Mercedes klasy E czy coś innego? Budżet ok. 30 000 zł

17 Kwi 2016, 22:38

Witajcie,
założyłem już temat o Audi, ale jednak Audi odpada i wolę Mercedesa - sam styl do mnie przemawia. Jeszcze rozmyślam nad BMW, ale raczej stawiam na elegancję niż "sport".

Poszukuję samochodu do ok. 30 000 zł.

Czego potrzebuję?
- możliwie jak najmniej awaryjnego samochodu (niskie koszty utrzymania, wymian, napraw),
- wygodnego i dużego w środku
- Dynamicznego, ale nie zwracam zbyt uwagi na "v-maxy"
- Benzynka

Przejeżdżam góra 7000 km rocznie, więc nie wiem czy jest sens zakładać gaz. Mógłby być w gazie, jeśli chodzi o większy silnik, ale to też ryzyko kupować z założoną instalacją.

Dużo nie jeżdżę generalnie. Mam teraz manualną skrzynię i myślę nad przesiadką na automat. Psują się one bardzo, warto sobie kupić do miasta +- 50 000 mieszkańców - to nie Warszawa i ciągłe korki? Czytałem, że jak już to brać tylko tiptronic.

Ludzie polecali mi E320 i w ogóle E-klasa W211 (benzyna 3.2 2002-2004) oraz C-klasa W203 2.5 (C230) lub 3.2. Weźmy pod uwagę E320. Jak z kosztami eksploatacji? Mam nadzieję, że nie ma cudów jak z E60, że do wymiany klocków trzeba podpinać komputer.

Słyszałem, że elektronika lubi się posypać, no ale co się może posypać? Interesują mnie te bogatsze wersje wyposażenia z nawigacją i skórami - a może lepiej brać bez navi? W końcu mam w telefonie i zawsze można dokupić :)

Bardzo proszę o pomoc w wyborze, bo już długo się rozglądam i wciąż mam sporo wątpliwości. Polećcie mi proszę aukcje warte uwagi.
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam

17 Kwi 2016, 22:50

Z666 napisał(a):możliwie jak najmniej awaryjnego samochodu (niskie koszty utrzymania, wymian, napraw
Zdajesz sobie sprawę z tego, że tak czy siak tanio nie będzie bo to premium? :wink: Acz mercedes (W211) akurat najtańszy z Wielkiej Trójki a6-Exx-seria 5 e60
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Kwi 2016, 23:00

Możesz rozwinąć wypowiedź na temat kosztów eksploatacji, części, napraw?
Szukam w benzynie (ewentualnie + gaz) w kolorze czarnym i ze skórami (najlepiej czarne). Silniki 3.2 są najmniej awaryjne? Dobrze się gazują z tego co słyszałem?

Wszystko, co udało mi się wygrzebać od 2000 roku, od osób prywatnych, to to:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Co z pneumatycznym zawieszeniem, czytałem, że koszty są ogromne i lepiej go unikać? Czy on jest w standardzie we wszystkich modelach i ludzie pozbywają się go na własną rękę?

Jak z rdzą? Czy elementy są ocynkowane?
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam

18 Kwi 2016, 10:18

Bierz Lexa GS 430 i ciesz się jazdą i trwałością :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Kwi 2016, 11:30

Niestety, Lexus mnie nie interesuje. Dostałem już taką propozycję w temacie o Audi. Wolałbym, żeby ktoś pomógł mi w temacie :)
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam

20 Kwi 2016, 12:15

Może poszukaj na otosferze. Tam są takie własnie premium samochody. Na pewno nie mało będzie cię kosztował samochód takiej klasy no ale myślę, że warto. Najważniejsze żeby był bezawaryjny.
makowskiER
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 05 2009
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Prowadzenie samochodu pod wpływem stresu
    Prowadzenie samochodu to wieloaspektowe zadanie, wymagające koncentracji i spokoju. 1/3 kierowców przyznaje, że przynajmniej raz w tygodniu prowadzi auto pod wpływem stresu czy czując złość. Zdenerwowani kierowcy są ...

20 Kwi 2016, 12:17

Napisałem, że za ok. 30 000. Czy to znaczy, że w tej cenie są złomy, do których muszę dopłacić 5-10k? Po to założyłem temat, żeby właśnie się doradzić ;)
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam

20 Kwi 2016, 12:50

Z666 napisał(a):Napisałem, że za ok. 30 000. Czy to znaczy, że w tej cenie są złomy, do których muszę dopłacić 5-10k? Po to założyłem temat, żeby właśnie się doradzić ;)


Nie chodzi o to że złom tylko wybierasz markę która jest wymagająca serwisowo więc żadne ajwaje wydać 10k nie mówiąc o 5k...

Dam Ci prosty przykład który tu opisywałem to clk V8 w208 jeden z lepszych silników MB no i posiada łańcuch zamiast paska, łańcuch miał być trwały no ale wiadomo więc
graty potrzebne do wymiany rozrządu to około 2,2k. wymagane jest wyjecie silnika i rozebranie sporej jego części, do tego doliczysz sobie świece 16szt!!!, olej 8l !!!, filtry, ewentualne detale w postaci poduszek silnika itp... i wychodzi 5k. luźna ręką gdzie auto jest warte 25k. w idealnym stanie... a jak byłoby cos popsute to jak myślisz ile by kosztowało...

Pewnie napiszesz że podałem V8 tylko że V6ki też posiadają zagwostki które kosztują masę kasy więc jeżeli Lex Cię nie interesuje to kup MB i nie dziw się że musisz płacić za serwis tym bardziej że MB jest marką premium.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11126
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Kwi 2016, 12:57

Jasne, rozumiem. A jak się kupi dobry egzemplarz, to nie powinien się sypać... Czy ta bezawaryjność MB to mit czy chodziło tylko o te stare modele, np. z lat 90'?

Jak się to odnosi, np. do BMW? 5-tki wyglądają OK. E60 ponoć bardzo drogie w utrzymaniu, więc odpada. Rozważam jeszcze BMW oraz Audi. Znowu ktoś mi tu napisał, że MB W211 będzie najtańszy w utrzymaniu z tej trójki.
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam

20 Kwi 2016, 13:07

Z666 napisał(a):Jasne, rozumiem. A jak się kupi dobry egzemplarz, to nie powinien się sypać... Czy ta bezawaryjność MB to mit czy chodziło tylko o te stare modele, np. z lat 90'?


Ale tu nie chodzi o to że coś strasznie się sypie tylko o serwis który wymaga $$$.
Tak to jest ułożone a nie inaczej... :lol:

Dam Ci inny przykład... miałem okazję sprawdzać swoje nerwy w c-klasie V8 AMG przebieg około 16tyś.km. wysypał sie alternator... niby nic tym bardziej ze auto było używane sporadycznie więc może miało to wpływ na usterkę...
i z powodu głupiego alternatora komputer coś tam zablokował więc musiałem wezwać lawetę, okazało się że zrobienie alternatora + robocizna to pikuś ale... komputer tak się "zasrożył" że znowu była laweta i ASO całość kosztowała z kasowaniem błędów+jakiś detal niby konieczny przy tej usterce 3,5k (z lawetą)

Żebyś źle nie zrozumiał c 5,5 był super tylko ze nawet drobnostka kosztowała fortunę...

I właśnie dlatego 3/4 aut tego typu jest zajechanych bo kto bierze pod uwagę tak duże koszty naprawy... zresztą czy myślisz że cena 30k jest z kosmosu wzięta :D :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11126
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Kwi 2016, 13:12

Dzięki, przemyślę to wszystko w takim razie.
Widzę, że miałeś jakieś Merce. Jakie dokładnie?
Czym teraz jeździsz, który samochód polecasz?
Jakieś BMW?
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam

20 Kwi 2016, 17:26

Z666 napisał(a):Widzę, że miałeś jakieś Merce. Jakie dokładnie?


W ujęciu co niektórych forumowiczów napisali by o sobie "byłem posiadaczem" a ja bardziej traktuje to jako epizody w moim moto doświadczeniu z MB co nie zmienia faktu że mam kilku kolegów mocniej interesujących się Mercami.
A w związku z tym że posiadałem w124 (3szt.)+ Cklasę w202 w wersji bida edyszyn :D to przykrych niespodzianek nie miałem a tak nawiasem mówiąc to w124 żałuje do dziś że je sprzedałem bo były mega fajne...
Pozostałe meśki u kolegów ale takich trochę zwariowanych :twisted:

Z666 napisał(a):Czym teraz jeździsz, który samochód polecasz?
Jakieś BMW?


W związku z tym że mam określone preferencje i ścieżki które sam wydeptałem nie będę Ci polecał nic konkretnie bo powiem szczerze chyba już mi się znudziły filozofie motoryzacyjne przy autach które mają służyć do w miarę taniej jazdy... więc jak zaczniesz przerabiać ze świętej trójcy audi/bmw/MB coś konkretnego to się okaże że do każdej wersji masz pincet sposobów jak sobie poradzić z tym czy owamtym... a mnie to prawdę powiedziawszy lotto...ja wsiadam jadę i wiem że będzie tanio i wygodnie a do tego dochodzi zmęczenie mechanikami bo gdzie się nie obejrzę to jest lipa i nie ważne czy to jest ktoś od kół (opony/felgi) kto nic nie wie aż do serwisów ogólnych które rozkładają ręce jak trzeba coś naprawić a nie wymienić... więc jak mi zaczynają po 100tyś.km. trzeszczeć sworznie wahacza to wolę kupić OEMy za 600zł (przód) i dać je do wymiany niż oglądać tych super fachurów i słuchać farmazonów.
Przyjmij jedną złotą zasadę że marki premium kosztują i tu nie chodzi tylko o naprawy ale też o zwykły serwis i pół biedy jak masz zaufanego mechanika ale jak nie masz to biada Ci :no: a im nowsze auta tym bardziej skomplikowane... :evil:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11126
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Kwi 2016, 20:08

Jasne. Jedno to kupić samochód, a drugie to go utrzymać. Dlatego napisałem, żeby ktoś przybliżył mi temat. Widzę, że brakuje tu znawców MB :(.
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam

20 Kwi 2016, 20:22

Sory ale czytam ten temat i jak dla mnie nie stać Cię na utrzymanie takiego auta.
Kupujesz auto tylko znaczkiem na masce , czemu tylko BMW MERC I AUDI ?
L na masce jest mniej prestiżowe ?

Lexus będzie dużo lepszy od " świętej trójcy " , tańszy w utrzymaniu i mniej awaryjny.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

20 Kwi 2016, 20:23

Dużym minusem W211 jest sytuacja rynkowa - dominują zajechane diesle, ulepy itd. Benzyn jest mało, możesz poszukać po forach mercedesowych, może znajdzie się coś. E320 będzie optymalny, to konstrukcja jeszcze z lat 90.
Tutaj z bardzo bogatym wyposażeniem (m.in. aktywny tempomat), ale i cena adekwatna:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002