Mazda 6 gh 2009 benzyna silnik stuka i dymi

04 Lut 2018, 10:34

W dnie wczorajszym przy prędkości około 140km/h zapaliła mi się lampka kontrolna silnika zaczęła migac i lampka od kontroli trakcji się włączyła że jest wyłączona. Przejechałem tak z 3 km zanim się zorientowalem że coś nie tak zjechałe na pobocze włączyłem jałowy bieg silnik padl. Uruchomiłem od nowa i słyszałem jak stuka i dym z wydechu spory. Lampka migala dalej. Myślałem że to może olej bo strasznie wcześniej mi jadła go około 5litfow na 8-10tys km. Dolalem 3 litry odpalam dalej stuka jak dodam gazu to Jeszce głośniej i silnik wariuje trochę. Zholowalem samochód na jałowym biegu około 10km i zostawiłem. Dziś na zimnym silniku stuka Jeszce bardziej moc ucieka a dymi strasznie. Zostawiłem to jak jest lampka świeci już cały czas. Co to może być? Pytam bo nie mam znajomego mechanika od silników i nie chce dać się zrobić na szaro jak mi zaczną wymyślać i chce poznać co to może byc? Czytałem że może pierścienie? Silnik 2.0 benzyna 147km rok 2009 Mazda 6 gh kombi. DZIĘKUJĘ Z GÓRY
Poniżej film z YouTube z dzisiaj rano jak to stuka i jak dymi
[youtube]https://youtu.be/aQgLGAzBjzw[/youtube]
dadycool
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 06 2005
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mazda 6 gh
Silnik: 2.0 147km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2009

04 Lut 2018, 10:56

Nie dobrze, pierścienie to były do remontu gdy brał Ci olej, jak ty dolałeś 3L tzn ze w komorze silnika zostaltylko 1L :/ W tym momencie zatarłeś już silnik wg mnie, niestety ale czeka Cię kapitalny remont albo swap :cry:
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

04 Lut 2018, 11:22

Nie strasz mnie. Nie znam się ale czy zatarty silnik nie jest trupem? A u mnie się normalnie uruchamia.
dadycool
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 06 2005
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mazda 6 gh
Silnik: 2.0 147km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2009

04 Lut 2018, 16:40

Silnik jest na chodzie bo Ci wałek bokiem nie wyleciał, zatarty silnik nie oznacza, że nie da się go odpalić, nie próbuję Cię straszyć ale takie ciągłe ostre dymienie to właśnie jeden z objawów a z opisu który dałeś, że w komorze silnika była 1/4 oliwy która powinna się tam znajdować to mi się spina. No ale mogę się mylić, mechanikiem nie jestem nech cień nadziei jakiś tam jest :oops:
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

04 Lut 2018, 16:48

Dzięki. Tak poczytałem może być i to :(
dadycool
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 06 2005
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mazda 6 gh
Silnik: 2.0 147km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2009

04 Lut 2018, 19:34

fate napisał(a): zatarty silnik nie oznacza, że nie da się go odpalić,
No niestety ale zatartego silnika to za diabła nie uruchomisz... :!:
dadycool napisał(a): Dolalem 3 litry odpalam dalej stuka jak dodam gazu to Jeszce głośniej
Niestety ale czekaja Cię wydatki związane z naprawą silnika.Mozliwe ze jest tylko przytarty/wal korb.,panewki,pierścienie,tuleje-blok,tloki..itp/Oczywiscie sprawę przekazac dla mechanika z prawdziwego zdarzenia a nie dla wymieniacza części... :!: :!:
Ps.Na dzień dobry pomiar ciś.w cylindrach,pomiar ciś.oleju...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bez mandatu za brak dokumentów
    Nowela ustawy o Ruchu Drogowym którą podpisał dzisiaj prezydent Andrzej Duda pozwala na jazdę bez dokumentów dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia OC w formie papierowej. Zmiany wchodzą w życie z dniem 1 ...

04 Lut 2018, 19:38

Dziękuję za trochę nadzieji. Nie uśmiecha mi się 5 tys wydać. Liczę się z 1.5 2. Pytanie tylko jak takiego mechanika namierzyć. To jest właśnie problem skąd go ogarnąć. Boję się że pojadę gdzieś rozbiora silnik wezmą parę stów już za to i powiedzą wymieniamy wszystko i co ja im powiem że skladajcie znowu złoża ale wezma kolejna kasę. Znacie może w okolicach Elbląga jakiegoś mechanika co jest godny zaufania w te klocki?
dadycool
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 06 2005
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mazda 6 gh
Silnik: 2.0 147km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2009

04 Lut 2018, 19:51

dadycool napisał(a): Liczę się z 1.5
Jezeli będzie to zakres naprawy taki jak wcześniej opisałem to nie za te pieniądze...Niestety...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

04 Lut 2018, 20:27

Migi60 napisał(a):No niestety ale zatartego silnika to za diabła nie uruchomisz

Zerwanie filmu olejowego nie oznacza ze taki pancerny silnik Mazdy od razu ulegnie takiemu uszkodzeniu ze nie uda sie go uruchomic ponownie, w twoim Oplu masz racje oznaczałoby, posypałyby się wióra i miałbyś kłopot z odpaleniem :twisted:
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

04 Lut 2018, 23:16

fate napisał(a):pancerny silnik Mazdy
właśnie widać jaki jest pancerny :ok:
To Ty chyba nie rozumiesz pojęcia zatarty bo zatarty oznacza unieruchomiony :!: to że panewa się obróciła czy korba wystawiła nogę nie oznacza zatarcie.
Autorze 1.5? 2? Bardzo wątpie. Samo wyjęcie silnika to już masz minimum 500 a dolicz sobie tylko materiały typu olej, filtry, uszczelki, płyn chłodniczy i już masz ponad 1000 a jeszcze gdzie robocizna.... nie wiadomo co strzeliło. Dla mnie to stuka jakby rozrząd przeskoczył tylko pytanie dlaczego tak dymi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16574
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Lut 2018, 11:53

Przecież żaden silnik bez oliwy daleko nie zajedzie :mrgreen: Ty nie rozumiesz ze zatarcie odbywa się przez zerwanie filmu olejowego a to, że na swojski rozum uważa się iż zatarty = zajechany to doszukuj się definicji i podedukuj się, konsekwencje zatarcia mogą być różne ale na pewno oznaczają kapitalny remont :x
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

10 Lut 2018, 18:39

Zatarty silnik a przytarty to roznica ale nie w kosztach,chyba,ze zniszczy kompozyt walu panewka.To swietne silniki,jaki ma przebieg rzeczywisty?Te stuki dobiegaja o: gory silnika czy raczej z dolu?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)