MITSUBISHI Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektryczny

22 Mar 2013, 15:58

Po analizie wyników trzyletnich badań zadowolenia użytkowników modelu i-MiEV (2009) oraz za sprawą rozwoju technologii akumulatorów i elektrycznych układów napędowych, firma MMC rozważa obecnie wyprowadzenie pojazdów napędzanych wyłącznie energią elektryczną z miast, w czym pomóc miałby pojazd EV nowej generacji taki, jak koncepcyjne Mitsubishi CA-MiEV (Compact & Advanced technology-MiEV).

MITSUBISHI Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektryczny

Ten koncepcyjny model, który na razie nie jest przeznaczony do produkcji, stanowi wizytówkę nowych technologii, jakie firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości.

W szczególności pojazd ten wyróżnia się nowymi rozwiązaniami z zakresu napędu elektrycznego i akumulatorów o dużej pojemności, a także obniżoną masą własną i imponującymi właściwościami aerodynamicznymi. Samochód oferuje zasięg 300 kilometrów (co odpowiada tygodniowemu przebiegowi samochodu statystycznego europejskiego kierowcy), dzięki czemu idealnie nadaje się do jazdy podmiejskiej.

Kolejne innowacyjne rozwiązania to system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego, funkcje aktywowane przy pomocy smartfona itd.

MITSUBISHI Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektryczny

Smukły na 0,26
Pierwszy prawdziwie koncepcyjny pojazd Mitsubishi Motors od lat należy postrzegać jako deklarację zamiarów firmy, z naciskiem na powrót do hierarchii, w której to inżynieria wiedzie korporacyjny prym dla dobra (globalnego) nabywcy i jego potrzeb.

Dowodem przyjęcia takiej strategii są ostatnie produkty firmy – pionierski model Outlander PHEV (emisja CO2: 44g/km), lekki Global Small (emisja CO2: 92 g/km) itd., oraz szereg nowych technologii, które w najbliższych latach pojawią się w różnych modelach MMC.

Design pozostanie kluczowym elementem rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem właściwości aerodynamicznych. Po rekordowo niskim współczynniku oporu powietrza, jakim może się w swoim segmencie pochwalić model Global Small (0,27), pięciodrzwiowy, koncepcyjny, kompaktowy hatchback CA-MiEV przejmuje pałeczkę z docelowym wynikiem 0,26.

Opływowe, smukłe nadwozie nowego koncepcyjnego pojazdu wprowadza powiew świeżości i nowoczesności do świata stylistyki małych samochodów.

MITSUBISHI Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektryczny

Niezwykle wydajne i praktyczne (płaska podłoga, kamery cofania, małe wloty powietrza, tylny dyfuzor...) Mitsubishi Concept CA-MiEV wyróżnia również szereg ciekawych detali – od wyrazistych przednich i tylnych świateł w kształcie bumerangu po wznoszącą się linię boczną, która stapia się z tylnymi łukami kół tworząc wrażenie nieustannego ruchu.

Zasilanie i akumulatory o dużej pojemności
MITSUBISHI Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektrycznyAby zapewnić prototypowi Mitsubishi Concept CA-MiEV odpowiednie źródło napędu, firma MMC wprowadza niezwykle wydajny układ napędowy nowej generacji, który obejmuje:

    Wielofunkcyjny, zintegrowany zespół napędowy (silnik o mocy 80 kW + przetwornik + ładowarka), który pozwala na lepsze zarządzanie energią, zajmuje mniej miejsca i przyczynia się do obniżenia masy własnej pojazdu.
    Płaski, kompaktowy zespół akumulatorów, który zajmuje mniej miejsca (co istotne w kontekście przyszłego zwiększenia zasięgu) oraz gwarantuje dłuższą pracę i żywotność akumulatorów.
    System bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego, który ma być niezwykle przyjazny w obsłudze, jak zgodnie oświadczyły we wrześniu 2011 roku firmy WiTricity Corporation, IHI Corporation oraz Mitsubishi Motors Corporation, a nad którym trwają obecnie badania i testy.
    Niezwykle wydajne (28 Kwh) akumulatory litowo-jonowe, które zapewniają oszczędny wydatek energii i imponują kompaktowymi rozmiarami.

POLECAMY MITSUBISHI Concept GR-HEV pickup z napędem hybrydowym

Komunikacja
Przestronny, elegancki, lekki i wydajny elektryczny samochód przyszłości jakim jest Mitsubishi CA-MiEV oraz wszelkie inne przyszłe modele z napędem ICE, HEV lub PHEV muszą być – zależnie od dostępnej infrastruktury – dobrze skomunikowane ze światem zewnętrznym i oferować między innymi takie funkcje telematyczne, jak:

    Automatyczne powiadomienie drogą e-mailową w razie kradzieży
    Automatyczne powiadomienie drogą e-mailową w razie wypadku
    Zdalne sterowanie (uruchamianie/blokada silnika, alarm anty-napadowy, blokada drzwi...)
    Transfer danych (map itd.) ze smartfona do systemu pokładowego
    Zdalne zarządzanie energią oraz wstępne nagrzewanie w modelach z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in (funkcja już dostępna w Mitsubishi Outlander PHEV)

MITSUBISHI Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektryczny

Dane techniczne (MMC):
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 4050 x 1775 x 1550 mm
Rozstaw osi: 2550 mm
Współczynnik Cd: 0,26
Liczba miejsc: 5
Przewidywany zasięg: 300 km
Moc maksymalna: 80 kW
Akumulator: Typ Lithium-ion, pojemność 28 kWh
Sterowanie: Przemiennik
Napęd kół: Na przednią oś

źródło: Mitsubishi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3455
Zdjęcia: 12536
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Auris Hybrid II - wymiana oleju w silniku 1.8 (2ZR‑FXE)
    Przyszedł czas na wymianę oleju w silniku ponieważ od ostatniej wymiany w ASO zrobiłem już prawie 10000km. Większość przebiegu co prawda była zrobiona w trasie ale z racji tego, że silnik benzynowy w układzie hybrydowym nie ...
    Mitsubishi Outlander PHEV w europejskiej specyfikacji
    Zaledwie sześć miesięcy po europejskim debiucie rynkowym nowego Outlandera w wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaprezentuje podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego ...

  •