
     
    Posty: 39
    Prawo jazdy: 13 10 2004
    Przebieg/rok: 37tys. km
    Auto: Seat Leon 1m
    Silnik: 1.6 sr AKL
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    25 Sty 2022, 22:03

    Po wypięciu kostki z centralki gazu auta nie odpalisz. Tylko przywrócenie połączeń fabrycznych dla oceny czy aby nie uszkodzona centralka gazu
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3923
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    25 Sty 2022, 22:10

    A ciekawe czy interfejs do tego gazu coś mówi na ten temat? Zapomniałem że posiadam i w sumie nie myślałem nawet o tym. Jutro podłączę zobaczę.
    thebill
    Nowicjusz
     
    Posty: 39
    Prawo jazdy: 13 10 2004
    Przebieg/rok: 37tys. km
    Auto: Seat Leon 1m
    Silnik: 1.6 sr AKL
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    26 Sty 2022, 12:57

    bonifacy napisał(a):Ty raczej nie masz emulatora wtryskiwaczy

    Zgadza się - w tej instalacji nie ma emulatora. A właściwie jest, ale nie jako osobny element, tylko siedzi w centralce.
    Jak masz interfejs, to podłącz się i sprawdź ten wtrysk, który ci leje. Sprawdź, czy jest otwarty cały czas, czyli i na Pb i na LPG oraz czy jest otwarty tylko na Pb i cały czas leje.
    Jak nie dasz rady tego sprawdzić, to trzeba odszukać miejsce, gdzie zostały przecięte przewody z wtryskiwaczy benzynowych i rozłączyć je oraz podłączyć wtryskiwacze tak, żeby były podłączone z ECM silnika, czyli tak, jak było przed założeniem instalacji.
    Jest jeszcze jedno "ale".
    thebill napisał(a):Samochód chodzi na trzy cylindry a wtryskiwacz 1 chyba leje benzynę cały czas.

    Czy ten wtryskiwacz leje na pewno, czy tylko tak sobie gdybasz? I czy faktycznie pracuje na 3 cylindry, czy też tak sobie tylko gdybasz?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18468
    Zdjęcia: 1202
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    26 Sty 2022, 13:13

    Bardzo nierówno pracuje i n wysokich obrotach tak jak by silnik normalnie zaczynał chodzić. Benzyna jest aż w tłumiku i stąd taki wniosek.
    thebill
    Nowicjusz
     
    Posty: 39
    Prawo jazdy: 13 10 2004
    Przebieg/rok: 37tys. km
    Auto: Seat Leon 1m
    Silnik: 1.6 sr AKL
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    26 Sty 2022, 13:22

    No to nie pozostaje nic innego jak podłaczyc sie pod kompa i sprawdzić.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18468
    Zdjęcia: 1202
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000