Lexus NX jednostki napędowe i zawieszenie

22 Kwi 2014, 11:22

Lexus NX 300h
W modelu NX zastosowano wysoce wyrafinowany hybrydowy zespół napędowy, ze sprawdzonym 2,5-litrowym spalinowym silnikiem pracującym w cyklu Atkinsona, generatorem prądu, silnikiem elektrycznym i akumulatorem trakcyjnym. Rozwija on sumaryczną moc 197 KM. Wersja z napędem hybrydowym wyposażona jest w specjalny układ aktywnej kontroli drgań nadwozia, co przyczynia się do zwiększenia komfortu i stateczności prowadzenia poprzez ograniczenie kołysania na nierównych nawierzchniach.

Lexus NX jednostki napędowe i zawieszenie

Lexus NX 200t
Całkowicie nowy, 2-litrowy silnik z turbosprężarką jest pierwszą doładowaną jednostką w historii Lexusa. Łączy on niskie zużycie paliwa z przyjemną dynamiką oraz zrywnością. Współpracuje z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów, specjalnie zestrojoną dla modelu NX. Rozwija maksymalną moc 238 KM w zakresie 4800-5600 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm w przedziale 1650-4000 obr/min. Dwulitrowa turbodoładowana jednostka spalinowa została przetestowana na dystansie ponad miliona kilometrów w różnych warunkach drogowych, także tych najtrudniejszych. Nowy turbodoładowany silnik zawiera unikalne w skali światowej rozwiązanie w postaci połączenia zintegrowanego z głowicą - cylindrów i chłodzonego cieczą kolektora dolotowego z dwukanałową turbosprężarką.

Silnik ten współpracuje z nową 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Zastosowano w niej nowego typu układ sterujący, który kontroluje zapotrzebowanie na siłę napędową. Układ ten oblicza wymagany w danych warunkach moment obrotowy silnika i doprowadza do jego maksymalizacji, co zapewnia błyskawiczną reakcję na wciśniecie pedału przyspieszania oraz znaczną oszczędność paliwa.

Zawieszenie i podwozie
NX został stworzony z myślą o dynamicznej jeździe, pewności prowadzenia, stabilności nadwozia podczas skręcania oraz komforcie jazdy. Wyróżnia się również bezpośrednią reakcją na ruchy kierownicy i statecznością na nierównych nawierzchniach.
Fundamentem dla zaawansowanego układu zawieszenia jest nadwozie o wysokiej sztywności z rozbudowanymi usztywnieniami w części podwoziowej. W nowym nadwoziu wprowadzono liczne wzmocnienia usztywniające, dodatkowe grodzie i wsporniki zawieszenia. Zastosowano w nim dodatkowe zgrzeiny punktowe, a także połączenia klejone, laserowe spoiny śrubowe oraz spoiwo do szyb o wysokiej sztywności.

Lexus NX jednostki napędowe i zawieszenie

Wybrane wersje modelu NX otrzymały nowo opracowane przez Lexusa amortyzatory oraz nowej generacji zawieszenie AVS o regulowanym tłumieniu z zaworami elektromagnetycznymi o liniowej charakterystyce. Układ wyboru trybu jazdy Drive Mode Select może korygować siłę tłumienia amortyzatorów, co pozwala uzyskać większy komfort prowadzenia i bardziej spokojną jazdę dzięki zredukowaniu kołysania nadwozia.

źródło: Lexus
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3283
Zdjęcia: 12003
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus NX w nowych wersjach
    NX, czyli jeden z najpopularniejszych modeli Lexusa doczekał się dwóch nowych wersji. Specjalne odmiany Spice & Chic oraz Cool & Bright wprowadzają w SUV-ie nowy wygląd, szersze wyposażenie standardowe i już ...
    Mitsubishi Mirage wybrany Samochodem Roku 2013
    Nowy, miejski model Mitsubishi Mirage (w Europie znany jako Space Star) otrzymał tytuł "Car of the Year " za rok 2013, podczas gdy Pajero Sport wygrał w kategorii "Najlepszy samochód typu SUV 2WD z silnikiem benzynowym", ...

  •  
    • Warto przeczytać