Miała spalać mało, a pali jak smok - Toyota Highlander

19 Gru 2022, 18:49

od 3 tyg mam Toyotę Highlander .
Miała spalać 6-7 l , spala 11-12 l.
Tryb elektr nie włącza się , bo akum niedostatecznie naładowany ! choć jeżdżę dużo w mieście i poza.
Klapa bagażnika , otwiera się czasami , a jeśli już do na 70% wysokości.
Przy przewożeniu rzeczy na tylnim siedzeniu , wlączai alarm niezapiętych pasów ! Maska otwarta ,l opiera się na drucie jak 50 lat temu , nie na teleskopie !
Jactow
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Gru 2022, 19:45

Jactow napisał(a):Miała spalać 6-7 l , spala 11-12 l.
Trochę ciężko mi w to uwierzyć ale być może tak jest przy obecnych temperaturach i bardzo krótkich dystansach. Te 6-7 to będzie latem przy spokojnej jeździe w ruchu miejskim bez większych korków no i trzeba tu też trochę wprawy.

Napisz coś więcej czy garażujesz auto czy też stoi pod chmurką?
Na jakich dystansach na co dzień eksploatujesz auto?
Kupiłeś nową czy używaną?

Jactow napisał(a):Przy przewożeniu rzeczy na tylnim siedzeniu , wlączai alarm niezapiętych pasów !
Normalne w nowszych Toyotach ale chyba można to wyłączyć (nie pamiętam dokładnie). Od cięższych rzeczy jest bagażnik :wink:
Jactow napisał(a):Maska otwarta ,l opiera się na drucie jak 50 lat temu , nie na teleskopie !
A po co Ci "teleskop" jak z założenia masz tam nie zaglądać :mrgreen:

Wracając do
Jactow napisał(a):Tryb elektr nie włącza się , bo akum niedostatecznie naładowany ! choć jeżdżę dużo w mieście i poza.
Przy tych temperaturach to raczej nie wina naładowania akumulatora co zewnętrznej temperatury w której silnik spalinowy szybko się wychładza. Tak z Twojej wypowiedzi to myślę że powinieneś poczytać o tym jak działa hybryda bo chyba nie do końca jesteś tego świadom. Poza tym wiele czynników wpływa na załączenie trybu EV nie tylko samo naładowanie akumulatora trakcyjnego. Może zdarzyć się tak ze będzie on naładowany w "100%" a dalej będziesz jechał na silniku spalinowym :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

19 Gru 2022, 20:12

ale ja mieszkam w Polsce , nie w Kalifornii , i tu ten nowy samochód kupiłem
Jactow
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Gru 2022, 20:17

bo lubię popatrzeć pod maskę . To jest oczywiście nieistotny drobiazg ( pręt trzymający maskę ) ale mówiący o marce , konstruktorach .
A Ty wyglądasz mi na ambasadora , pracownika Toyoty , lub agencji PR dla Toyoty pracującej.
Jactow
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Gru 2022, 20:25

Oj, kolego nie pracuję w Toyocie ale znam działanie napędów w samochodach i wielu ludzi nie mających pojęcia myśli, że hybryda pali 2 lity na setkę. Ostatnio to słyszałem od użytkownika CH-Rki.
Jactow napisał(a):To jest oczywiście nieistotny drobiazg ( pręt trzymający maskę ) ale mówiący o marce , konstruktorach
Hm, raczej nie. Uwaga jest skupiona na czymś innym :) w tym przypadku i uważam że słusznie. Mi jakoś nie przeszkadza czy mam pręt pod maską czy siłowniki które po pewnym czasie już jej nie trzymają, a pręt jest praktycznie niezniszczalny :mrgreen: Mniejsza o to :wink:

Odpowiedz na pytania z poprzedniego mojego postu to spróbujemy ustalić czemu tyle pali.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

20 Gru 2022, 00:18

Jactow napisał(a):3 tyg mam Toyotę Highlander .
Miała spalać 6-7 l , spala 11-12 l.


Realnie w zimę spali Ci koło 7-9l. Biorąc pod uwagę Twoją roszczeniowość względem auta na poziomie hajlewel to obawiam się że dokładnie tak samo jeździsz czyli wszystko za kierownicą Ci się należy bo "kupiłem nowe auto". Więc 2-3l różnicy może najzwyczajniej pochodzić ze stylu jazdy bądź co bądź przystankiem.
Ciekawe jak były wykonane pomiary zużycia paliwa?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10398
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Gru 2022, 10:01

Ja wczoraj jechałem Aurisem HSD (zimny start) i na dystansie 6km średnia spalanie 7,8l/100km przy temperaturze -12*C. Miałem ustawioną klimatyzację w trybie "Fast", a ta opcja powoduje że silnik spalinowy rzadziej się wyłącza bo tu ogrzewanie nie jest realizowane pompą ciepła. Dodatkowo jazda w trybie EV nie trwa tak długo jak przy dodatnich temperaturach z racji szybkiego wychładzania silnika. Ten sam dystans przy temperaturze na dworze około zera stopni to spalanie w granicach 5,5l/100km, a powyżej +10 nawet i 4,5l/100km.

szybki napisał(a):Więc 2-3l różnicy może najzwyczajniej pochodzić ze stylu jazdy bądź co bądź przystankiem.
Jak najbardziej i tu duży wpływ będzie miało odpowiednie hamowanie z odzyskiem energii.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

20 Gru 2022, 10:07

Jactow napisał(a):Miała spalać 6-7 l , spala 11-12 l.

Ja myślę, że problem leży tu
Jactow napisał(a):Tryb elektr nie włącza się

Skoro auto masz nowe, to to obierz kierunek ASO i niech sprawdzają co i jak.
Jactow napisał(a):(...)bo akum niedostatecznie naładowany !

aku można sprawdzić w ASO i zapewne to zrobią jak tam pojedziesz.
Jactow napisał(a):Klapa bagażnika , otwiera się czasami , a jeśli już do na 70% wysokości.

No i tu kolejny powód, żeby pojechać do ASO.
Jactow napisał(a):Przy przewożeniu rzeczy na tylnim siedzeniu , wlączai alarm niezapiętych pasów !

Normalna rzecz - w fotelach są czujniki nacisku, które wykrywają czy na fotelu ktoś siedzi czy nie. U mnie np. wystarczy że pies zaczyna chodzić albo się położy na tylnym siedzeniu i się alarmy włączają. I to nawet z dwóch siedzeń. A piesek wcale nie wielki, bo York :) Więc tu akurat wszystko ok.
Jactow napisał(a):Maska otwarta ,l opiera się na drucie jak 50 lat temu , nie na teleskopie !

A jakie to ma znaczenie? I dlaczego jak 50 lat temu? W wielu autach, młodszych, a nawet bardzo młodszych niż 50 lat maska podpierana jest na drucie. Ja uważam, ze jest to akurat dobre rozwiązanie, ponieważ drut jest niezawodny. A teleskop może się w każdej chwili zepsuć.
Wracając do spalania, to oczywiście winna tu jest elektryka, a raczej jej brak. 6 do 7 litrów spalania podawane jest dla jakich warunków jazdy? Co producent o tym mówi? Jak proponuję zapoznać się z instrukcją obsługi tego auta, albo przynajmniej zaznajomić się jak działa układ napędowy w twoim aucie. A spalanie na poziomie 10 litrów jest jak najbardziej normalne. Dlaczego? Przeczytaj instrukcję :) A jak jeździsz samochodem niezgodnie z instrukcją, to jestem skłonny ci uwierzyć, że spala ci nawet te 12 litrów. Bo widzisz jazda hybrydą, to nie jazda zwykłym benzyniakiem czy dieslem. A już tym bardziej jazda taką hybrydą jaką kupiłeś.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Gru 2022, 10:52

@Jactow napiszesz coś więcej żebyśmy mogli bardziej przyjrzeć się temu problemowi z dużym spalaniem?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

21 Gru 2022, 12:08

Jactow napisał(a):Miała spalać 6-7 l

To tak nie działa. Nie miała spalać, tylko tyle wynosi spalanie wg normy WLTP.
Trzeba sprawdzić sobie na czym polega test wg normy WLTP i to wszystko.
Do tego, jest to spalanie minimalne, w sprzyjających warunkach i przy lekkiej nodze. Jak ktoś jeździ agresywnie to może zapomnieć o spalaniu zbliżonym do deklarowanego. Mi Duster pali 6,5-7 l gazu przy w miarę oszczędnej jeździe. Ale podejrzewam, że bez problemu doprowadziłbym go do 12l/100km :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna