Mam fajny budżet i problem w wyborze auta Audi, BMW, Peugeot, Skoda?

30 Mar 2022, 12:52

Jozinho napisał(a):Audi A5, Audi A4, BMW seria 3 w tym GT, Pegouet 508, Skoda Superb
Auto z automatem i w sedanie.


Przy takich wymaganiach jakiś koreański/japoński benzyniak (Avensis, i40, Optima, Accord). Spalanie na pewno nie zmieści się w 8 litrach, ale chyba lepiej trochę więcej zapłacić za paliwo niż płacić tysiące za części. Przy 15 tys.km rocznie spalanie 2l większe (10/100km) to jakieś 2 tys. zł.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Mar 2022, 17:31

Też myślałem o Optimie i nie wiem czemu z niej zrezygnowałem. Wizualnie fajnie. Spalanie nawet Ok bo czy to będzie 8l czy 9 czy nawet 10 to może rocznie nawet nie poczuję.
Czas by znów poszperać po necie...
Dzięki Panowie za podpowiedzi. Po Waszych komentarzach stwierdzam, że najbardziej opłaca się wycelować w segment aut miejskich, benzyna, modele bardziej koreańsko-japońskie.
Jozinho
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Mar 2022, 19:38

szybki napisał(a):trafem jedne auta na jednej części zrobią 200k.km.a inne 50k.km.
to mnie zawsze zastanawiało dlaczego tak jest, można sekulować ale czy gdzies kiedys to było potwierdzone?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Mar 2022, 10:48

Kao napisał(a):to mnie zawsze zastanawiało dlaczego tak jest, można sekulować ale czy gdzies kiedys to było potwierdzone?


Hmmm dam Ci prosty przykład z Tojoty żeby nie było :naughty:

Starlet 1,3 kończyła sprzęgło przy 230-250k.km. zresztą tak jak corollka e10.
Yaris 1 1,3 kończył sprzęgło przy 170-200 k.km.
Yaris 2 1,3 kończy przy max 130-140k.km.a często ma problem przy 100k.km.

Co do porównań między markowych to nie będę się wypowiadał bo dla mnie było to szok motoryzacyjny i całkowicie inne spojrzenie na motoryzację jaką nigdy nie miałem do czynienia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Mar 2022, 11:46

Tak tu masz przykłady z różnych generacji, to zrozumiałe, inni dostawcy inne materiały i inne pierdolamento aby produkcja wyszła taniej ale często można zauważyć ze coś sypnęło się w danym modelu przy całkowicie różnych przebiegach a tak jak przykład c5 mojej (byłej juz na szczęście) auto autostradowe, egr sypął się już przy 45 tys km a ten zamienny wymieniony w ASO działa do dziś a przebieg jest ok 200 tyś.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Kwi 2022, 15:37

Mam do Was jeszcze jedno pytanie. Jak oceniacie kupno auta przez stronę AutoHero? Warto kupić stamtąd auto?
Jozinho
Nowicjusz
 
Posty: 5

03 Kwi 2022, 13:52

Kao napisał(a):Tak tu masz przykłady z różnych generacji, to zrozumiałe, inni dostawcy inne materiały i inne pierdolamento aby produkcja wyszła taniej ale często można zauważyć ze coś sypnęło się w danym modelu przy całkowicie różnych przebiegach a tak jak przykład c5 mojej (byłej juz na szczęście) auto autostradowe, egr sypął się już przy 45 tys km a ten zamienny wymieniony w ASO działa do dziś a przebieg jest ok 200 tyś.


Widzisz :D musisz trochę więcej o obskoczyć aut typu Infiniti żeby poczuć różnice :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2022, 15:47

Niestety nie mam takiej możliwości.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Kwi 2022, 19:56

Rokiko napisał(a):Hyundai i20, Kia Rio


badziew, silniki na 100 000km
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286