Minivan do 15 tyś. zł

03 Mar 2013, 16:01

Cześć,

poszukuję minivana do 15 tyś. zł. Dlaczego minivan? Nie musi być koniecznie, ale chodzi mi o konstrukcję, w której nie siedzi się "przy asfalcie" tylko nieco wyżej, bardziej komfortowo. Miałem okazję jeździć VW Sharanem i Fordem Galaxy i o taki mniej więcej komfort mi chodzi.Te modele są jednak trochę niepotrzebnie za duże jak dla mnie (już nie mówiąc o cenie).

Auto za szybko nie byłoby zmieniane dlatego najstarszy rocznik jaki biorę pod uwagę to 2004. Starszego wydaje mi się, że nie ma sensu, prawda?

Specjalnie nie orientuję się z czego w takiej sytuacji mógłbym wybierać. Rzucił mi się jak na razie w oczy Mercedes klasy A i Opel Meriva. Samochody raczej z różnych półek. Po wstępnej orientacji, pierwszego w tej cenie można by znaleźć z 2004 roku. Ople są z 2006-2007. Nie znam się, ale niby Mercedes z punktu widzenia laika to bardziej niezawodny, solidniejszy pojazd. Cudów jednak nie ma i pewnie znawcy tematu zarówno jednemu jak i drugiemu mogą przypisać wiele mankamentów i magia marki Mercedes szybko zniknie. A że Mercedes starszy to pewnie też więcej kłopotów może się pojawiać szybciej. No i koszty naprawy przemawiają pewnie na korzyść Opla.

Proszę więc o poradę, który z nich byłby lepszą opcją. I jakie jeszcze samochody warto wziąć pod uwagę.

Pozdrawiam
Paweł
pawelMla
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Nie mam

03 Mar 2013, 16:09

Mercedes A klasy z okolic tego rocznika to strzał w kolano. Nie warty zachodu. Moze Opel Zafira, albo Toyota Corolla Verso? ten ostatni z dieslem 2.0 D4D jest całkiem ok.
Meriva to taki "wyższy" hatchback.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Mar 2013, 16:30