Lpg tankowanie i jazda

11 Lis 2017, 14:22

Witam. Mam pytania odnośnie instalacji lpg.

1. Czy niezależnie od instalacji tankujac auto tankowanie zawsze automatycznie się zakończy gdy zostanie zaatakowane do 80% zbiornika?
2. Gdy gazu zabraknie wskaźnik lpg na butli nie jest na końcu a w 1/3 żółtego pola. Po prostu jest on uszkodzony?
3. Gdy ustawie aby na lpg przełączyło się samo (tj. Ok. 2500obr) to poniżej tych obrotów cały czas będzie jazda na gazie?

Wiem moje pytania wydaja się irytujące ale kto pyta nie błądzi, a lpg jest mi obce. Pozdrawiam.
MotoLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 07 07 2017
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

11 Lis 2017, 14:57

MotoLove napisał(a):1. Czy niezależnie od instalacji tankujac auto tankowanie zawsze automatycznie się zakończy gdy zostanie zaatakowane do 80% zbiornika?
Tak, powinien odbić zawór i wtedy słychać takie głośne pyknięcie lub terkotanie.

MotoLove napisał(a):2. Gdy gazu zabraknie wskaźnik lpg na butli nie jest na końcu a w 1/3 żółtego pola. Po prostu jest on uszkodzony?
Nie koniecznie, potrzebna może być kalibracja poziomu wskaźnika. W zależności od sterownika robi się to zgodnie z instrukcją lub po podłączeniu interfejsu też można ustawić procentowo wyświetlanie odpowiednich diod.

MotoLove napisał(a):3. Gdy ustawie aby na lpg przełączyło się samo (tj. Ok. 2500obr) to poniżej tych obrotów cały czas będzie jazda na gazie?
Tak, ale tak się nie ustawia. Zazwyczaj ustawiasz optymalną temperaturę min. około 30 stopni i do tego można ustawić też minimalne obroty przy których nastąpi przełączenie po osiągnięciu tej temperatury. Tak samo przy odpalaniu ciepłego silnika można ustawić że po odpaleniu na benzynie ciepłego silnika przełączy się na LPG po np. 3-5 sek. niezależnie od obrotów lub przy innej konfiguracji.

MotoLove napisał(a):Wiem moje pytania wydaja się irytujące ale kto pyta nie błądzi, a lpg jest mi obce.
Dobrze, że pytasz bo warto wiedzieć jak najwięcej o takich rzeczach jak używamy ich we własnym samochodzie.

Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Lis 2017, 15:10

Ok dzięki wielkie. Co do tego przełączania to w mojej instalacji faktycznie jest tak ze po przegazowaniu dopiero przełącza. Aby to zmienić trzeba przestawic komputer?
To nie jest sekwencja.
MotoLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 07 07 2017
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

11 Lis 2017, 15:15

Jaki masz silnik i jaki to samochód. Jak możesz podaj dane instalacji?

Ustawienia przełączania na LPG korygujemy w sterowniku przez podłączenie się do niego z odpowiednim oprogramowaniem. W starszych instalacjach faktycznie ustawiało się wyższe obroty do przełączania na gaz ale 2.5 tyś. obr. to jednak chyba trochę za dużo.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Lis 2017, 15:31

Civic vi 1.4 fastback. W dokumentach od instalacji mam dokładnie napisane że przelaczenie odbywa się między 2500'3000 obr. W sumie może wydaje sie to niekomfortowe ale chyba nie jest źle także nie musimy wydłużać tego tematu chyba ze tak na prawdę nie powinnno być i może cos sie stac. Ale gdy jadę sobie np na 1.5k obrotów nawet na jedynce i przelaczam aby zmienilo przy tych niby odpowiednich obrotach to samochód na chwile sie trochę zatrzymuje i nagle jest zryw po przełączaniu także może juz wtedy sie przelacza a w dokumenty o niczym nie świadczą.
MotoLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 07 07 2017
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

11 Lis 2017, 18:44

po prostu masz stara instalacje, nie ufaj temu zaworowi bezwzglednie, zebys latem nie zatankowal pod korek i nie zaparkowal na sloncu przyadkiem :|
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

11 Lis 2017, 19:45

MotoLove napisał(a):Ale gdy jadę sobie np na 1.5k obrotów nawet na jedynce i przelaczam aby zmienilo przy tych niby odpowiednich obrotach to samochód na chwile sie trochę zatrzymuje i nagle jest zryw po przełączaniu także może juz wtedy sie przelacza a w dokumenty o niczym nie świadczą
Na pewno nie powinno być aż takiego szarpnięcia nawet przy starszej instalacji. Nadal nie wiemy jaka ona jest skoro masz od niej dokumenty to możesz podać co tam masz dokładnie założone.
Warto zrobić przegląd wymienić filtry jak jeszcze tego nie robiłeś i sprawdzić skład mieszanki czy nie potrzebna jest jakaś korekta i regulacja.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Lis 2017, 20:20

Tzn zle sie trochę wyraziłem. Jest zryw ponieważ caly czas trzymam gaz lecz przy przelaczaniu na chwile nie ma na niego zadnej rekacji czyli jednak myślę ze to przelaczenie nastepuje wcznesiej. Co do części to widzę tylko se reduktor jest tomasetto a więcej nic nie ma.
MotoLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 07 07 2017
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

11 Lis 2017, 20:21

Cala instalacja nazywa się lovato. Jakaś znana? Opinie?
MotoLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 07 07 2017
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

11 Lis 2017, 20:25

Włoska najniższa półka
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

11 Lis 2017, 20:51

Ok. Dobra jeśli chodzi o instalacje to w sumie nie ma problemów. A mam jescze jedno pytanie. Czy Zapowietrzenie układu zawsze wiąże sie z ubytkiem płynu?
MotoLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 07 07 2017
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

12 Lis 2017, 21:45

Jeżeli chodzi o instalacje II generacji przełączanie przy obrotach jest jak najbardziej naturalną rzeczą, ewentualnie próg obrotów można zmniejszyć za pomocą komputera. Czemu uważasz, że układ chłodzenia się zapowietrza?
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

12 Lis 2017, 22:49

Ok. Hmm chodzi mi tut o układ hamulcowy xd. Klocki bębny w dobrym stanie a padał wpada w podłogę. Płynu nie ubywa. Oczywiście nie w samiutka podłogę no ale jest bardzo miękki.
MotoLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 07 07 2017
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

14 Lis 2017, 19:55

MotoLove napisał(a):Klocki bębny w dobrym stanie a padał wpada w podłogę. Płynu nie ubywa.
Kiedy miałeś wymieniany płyn? Odpowietrzałeś układ?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lis 2017, 21:57

MotoLove napisał(a):chodzi mi tut o układ hamulcowy xd. Klocki bębny w dobrym stanie a padał wpada w podłogę
Przyczyn może być mnóstwo. Odnośnie tego problemu dla przejrzystości forum załóż w odpowiednim dziale nowy temat. Tutaj teraz zakończmy dyskusję.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4751
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna