Lexus NX 300h W modelu NX zastosowano wysoce wyrafinowany hybrydowy zespół napędowy, ze sprawdzonym 2,5-litrowym spalinowym silnikiem pracującym w cyklu Atkinsona, generatorem prądu, silnikiem elektrycznym i akumulatorem trakcyjnym. Rozwija on sumaryczną moc 197 KM. Wersja z napędem hybrydowym wyposażona jest w specjalny układ aktywnej kontroli drgań nadwozia, co przyczynia się do zwiększenia komfortu i stateczności prowadzenia poprzez ograniczenie kołysania na nierównych nawierzchniach.
Lexus NX 200t Całkowicie nowy, 2-litrowy silnik z turbosprężarką jest pierwszą doładowaną jednostką w historii Lexusa. Łączy on niskie zużycie paliwa z przyjemną dynamiką oraz zrywnością. Współpracuje z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów, specjalnie zestrojoną dla modelu NX. Rozwija maksymalną moc 238 KM w zakresie 4800-5600 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm w przedziale 1650-4000 obr/min. Dwulitrowa turbodoładowana jednostka spalinowa została przetestowana na dystansie ponad miliona kilometrów w różnych warunkach drogowych, także tych najtrudniejszych. Nowy turbodoładowany silnik zawiera unikalne w skali światowej rozwiązanie w postaci połączenia zintegrowanego z głowicą - cylindrów i chłodzonego cieczą kolektora dolotowego z dwukanałową turbosprężarką.
Silnik ten współpracuje z nową 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Zastosowano w niej nowego typu układ sterujący, który kontroluje zapotrzebowanie na siłę napędową. Układ ten oblicza wymagany w danych warunkach moment obrotowy silnika i doprowadza do jego maksymalizacji, co zapewnia błyskawiczną reakcję na wciśniecie pedału przyspieszania oraz znaczną oszczędność paliwa.
Zawieszenie i podwozie NX został stworzony z myślą o dynamicznej jeździe, pewności prowadzenia, stabilności nadwozia podczas skręcania oraz komforcie jazdy. Wyróżnia się również bezpośrednią reakcją na ruchy kierownicy i statecznością na nierównych nawierzchniach. Fundamentem dla zaawansowanego układu zawieszenia jest nadwozie o wysokiej sztywności z rozbudowanymi usztywnieniami w części podwoziowej. W nowym nadwoziu wprowadzono liczne wzmocnienia usztywniające, dodatkowe grodzie i wsporniki zawieszenia. Zastosowano w nim dodatkowe zgrzeiny punktowe, a także połączenia klejone, laserowe spoiny śrubowe oraz spoiwo do szyb o wysokiej sztywności.
Wybrane wersje modelu NX otrzymały nowo opracowane przez Lexusa amortyzatory oraz nowej generacji zawieszenie AVS o regulowanym tłumieniu z zaworami elektromagnetycznymi o liniowej charakterystyce. Układ wyboru trybu jazdy Drive Mode Select może korygować siłę tłumienia amortyzatorów, co pozwala uzyskać większy komfort prowadzenia i bardziej spokojną jazdę dzięki zredukowaniu kołysania nadwozia.
BMW w leasingu – o czym warto pamiętać? Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
Martwe pole w lusterku wstecznym - ukryte niebezpieczeństwo Siedząc za kierownicą widzimy to, co dzieje się przed nami, a dobrze korzystając z lusterek widzimy także co dzieje się z tyłu pojazdu. Czasem jednak nie wszystko możemy dostrzec na pierwszy rzut oka. Wówczas mamy ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki LEXUS. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne LEXUS
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.