Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

23 Lut 2017, 15:35

Pacjent to opel meriva 1.7 cdti 2004 rok. Auto kupione jako uszkodzone mechanik wymienil wtryski i nie ma zadnej poprawy. Przedstawiam 2 filmy ktore przedstawiaja prace silnika. Dodac moge jeszcze ze przy odpalaniu troche dymi na niebiesko przez chwile. Jako ze z dieslem mam malo doswiadczenia to prosze was o wasze rady i sygestie.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4912
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
Paliwo: Benzyna

Re: Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

23 Lut 2017, 16:44

Kao napisał(a):mechanik wymienil wtryski i nie ma zadnej poprawy
Może tu problemem będzie zawór na pompie wtryskowej.

W silnikach Z17DTJ/Z17DTR bardzo często problemem z obrotami występuje przez niesprawny czujnik ciśnienia na pompie wtryskowej.

Jednak wcześniej warto zajrzeć do przepływomierza wyczyścić go, tak samo z EGR do sprawdzenia i wyczyszczenia (może jest cały czas otwarty i stoi zablokowany). Przepustnica też do sprawdzenia czy nie jest zasyfiona ona odpowiada też za wolne obroty bo ty chyba nie ma osobnego silniczka krokowego. Te rzeczy możesz sam sprawdzić i wyczyścić.

Aha filtr paliwa był wymieniany? Jeżeli nie to warto to zrobić i zatankować dobrego paliwa.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6767
Zdjęcia: 3345
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

23 Lut 2017, 20:13

Kacper napisał(a):W silnikach Z17DTJ/Z17DTR bardzo często problemem z obrotami występuje przez niesprawny czujnik ciśnienia na pompie wtryskowej.
wydaje mi się że mój silnik to Y17DTH.

Kacper napisał(a):Aha filtr paliwa był wymieniany? Jeżeli nie to warto to zrobić i zatankować dobrego paliwa.
filtr swieży i paliwo świeże także odrzucamy.
Kacper napisał(a):Przepustnica też do sprawdzenia czy nie jest zasyfiona ona odpowiada też za wolne obroty
z tym że on nie ma problemu z samymi wolnymi obrotami bo jak no trzymam go na 2 tys to też faluje zresztą widać to na filmie. Też mi przez myśl przeszły EGR i przeplywomierz. Czy jak odepne przepływomierz to powinienem zauważyć różnice? Bo odpinalem dziś i jej nie zauważyłem. Będę powoli atakował gościa żeby mi podpiął pod kompa może coś pokaże.

Dodam jeszcze że tak po 2.5 tys obr silnik pracuje dużo ciszej chyba bym nawet powiedziel że tak jak trzeba. I jeszcze dziś się dowiedziałem że był zmieniony czujnik położenia wału lub wałka rozrządu gość sam dobrze nie pamieta
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4912
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
Paliwo: Benzyna

Re: Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

24 Lut 2017, 00:40

Kao napisał(a):Czy jak odepne przepływomierz to powinienem zauważyć różnice? Bo odpinalem dziś i jej nie zauważyłem.
W benzynie bardzo często jak jest sprawny przepływomierz to jak odepniesz na wolnych obrotach to silnik zgaśnie. W dieslu chyba niekoniecznie ale powinien być słabszy podczas jazdy i więcej palić. Generalnie jak nie ma żadnej różnicy to być może pracuje w trybie awaryjnym.
Zaglądałeś i patrzyłeś czy bardzo jest brudny?

Dobrze by było zdiagnozować błędy w komputerze myślę, że na pewno jakieś się znajdą.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6767
Zdjęcia: 3345
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

24 Lut 2017, 12:50

przepustnica, egr do sprawdzenia oraz silniczek korkowy który może powodować falowanie
tomekjed84
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 29 Sty 2017, 17:41
Prawo jazdy od: 10 10 2004
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

24 Lut 2017, 21:10

A więc tak dziś miałem dwie godzinki wolne więc się wziąłem za czyszczenie. Przepływomierz czysty więc nie ruszalem. Przepustnica nie była mocno brudna ale ta dalszą rura...... Sami popatrzcie. Jest tam otwór i prowadzi do tej chłodnicy https://www.google.fr/search?q=kolektor ... Xjgko3lb0M: Czy możliwe że znalazlem przyczynę??? Będę składał do kupy dopiero w poniedziałek jak znajdę chwilę. A tak nawiasem to zdemontować ta rurę to masakra. Jedno przykrywa drugie i tak trzeba wszystko wokół odkręcić.
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4912
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczne wakacje dla dzieci na drogach Niebezpieczne wakacje dla dzieci na drogach
    Co trzynasta śmierć dziecka w Unii Europejskiej to skutek wypadku drogowego. W Polsce najwięcej wypadków z udziałem dzieci ma miejsce w miesiącach letnich. Najczęściej winni są dorośli. W ciągu ostatnich dziesięciu ...
    Z tymi samochodami właściciele nie chcą się rozstawać Z tymi samochodami właściciele nie chcą się rozstawać
    Wygląda na to, że właściciele aut Toyoty to ludzie najbardziej lojalni. Przynajmniej wobec swoich samochodów. Portal iSeeCars.com, badający amerykański rynek samochodowy, opublikował listę 15 aut najczęściej posiadanych ...

  • Re: Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

    27 Lut 2017, 21:19

    A więc dziś udało mi się wszystko złożyć i są efekty. Został wyczyszczony EGR, przepustnica i dodatkowo dapatrzylem się rury dolotowej. Miała moze niecałe 50% przepustowości, jak ja odkręciłem to zauważyłem też duża ilość tej "sadzy" w kolektorze. Ile mogłem tyle wyskrobalem i wyciągnąłem odkurzaczem. Skręciłem do kupy i auto chodzi dużo lepiej. Nie faluje tak mocno na obrotach i przede wszystkim nie gasnie :mrgreen: z tym że teraz wyszło co innego. Uciekło mi sporo mocy, tak jakby coś go trzymało i czasami ma chęci puścić. Składałem dolot na starych uszczelkach bo w tej chwili nie mam dostępu do nowych, czy to może być przyczyną? No i jeszcze pytanie czy jest jakiś magiczny środek który mogły tam w kolektorze i dalej rozpuścić to g...o?
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4912
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
    Paliwo: Benzyna

    Re: Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

    28 Lut 2017, 21:54

    Kao napisał(a):Uciekło mi sporo mocy, tak jakby coś go trzymało i czasami ma chęci puścić. Składałem dolot na starych uszczelkach bo w tej chwili nie mam dostępu do nowych, czy to może być przyczyną?
    Odłączałeś akumulator żeby zrobić reset ustawień komputera?

    Kao napisał(a):No i jeszcze pytanie czy jest jakiś magiczny środek który mogły tam w kolektorze i dalej rozpuścić to g...o?
    Tu chyba jedynie ponowne czyszczenie za jakiś czas z rozbieraniem lub wyrzucenie EGRa bo to z niego cały ten największy syf.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6767
    Zdjęcia: 3345
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

    28 Lut 2017, 22:03

    Teraz cały czas mi chodzi w trybie awaryjnym bo zaczęły mi świecić kontrolki na przemian check i "samochodzik z kluczykiem" podjadę jakoś na kompa i zobaczymy co wyjdzie.
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4912
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
    Paliwo: Benzyna

    Re: Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

    28 Lut 2017, 22:06

    może zawór egr się zacina w pozycji zamkniętej dlatego słaby i wszedł w tryb awaryjny
    tomekjed84
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Rejestracja: 29 Sty 2017, 17:41
    Prawo jazdy od: 10 10 2004
    Przebieg/rok: 17tys. km
    Auto: hiundai santa fe
    Silnik: 2.2 crdi
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

    28 Lut 2017, 22:41

    tomekjed84 napisał(a):może zawór egr się zacina w pozycji zamkniętej
    @Kao czy przy czyszczeniu sprawdzałeś jak się otwiera zawór? Jak się naciśnie to powinien się uchylić, ale po puszczeniu ponownie wrócić w pozycję całkowicie zamkniętą.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6767
    Zdjęcia: 3345
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

    01 Mar 2017, 08:50

    Wszystko chodzilo lekko. Ale szczerze mowiac sam silniczek raz mi wypadl z reki i upadl? Mogl sie uszkodzic?
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4912
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
    Paliwo: Benzyna

    Re: Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

    01 Mar 2017, 10:08

    Kao napisał(a):Ale szczerze mowiac sam silniczek raz mi wypadl z reki i upadl? Mogl sie uszkodzic?
    Raczej nie powinien, ale wszystko jest możliwe.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6767
    Zdjęcia: 3345
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

    01 Mar 2017, 18:44

    Znalazłem przyczynę :ok: wezyk podciśnieniowy spadł i dlatego turbo nie chodziło. No ale dalej zostaje ten problem z obrotami. Jeszcze na zimnym zdarza mu się zgasnąć.
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4912
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
    Paliwo: Benzyna

    Re: Meriva 1.7 CDTI 2004 rok - dziwna praca silnika

    01 Mar 2017, 19:40

    skoro czyściłeś przepustnice to został tzw silniczek korkowy chyba tak się mówi fachowo jak bedzie szwankował to własnie obroty będo falować wiem ze do focusa kosztuje 120 zł
    tomekjed84
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Rejestracja: 29 Sty 2017, 17:41
    Prawo jazdy od: 10 10 2004
    Przebieg/rok: 17tys. km
    Auto: hiundai santa fe
    Silnik: 2.2 crdi
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006
     
    • Car audio, video 2007
      Trial Lędziny 2014 czerwiec
      Motor Show
      20170524 203136