Mercedes C180 - spalanie gazu i benzyny jednocześnie?

Mercedes C180 - spalanie gazu i benzyny jednocześnie?

23 Mar 2013, 20:57

Witam forumowiczów
Posiadam c180 LPG poj. 1.8 z 1993 roku:P Gaz bez sekwencji. Dojdzie do 2tyś obrotów i się przełącza na LPG. A wiec mój 20 letni towarzysz choruje. W poniedziałek chciałem pojechać do pracy, ale nie odpalił. Kręcił normalnie ale nie załapał. Wróciwszy z roboty zalałem mu benzyny za 40zł i do pełna gazu.(wyzerowałem licznik) Odpalił normalnie. Po przejechaniu ok 100km nie chciał odpalić...jakby mu benzyny brakowało. No to szybko po bańkę i wlałem mu 5 litrów. Dziś mam przejechane ok 150km i nie chce odpalić. A wiec w ciągu 6 dni zatankowałem mu ok 12 litrów benzyny oraz 40litrów gazu i przejechałem ok 150 kilometrów.. na "gazie".
Dodam, że nie zdążę wrzucić drugiego biegu a już przełącza mi się na gaz.
Wniosek nasuwa się jeden: Gdzieś ta benzyna ucieka.
objawy jakie mogą pomóc zdiagnozować problem:
-jak jest zimny(na gazie) i wrzucam luz to obroty spadają i niekiedy gasnie (jest wiosno-zima a wiec jest zbyt zimny i tak ma)
-jak już zgaśnie to muszę pokręcić z 7sek aby odpalił(najgorzej jak wyjeżdzam tyłem na ruchliwą ulicę i mi staje w poprzek... samochód xD)
-jakieś 3tyg temu odpalał normalnie na gazie i na benzynie, później odpalał pięknie na benzynie a teraz jest z tym problem... no chyba że mu wleje troche benzyny( a to kosztuje. wcześniej starczało za 60 zł na miesiąc )
- zauwżyłem, że jak na biegu jałowym mocniej przy gazuje to z rury wydechowej leci troche czarna woda , nie kapie a pryska i to sporo( nie smierdzi)
- nie ubywa płynu chłodniczego ani oleju.
- nie mam żadnej dziury w baku xD i nikt mi nie spuszcza benzyny:D
- a no i swiece troszkę okopcone, ale suche
- pompka pracuje, słychać ją:P
Jedyną racjonalną diagnozą jest to, że pije benzyne i gaz.... a mówią, żeby nie mieszać;/

Co Wy o tym sądzicie? Jakie macie pomysły? Dziekuje!
jimmsoon
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 23 Mar 2013, 20:48
Auto: Mercedes C180
Silnik: 1.8 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Mercedes C180 - spalanie gazu i benzyny jednocześnie?

23 Mar 2013, 22:45

Zrób prosty test - jak już przełączy się zasilanie na LPG, to wyjmuj bezpiecznik od pompki paliwa. Przed wyłączeniem silnika, przełącz zasilanie spowrotem na Pb ( włóż bezpiecznik spowrotem ), niech pochodzi ze 2,3 sekundy na Pb i dopiero wyłącz. Po kilku minutach spróbuj uruchomić silnik. Powinien zapalić bez problemu od strzału.
Wygodniej by ci było, zamiast wyjmowania bezpiecznika, zrobić wyłącznik pompki - najprościej jest poświęcić jeden bezpiecznik, obdłubać go z plastiku, przeciąć blaszkę łączącą obie nóżki i do każdej z nóżek przylutować przewód. Pierwszą nóżkę wsuwasz w gniazdo bezpiecznika z jednej strony.Przewód z tej nóżki łączysz z bezpiecznikiem. Bezpiecznik łączysz przewodem z wyłacznikiem, a wyłącznik łączysz przewodem do drugiej wsuwki. W ten sposób masz wyłącznik i bezpiecznik w obwodzie pompki i możesz wygodnie włączać i wyłączać pompkę do testu spalania benzyny.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14464
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Mercedes C180 - spalanie gazu i benzyny jednocześnie?

24 Mar 2013, 10:22

To jest tak.Jeśli to jest zwykła instalacja gazowa,to zawsze będą kłopoty.Nie sądzę,że gdyby LPG dostawało się do silnika w normalnym trybie,oraz benzyna ,też w normalnym,nie byłoby kłopotów z jazdą.Silnik po prostu zgaśnie.Jest możliwa jazda jaka taka,gdyby ,któreś z tych paliw szło normalnym trybem a inne w szczątkowym,ale zawsze silnikiem będzie zrywać,spadek mocy,niska kultura pracy.Czy jest możliwe by obydwa paliwa szły równocześnie? Wszystko jest możliwe,chociaż trudno w to uwierzyć.Przy ręcznej możliwości przestawiania trybu pracy z benzyny na gaz i odwrotnie,takiej możliwości nie ma,jest, albo -albo.Musi być blisko parownika zawór z elektromagnesem otwierający i zamykający dopływ benzyny do silnika,wystarczy go tylko ręcznie otworzyć(wkręcić pokrętło) i wtedy do silnika benzyna będzie szła non stop,ale wtedy instalacja gazowa musi być dezaktywowana,tak jak pisze kolega M.Albercik,przez wypięcie bezpiecznika z instalacji gazowej.Coś nie jest tak,to wiadomo,być może ten zawór benzynowy się nie zamyka,trzeba sprawdzić połączenia.Nie może mi jednak zmieścić się w głowie,że silnik pracuje na równoczesnym dopływie LPG i benzyny.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Mercedes C180 - spalanie gazu i benzyny jednocześnie?

24 Mar 2013, 10:28

Dla mnie jest to bardzo dziwne:P ale jak wytłumaczyć taki pobór benzyny?;/ Jutro po pracy jadę do mechanika, sprawdzi pod komputerem co jest nie tak i napiszę co mu dolega:P dziś zalałem za 60zł, wskazówka ruszyła troszkę ponad rezerwę:P zobaczę jutro jak zrobie 30km czy spadnie:p jeśli tak to lipa:P najgorsze jest to, że z rana jest zimno i wypadałoby żeby pochodził przynajmniej 2km na benzynie:P
jimmsoon
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 23 Mar 2013, 20:48
Auto: Mercedes C180
Silnik: 1.8 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Mercedes C180 - spalanie gazu i benzyny jednocześnie?

24 Mar 2013, 19:35

mialem przypadek ze mi zarl paliwo i gaz :)

uszkodozny czujnik temp gazu i raz na jakis czas jak jechalem on dostalawal informacje ze gaz ma -30st i przelaczal go bez mojej wiedzy na benzyne..
( wtym przypadku doszlem do tego przejezdzajac odcinek z laptopem podpietym i zapisaniu na oscyloskopem dane w programie)

a dalo mi to do myslenia . gdy zastosowalem przekanij odcinajacy pompe paliwa

7 zl podlaczasz g do zaworu butli gdy ona sie otwiera zamyka sie przekaznik i odcina benzyne.. tym sposobem podczas jazdy jadac na gazie nagle auto gaslo kaplem sie ze wlasnie wtedy chcial przejsc na benzyne ale ja ja wczesniej odcialem :)

a ogolnie to jestes pewny ze nie zzera benzyne ? w hondzie teraz mam tak i zreszta wwielu pojazdahc tak miale ze wskaznik paliwa benzyny opada z kilometrami na gazie i niby nie mam poaliwa wg wskaznika a tak naprawde bylo go duzo

w tym przypadku pomaga zamontowanie tankflopper ale szkoda kasy i nei wiadomo ktory bedzie pasowac

w moim przypadku wysytarczy nmiec ponad polowe baku benzyny i sam sie resetuje od czasu do czaus podczaj jazdy
viporion
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 24 Mar 2013, 19:17
Prawo jazdy od: 17 03 1980
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Honda civic UFO
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akumulatory ze stałym elektrolitem - mniejsze i większa pojemność Akumulatory ze stałym elektrolitem - mniejsze i większa pojemność
    Toyota planuje szybką ekspansję na rynku samochodów elektrycznych. Pionier rynku hybryd prowadzi najbardziej zaawansowane na świecie prace nad bateriami ze stałym elektrolitem, które mają być odpowiedzią na ...
    Samochody użytkowe Volkswagena z napędem na cztery koła Samochody użytkowe Volkswagena z napędem na cztery koła
    Marka Volkswagen Samochody Użytkowe od wielu lat oferuje wybrane modele z napędem na cztery koła 4MOTION, od tego roku w salonach dostępna jest pełna paleta produktów. Najdłuższej z napędem na cztery koła sprzedawany ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      GTP Light
      Jaguar