Lublin 3.Nie odpala po rozgrzaniu

13 Cze 2008, 13:49

Kupiłem niedawno Lublina 3 Problem polega na tym ze po rozgrzaniu silnika nie chce mi odpalić.Rano na zimnym pali na dotyk .Po przejechaniu 30 km i wyłączeniu silnika nie chce mi ponownie odpalic.Wymieniłem filtry powietrza i paliwa bez zmian.Proszę o jakies sugestie z góry dziękuje
mar323
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 13 Cze 2008, 19:32

    Było juz o tym wiele razy - na początek sprawdz czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik - ten od ECM.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    13 Cze 2008, 21:37

    Nieśmało zaproponuje sprawdzenie siłownika gaszenia silnika . Nieśmiało , dlatego gdyż w lublinach raczej są diesle , a wypowiedż mojego poprzednika sugeruje co innego . Napisz jaki masz tam motor.
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4847
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    14 Cze 2008, 22:11

    Jezdze lublinem i wiem ten siłownik lubi zrobic psikusa po przekreceniu kluczyka zerknij czy pracuje musi opasc w dol
    artekk
    Początkujący
     
    Posty: 184
    Miejscowość: k-kozle

    27 Sie 2008, 12:15

    MotoAlbercik napisał(a):Było juz o tym wiele razy - na początek sprawdz czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik - ten od ECM.

    Co to jest ECM? tam są dwa czujniki jeden do świec żarowych(ten wymieniłem) a drugi jest chyba do temp.cieczy tak jak kolega mówi .Wymienić go też bo nadal mi nie odpala ?
    mar323
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    27 Sie 2008, 13:39

    ECM jest to komputer sterujący pracą silnika.Czujnik temp. włącza grzanie świec żarowych.Sprawdz,czy grzanie jest wyłaczone.Sprawdz też siłowniczek,o którym pisali koledzy.Od roku produkcji tego samochodu zależy też jakie jest sterowanie silnika.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Sie 2008, 14:26

    MotoAlbercik napisał(a):ECM jest to komputer sterujący pracą silnika.Czujnik temp. włącza grzanie świec żarowych.Sprawdz,czy grzanie jest wyłaczone.Sprawdz też siłowniczek,o którym pisali koledzy.Od roku produkcji tego samochodu zależy też jakie jest sterowanie silnika.

    Witam ponownie.Więc tak czujniki wymieniłem . Jak jest silnik zimny to świece się zaświcają na moment i gasną i odpala bez problemu.Jak tylko się zagrzeje to już świece się nie zapalają(ale chyba nie muszą)i za nic nie chce odpalić Natomiast nie mogę znaleźć siłownika .Miałem Lublina 2 to był taki siłownik a w tym nie ma.To jest Lublin 3 z 2002r.Silnik Andoria 2417 .
    Ps.Najlepiej stwierdził mechanik "silnik do roboty ale przyjedź tak za ok. dwa tygodnie bo narazie nie mam czasu"a mi samochód jest potrzebny jutro.
    mar323
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    27 Sie 2008, 15:01

    Nie znam niestety tego silnika(nie miałem z nim do czynienia),ale zasada działania silników diesla jest jedna.Z twojego opisu wnioskuję,że moduł grzania świec żarowych jest sprawny.Trzebaby sprawdzić zawór pompy wtryskowej,czy podaje paliwo na wtryski jak silnik jest zagrzany.Zawór pompu wtryskowej jak się nie mylę działa z modułem grzania świec.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Sie 2008, 21:33

    Najpierw sprawdź i wyreguluj zawory.Jak silnik jest gorący i nie odpala to polej zimną wodą stalową głowicę pompy wtryskowej tą z ktorej wychodzą przewody wysokiego ciśnienia.Jeżeli po schłodzeniu odpali to pompa do wymiany.Mam gdzieś katalog w pdf do tego silnika jak znajdę to dam go na rapidshare.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    27 Sie 2008, 21:43

    Katalog do silnika 4CT90-1ME-A1603

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    28 Sie 2008, 13:15

    andrzej_124 napisał(a):Najpierw sprawdź i wyreguluj zawory.Jak silnik jest gorący i nie odpala to polej zimną wodą stalową głowicę pompy wtryskowej tą z ktorej wychodzą przewody wysokiego ciśnienia.Jeżeli po schłodzeniu odpali to pompa do wymiany.Mam gdzieś katalog w pdf do tego silnika jak znajdę to dam go na rapidshare.
    Więc tak zawory ustawione .Głowicę pompy polewałem i dalej nie odpala.Jeszcze jedna sprawa "na popych odpala bez problemu"(wiem ,że się tak nie powinno odpalać ale nieraz muszę).
    mar323
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    28 Sie 2008, 20:41

    Może rozrusznik za wolno kręci.Sprawdź kąt wtrysku.Sprawdź też napięcie na elektrozaworze w pompie wtryskowej.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    29 Sie 2008, 21:21

    proponuje popuscic przewod od wtrysku i zakrec czy podaje paliwo ,a jak krecisz na tym ciepłym silniku czy cos kopci z wydechu.ale wiem ze 90%nie odpalania lublina to siłownik gaszenia moze jak sie zagrzeje to sie zacina
    artekk
    Początkujący
     
    Posty: 184
    Miejscowość: k-kozle

    01 Wrz 2008, 17:51

    artekk napisał(a):proponuje popuscic przewod od wtrysku i zakrec czy podaje paliwo ,a jak krecisz na tym ciepłym silniku czy cos kopci z wydechu.ale wiem ze 90%nie odpalania lublina to siłownik gaszenia moze jak sie zagrzeje to sie zacina
    .Odkręciłem przewód paliwo podaje.Jak kręcę to nic nie kopci.A tego siłownika nie ma przy tej pompie.Jeszcze ten elektrozawór mnie niepokoi.A jakie tam powinno by
    ć napięcie?
    mar323
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    01 Wrz 2008, 20:34

    jezeli nie masz go to chyba masz pompe boscha , jak podaje paliwo na wtryski to albo przestawiony zapłon albo te zawory nie maja luzu ,,codow nie ma''
    artekk
    Początkujący
     
    Posty: 184
    Miejscowość: k-kozle