Mercedes W124 500E/E500 vs BMW M5 E60

14 Lis 2014, 23:13

jakie auto kupic ?
samochody sa z roznych epok motoryzacji, ale ceny maja podobne
co wg. Was wybrac ?
budzet 100 tys
samochod nie bedzie uzytkowany na codzien, to raczej auto w trasy i do dostarczania adrenaliny, na codzien jest inny wół roboczy
Ostatnio edytowany przez ventador, 15 Lis 2014, 00:10, edytowano w sumie 1 raz
ventador
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: W124

14 Lis 2014, 23:16

mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Lis 2014, 16:09

Nie ma żadnego porównania. W124 to jest stara dobra mechanika, wiadomo: żelazo nie klęka, elektronika już tak. Części są drogie do obu, ale do naprawy mesia zabierze się każdy średnio ogarnięty mechanik, a M5 dobrze nie ogarniają nawet goście z ASO. Druga rzecz: 500E jest pojazdem kolekcjonerskim, możliwym do zarejestrowania na żółte blachy i nie traci już na wartości, więc jeżeli nie zrobisz jakiegoś większego przebiegu i będziesz dbał, to po kilku latach może nawet sprzedasz z zyskiem. M5 trzyma cenę, ale wciąż traci. Rosnąć zacznie dopiero za 15 lat, a do tego czasu pewnie puści Cię z torbami. Przykładowo sprzęgło Sachs do manuala 2000 zł (pada po 50-60 000 km), tarcze po 850 zł za sztukę (!), pompa paliwa, która lubi padać: 3800 zł, komplet dobrych opon (RWD + 500 KM- tu nie ma żartów) ponad 3 tysie. Jeszcze gorzej jak wybierzesz auto z SMG, to dochodzi jeszcze problem nietrwałej i skomplikowanej skrzyni. O VANOSach w V10 to już chyba wiesz. No i nie wspominam o spalaniu.
Ja wybrałbym 500E. Bezawaryjność, wzrost wartości, prosta jak na dzisiejsze standardy konstrukcja- to wszystko przemawia za Mercem :ok:
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

15 Lis 2014, 17:10

Geniodekt napisał(a):M5 trzyma cenę, ale wciąż traci. Rosnąć zacznie dopiero za 15 lat, a do tego czasu pewnie puści Cię z torbami. Przykładowo sprzęgło Sachs do manuala 2000 zł (pada po 50-60 000 km), tarcze po 850 zł za sztukę (!), pompa paliwa, która lubi padać: 3800 zł, komplet dobrych opon (RWD + 500 KM- tu nie ma żartów) ponad 3 tysie. Jeszcze gorzej jak wybierzesz auto z SMG, to dochodzi jeszcze problem nietrwałej i skomplikowanej skrzyni. O VANOSach w V10 to już chyba wiesz. No i nie wspominam o spalaniu.
Ja wybrałbym 500E. Bezawaryjność, wzrost wartości, prosta jak na dzisiejsze standardy konstrukcja- to wszystko przemawia za Mercem :ok:


Geniodekt wtrącę swoje 5gr. :D tylko żeby mnie Pan od super projektu lanosa nie dorwał mnie :D

Jeżeli chodzi o Twoja wyliczankę cen części to co napisałeś jest tanio lub bardzo tanio ponieważ nie zapominaj że te auta mają spełniać więcej funkcji niż tylko nagranie krótkiego filmu na autostradzie jadąc na wprost no i do tego mają służyć do jazdy czyli robienia przebiegów.

Sprzęgło 2k do auta o niucie m5 jest mega tanio nawet bardziej pokusiłbym się o stwierdzenie że jest to pomyłka... a jeszcze dodajesz że starcza na 50-60tyś.km. jest to wieczność przy tego typu autach. Tarcze heblowe nie są mega tanio ale średnio tanio...
Pompa paliwa wychodzi drogo tylko że pewnie problem można rozwiązać w inny sposób co powszechnie się robi przy autach tuningowych... nie będę się upierał ale sądzę że używki kupi się o wiele, wiele taniej.
Opony może i tak może i nie zależy jak ktoś podejdzie do tematu bo można kupić federalki a można polecieć w michalinka generalnie też nie jest obligatoryjne wydanie prawie 4k.

Co do porównania 500e do m5 e60 to nie byłbym taki szybki :) ponieważ są to różne auta skierowane do innego klienta i technicznie też mocno różniące się od siebie. Ale to dłuższy temat.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Lis 2014, 18:01

Cenowo podobnie do Audi RS6 V10 i Mercedesa E 55 AMG (tylko tu jest stare, dobre V8 5.5). Co nie zmienia faktu, że obiektywnie jest to drogo. Ale masz 100 % racji, że kupując takie auto trzeba być po prostu przygotowanym na wysokie wydatki. Ja tylko przedstawiam autorowi ogólny zarys jak wygląda eksploatacja takiego samochodu, jeżeli go to nie robi- niech spokojnie kupuje i się nie martwi.
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

15 Lis 2014, 19:47

myślę, że jak ktoś kupuje hobbystyczne auto za 100tys. to dla autora to żaden wydatek :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Lis 2014, 19:54

dzida napisał(a):myślę, że jak ktoś kupuje hobbystyczne auto za 100tys. to dla autora to żaden wydatek :)

Teoretycznie taaak tylko później jak chcesz coś od kogoś odkupić to jest klęska bo większość szybkich aut jest badziewnie serwisowana.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Lis 2014, 20:18

ciężko z tym się nie zgodzić, bo kupują je ludzie, których na te auta nie stać, a chcą być fajni i się pokazać
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010