Międzygaz w dieslu, redukcja z przytrzymaniem gazu

17 Cze 2021, 19:00

Witajcie,
obroty w moim dieslu (co raczej nie jest zaskoczeniem) rosną powloi a opadają momentalnie. Więc typowa redukcja z międzygazem (szybkie dodanie gazu i zmiana biegu przed spadkiem obrotów) jest ciężka do wykonania.
Stąd pytania:
1. Czy zamiast na krótko nacisnąć pedał (i zmienić bieg zanim obroty spadną) mogę przytrzymać gaz (na odpowiednich obrotach, okolice 2500-2800) do czasu zmiany biegu? Czasami zdarza mi się pokonywać rondo gdzie trójka jest za słaba, a zmiana na dwójkę wiąże się: albo ze sporą utratą prędkości, albo długim trzymaniem półspręgła. Więc wtedy widzę zastosowanie tego "przeciągniętego" międzygazu.
Zaznaczę, że taką "sztuczkę" wykorzystywałbym rzadko i raczej jako rozrywkę (auto słabe to trzeba sobie jakoś jazdę urozmaicać).
2. Czy mniej szkodliwe jest dłuższe przytrzymanie półsprzęgła czy szybsza i (o ile się uda) płynniejsza zmiana begiu z wciśniętym gazem, tak aby obroty się zgadzały?

Jak już pisałem, wykorzystywałbym to przy redukcji niskich biegów i przy stosunkowo niewielkich obrotach. Ale jeśli jest to całkowicie głupie i szkodliwe mogę sobie to podarować.
Co o tym myślicie?
Peeter
Obserwowany
 
Posty: 2

18 Cze 2021, 07:54

Tak jest to calkowoicie głupie i niepotrzebne, nic Ci to nie da a dostaje w tylek sprzeglo a takze skrzynia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12943
Zdjęcia: 91
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

18 Cze 2021, 09:19

Moim zdanie za szybko wjeżdżasz na takie rondo po czym wytracasz jeszcze prędkość na nim i okazuje się że bieg trzeci na którym jechałeś jest za słaby. Proponuję zwolnić przed rondem na tyle żeby spokojnie zapiąć drugi bieg i na nim przejechać rondo.

Przy odpowiednim wyczuciu gazu nic nie będzie szarpało i auto nie będzie zwalniała przy takiej redukcji z 3 na 2. Popracuj nad tym ale skoro nie wychodzi Ci to za dobrze to najlepiej zrobić tak jak napisałem wyżej.

Peeter napisał(a):2. Czy mniej szkodliwe jest dłuższe przytrzymanie półsprzęgła
To na pewno nie jest dobre dla sprzęgła.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3440
Zdjęcia: 12

20 Cze 2021, 14:03

Dzięki za odpowiedź, trochę zrobiłem z igły widły zadając to pytanie :P Generalnie to z delikatnym dodaniem gazu bez problemu płynnie zredukuje 3. I pytanie czy takie dodanie gazu jest bezpieczne, i czy o to chodziło Ci z "odpowiednim wyczuciem gazu".

A prędkości na rondzie nie wytracam, przy takich obrotach 3 nadaję się do utrzymywania prędkości ale z przyśpieszaniem na wyjeździe z ronda ma już problem.
Peeter
Obserwowany
 
Posty: 2

20 Cze 2021, 15:05

Peeter napisał(a):prędkości na rondzie nie wytracam, przy takich obrotach 3 nadaję się do utrzymywania prędkości ale z przyśpieszaniem na wyjeździe z ronda ma już problem.
Czyli prędkość jest za niska dla trzeciego biegu. Jak byś jechał jednostajnie bez przyspieszania takiego jak przy opuszczaniu ronda to było by ok tu lepiej wcześniej zredukować i przejechać rondo z trochę większą prędkością obrotowa przy której będziesz miał dostępny wyższy moment obrotowy pozwalający na sprawne przyspieszenie. Generalnie zasada taka jak przy wchodzeniu w zakręt na którym nie powinno się wykonywać redukcji tylko wcześniej przed wjechaniem na niego.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3440
Zdjęcia: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    KONKURS WAKACYJNY 2021 - Mamy dla Was karty podarunkowe Allegro
    Konkurs wakacyjny 2021 dla aktywnych użytkowników naszego forum (konkurs trwa do 1 września włącznie). Mamy dla Was Karty podarunkowe Allegro! Każdy kto odwiedza nasze forum i wypowiada się na nim pisząc tematy, posty, ...
    Mitsubishi Lancer Evolution - historia
    Lancer Evolution, często określany po prostu jako Evo, to ponad 23 lata pięknej historii mocarnego sedana zbudowanego na bazie modelu Lancer. Na przestrzeni lat powstało dziesięć generacji tego auta, a jego żywot zwieńczyła ...

  •