Mazda 5 problemy ze skrzynią automatyczną

19 Lis 2023, 19:03

Witam serdecznie. Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 5 2.0 PB Automat 2008 143000 km.Mam taki powtarzajacy się błąd skrzyni która po nagrzaniu czyli około 15 km jazdy przechodzi w tryb awaryjny i nie zmienia biegów powyżej dwójki .Diagnostyka komputerowa pokazuje błąd P0758-FF Przesunięcie elektromagnesu B oraz błąd P0841-FF Czujnik przełącznik ciśnienia płynu skrzyni biegów. Autko jest po wymianie oleju ATF i filtra oraz elektromagnesu B i czujnika ciśnienia oleju. Problem z przechodzeniem w tryb awaryjny jest nadal i jest błąd elektromagnesu B.
Czy ktoś miał z tą skrzynią podobny problem ? Znalazłem informacje że często występował problem z TCM .Bardzo proszę o jakąś podpowiedź tym bardziej że po wystudzeniu skrzynia zachowuje się dobrze. Pozdrawiam serdecznie Mariusz
Borsuker
Nowicjusz
 
Posty: 4

05 Gru 2023, 16:18

Problemów może być kilka. Skrzyni przechodzi Ci w tryb awaryjny i na podstawie tego błędu P0758 i drugiego który podałeś P0841 można zacząć od sprawdzenia czujnika ciśnienia w skrzyni biegów i dalej wpływ na takie zachowanie może mieć poziom oleju w skrzyni, jakość oleju, uszkodzony wspomniany elektrozawór B, przerwa w obwodzie elektrozaworu.

Jak wyglądał olej w skrzyni jak był spuszczany, widziałeś?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9666
Zdjęcia: 34

05 Gru 2023, 21:27

Olej wyglądał na stary o ciemnym kolorze a filtr był oryginalny FoMoCo. Olej wlany teraz to Millers MV. Daje się dostrzec powtarzalny moment wchodzenia w tryb serwisowy Kiedy skrzynia jest nagrzana i są niskie obroty szczególnie po zatrzymaniu auta.Ciekawe jest to że ostatnio przejechałem odcinek drogi tak 30 km w dwie strony i nic się nie działo.Widać że na wyższych obrotach problem raczej się nie pojawia.Sam nie wiem czy coś z ciśnieniem oleju może jest...
Borsuker
Nowicjusz
 
Posty: 4

06 Gru 2023, 09:17

Borsuker napisał(a):Daje się dostrzec powtarzalny moment wchodzenia w tryb serwisowy Kiedy skrzynia jest nagrzana i są niskie obroty szczególnie po zatrzymaniu auta.
Wtedy kiedy trzymasz nogę na hamulcu i masz zapięty bieg? Obroty za nisko spadają i potrafi zagasnąć?
Jak puścisz hamulec to rusza i zaczyna pełzać bez problemu?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9666
Zdjęcia: 34

06 Gru 2023, 09:51

Silnik nigdy nie zgasł a ten moment wejścia w tryb to po jeździe około 10 km na pracującym silniku np.ktoś wysiada ja stoję na hamulcu i wtedy wchodzi w tryb serwisowy.Robię wtedy przerwę minutę i uruchamiam silnik ,jeśli nie wrzuci AT to jadę...
Zdarza się że jadąc wolno na osiedlu tak około 10 km na godzinę potrafi szarpnąć i wskoczyć AT...
Borsuker
Nowicjusz
 
Posty: 4

06 Gru 2023, 09:56

Czy ten olej z tą normą MV jest odpowiedni bo nie jest to oryginalny ?Ale na starym oleju było podobnie...
Borsuker
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...
    Silnik 3UR-FE
    Pozostajemy w rodzinie silników UR. Największym przedstawicielem tej linii jest motor 3UR-FE. Wolnossąca jednostka ma aż 5,7 l pojemności, dysponuje mocą 386 KM i wytwarza 543 Nm. Tak duży silnik musi trafiać pod maskę ...