Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

23 Lut 2017, 14:35

Pacjent to opel meriva 1.7 cdti 2004 rok. Auto kupione jako uszkodzone mechanik wymienil wtryski i nie ma zadnej poprawy. Przedstawiam 2 filmy ktore przedstawiaja prace silnika. Dodac moge jeszcze ze przy odpalaniu troche dymi na niebiesko przez chwile. Jako ze z dieslem mam malo doswiadczenia to prosze was o wasze rady i sygestie.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Lut 2017, 15:44

Kao napisał(a):mechanik wymienil wtryski i nie ma zadnej poprawy
Może tu problemem będzie zawór na pompie wtryskowej.

W silnikach Z17DTJ/Z17DTR bardzo często problemem z obrotami występuje przez niesprawny czujnik ciśnienia na pompie wtryskowej.

Jednak wcześniej warto zajrzeć do przepływomierza wyczyścić go, tak samo z EGR do sprawdzenia i wyczyszczenia (może jest cały czas otwarty i stoi zablokowany). Przepustnica też do sprawdzenia czy nie jest zasyfiona ona odpowiada też za wolne obroty bo ty chyba nie ma osobnego silniczka krokowego. Te rzeczy możesz sam sprawdzić i wyczyścić.

Aha filtr paliwa był wymieniany? Jeżeli nie to warto to zrobić i zatankować dobrego paliwa.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Lut 2017, 19:13

Kacper napisał(a):W silnikach Z17DTJ/Z17DTR bardzo często problemem z obrotami występuje przez niesprawny czujnik ciśnienia na pompie wtryskowej.
wydaje mi się że mój silnik to Y17DTH.

Kacper napisał(a):Aha filtr paliwa był wymieniany? Jeżeli nie to warto to zrobić i zatankować dobrego paliwa.
filtr swieży i paliwo świeże także odrzucamy.
Kacper napisał(a):Przepustnica też do sprawdzenia czy nie jest zasyfiona ona odpowiada też za wolne obroty
z tym że on nie ma problemu z samymi wolnymi obrotami bo jak no trzymam go na 2 tys to też faluje zresztą widać to na filmie. Też mi przez myśl przeszły EGR i przeplywomierz. Czy jak odepne przepływomierz to powinienem zauważyć różnice? Bo odpinalem dziś i jej nie zauważyłem. Będę powoli atakował gościa żeby mi podpiął pod kompa może coś pokaże.

Dodam jeszcze że tak po 2.5 tys obr silnik pracuje dużo ciszej chyba bym nawet powiedziel że tak jak trzeba. I jeszcze dziś się dowiedziałem że był zmieniony czujnik położenia wału lub wałka rozrządu gość sam dobrze nie pamieta
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Lut 2017, 23:40

Kao napisał(a):Czy jak odepne przepływomierz to powinienem zauważyć różnice? Bo odpinalem dziś i jej nie zauważyłem.
W benzynie bardzo często jak jest sprawny przepływomierz to jak odepniesz na wolnych obrotach to silnik zgaśnie. W dieslu chyba niekoniecznie ale powinien być słabszy podczas jazdy i więcej palić. Generalnie jak nie ma żadnej różnicy to być może pracuje w trybie awaryjnym.
Zaglądałeś i patrzyłeś czy bardzo jest brudny?

Dobrze by było zdiagnozować błędy w komputerze myślę, że na pewno jakieś się znajdą.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Lut 2017, 11:50

przepustnica, egr do sprawdzenia oraz silniczek korkowy który może powodować falowanie
tomekjed84
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

24 Lut 2017, 20:10

A więc tak dziś miałem dwie godzinki wolne więc się wziąłem za czyszczenie. Przepływomierz czysty więc nie ruszalem. Przepustnica nie była mocno brudna ale ta dalszą rura...... Sami popatrzcie. Jest tam otwór i prowadzi do tej chłodnicy https://www.google.fr/search?q=kolektor ... Xjgko3lb0M: Czy możliwe że znalazlem przyczynę??? Będę składał do kupy dopiero w poniedziałek jak znajdę chwilę. A tak nawiasem to zdemontować ta rurę to masakra. Jedno przykrywa drugie i tak trzeba wszystko wokół odkręcić.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Model studyjny BMW Gina Light 2008
    BMW Group Design przedstawiło model studyjny BMW Gina Light w odpowiedzi na debatę dotyczącą cech, które ukształtują motoryzacyjny krajobraz jutra. Pojazd zbudowany jako projekt doświadczalny prezentuje wizję przyszłości ...

27 Lut 2017, 20:19

A więc dziś udało mi się wszystko złożyć i są efekty. Został wyczyszczony EGR, przepustnica i dodatkowo dapatrzylem się rury dolotowej. Miała moze niecałe 50% przepustowości, jak ja odkręciłem to zauważyłem też duża ilość tej "sadzy" w kolektorze. Ile mogłem tyle wyskrobalem i wyciągnąłem odkurzaczem. Skręciłem do kupy i auto chodzi dużo lepiej. Nie faluje tak mocno na obrotach i przede wszystkim nie gasnie :mrgreen: z tym że teraz wyszło co innego. Uciekło mi sporo mocy, tak jakby coś go trzymało i czasami ma chęci puścić. Składałem dolot na starych uszczelkach bo w tej chwili nie mam dostępu do nowych, czy to może być przyczyną? No i jeszcze pytanie czy jest jakiś magiczny środek który mogły tam w kolektorze i dalej rozpuścić to g...o?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Lut 2017, 20:54

Kao napisał(a):Uciekło mi sporo mocy, tak jakby coś go trzymało i czasami ma chęci puścić. Składałem dolot na starych uszczelkach bo w tej chwili nie mam dostępu do nowych, czy to może być przyczyną?
Odłączałeś akumulator żeby zrobić reset ustawień komputera?

Kao napisał(a):No i jeszcze pytanie czy jest jakiś magiczny środek który mogły tam w kolektorze i dalej rozpuścić to g...o?
Tu chyba jedynie ponowne czyszczenie za jakiś czas z rozbieraniem lub wyrzucenie EGRa bo to z niego cały ten największy syf.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lut 2017, 21:03

Teraz cały czas mi chodzi w trybie awaryjnym bo zaczęły mi świecić kontrolki na przemian check i "samochodzik z kluczykiem" podjadę jakoś na kompa i zobaczymy co wyjdzie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Lut 2017, 21:06

może zawór egr się zacina w pozycji zamkniętej dlatego słaby i wszedł w tryb awaryjny
tomekjed84
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

28 Lut 2017, 21:41

tomekjed84 napisał(a):może zawór egr się zacina w pozycji zamkniętej
@Kao czy przy czyszczeniu sprawdzałeś jak się otwiera zawór? Jak się naciśnie to powinien się uchylić, ale po puszczeniu ponownie wrócić w pozycję całkowicie zamkniętą.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Mar 2017, 07:50

Wszystko chodzilo lekko. Ale szczerze mowiac sam silniczek raz mi wypadl z reki i upadl? Mogl sie uszkodzic?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Mar 2017, 09:08

Kao napisał(a):Ale szczerze mowiac sam silniczek raz mi wypadl z reki i upadl? Mogl sie uszkodzic?
Raczej nie powinien, ale wszystko jest możliwe.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Mar 2017, 17:44

Znalazłem przyczynę :ok: wezyk podciśnieniowy spadł i dlatego turbo nie chodziło. No ale dalej zostaje ten problem z obrotami. Jeszcze na zimnym zdarza mu się zgasnąć.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Mar 2017, 18:40

skoro czyściłeś przepustnice to został tzw silniczek korkowy chyba tak się mówi fachowo jak bedzie szwankował to własnie obroty będo falować wiem ze do focusa kosztuje 120 zł
tomekjed84
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006