MITSUBISHI Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektryczny

MITSUBISHI Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektryczny

22 Mar 2013, 14:58

Po analizie wyników trzyletnich badań zadowolenia użytkowników modelu i-MiEV (2009) oraz za sprawą rozwoju technologii akumulatorów i elektrycznych układów napędowych, firma MMC rozważa obecnie wyprowadzenie pojazdów napędzanych wyłącznie energią elektryczną z miast, w czym pomóc miałby pojazd EV nowej generacji taki, jak koncepcyjne Mitsubishi CA-MiEV (Compact & Advanced technology-MiEV).

Image

Ten koncepcyjny model, który na razie nie jest przeznaczony do produkcji, stanowi wizytówkę nowych technologii, jakie firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości.

W szczególności pojazd ten wyróżnia się nowymi rozwiązaniami z zakresu napędu elektrycznego i akumulatorów o dużej pojemności, a także obniżoną masą własną i imponującymi właściwościami aerodynamicznymi. Samochód oferuje zasięg 300 kilometrów (co odpowiada tygodniowemu przebiegowi samochodu statystycznego europejskiego kierowcy), dzięki czemu idealnie nadaje się do jazdy podmiejskiej.

Kolejne innowacyjne rozwiązania to system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego, funkcje aktywowane przy pomocy smartfona itd.

Image

Smukły na 0,26
Pierwszy prawdziwie koncepcyjny pojazd Mitsubishi Motors od lat należy postrzegać jako deklarację zamiarów firmy, z naciskiem na powrót do hierarchii, w której to inżynieria wiedzie korporacyjny prym dla dobra (globalnego) nabywcy i jego potrzeb.

Dowodem przyjęcia takiej strategii są ostatnie produkty firmy – pionierski model Outlander PHEV (emisja CO2: 44g/km), lekki Global Small (emisja CO2: 92 g/km) itd., oraz szereg nowych technologii, które w najbliższych latach pojawią się w różnych modelach MMC.

Design pozostanie kluczowym elementem rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem właściwości aerodynamicznych. Po rekordowo niskim współczynniku oporu powietrza, jakim może się w swoim segmencie pochwalić model Global Small (0,27), pięciodrzwiowy, koncepcyjny, kompaktowy hatchback CA-MiEV przejmuje pałeczkę z docelowym wynikiem 0,26.

Opływowe, smukłe nadwozie nowego koncepcyjnego pojazdu wprowadza powiew świeżości i nowoczesności do świata stylistyki małych samochodów.

Image

Niezwykle wydajne i praktyczne (płaska podłoga, kamery cofania, małe wloty powietrza, tylny dyfuzor...) Mitsubishi Concept CA-MiEV wyróżnia również szereg ciekawych detali – od wyrazistych przednich i tylnych świateł w kształcie bumerangu po wznoszącą się linię boczną, która stapia się z tylnymi łukami kół tworząc wrażenie nieustannego ruchu.

Zasilanie i akumulatory o dużej pojemności
ImageAby zapewnić prototypowi Mitsubishi Concept CA-MiEV odpowiednie źródło napędu, firma MMC wprowadza niezwykle wydajny układ napędowy nowej generacji, który obejmuje:

    Wielofunkcyjny, zintegrowany zespół napędowy (silnik o mocy 80 kW + przetwornik + ładowarka), który pozwala na lepsze zarządzanie energią, zajmuje mniej miejsca i przyczynia się do obniżenia masy własnej pojazdu.
    Płaski, kompaktowy zespół akumulatorów, który zajmuje mniej miejsca (co istotne w kontekście przyszłego zwiększenia zasięgu) oraz gwarantuje dłuższą pracę i żywotność akumulatorów.
    System bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego, który ma być niezwykle przyjazny w obsłudze, jak zgodnie oświadczyły we wrześniu 2011 roku firmy WiTricity Corporation, IHI Corporation oraz Mitsubishi Motors Corporation, a nad którym trwają obecnie badania i testy.
    Niezwykle wydajne (28 Kwh) akumulatory litowo-jonowe, które zapewniają oszczędny wydatek energii i imponują kompaktowymi rozmiarami.

POLECAMY MITSUBISHI Concept GR-HEV pickup z napędem hybrydowym

Komunikacja
Przestronny, elegancki, lekki i wydajny elektryczny samochód przyszłości jakim jest Mitsubishi CA-MiEV oraz wszelkie inne przyszłe modele z napędem ICE, HEV lub PHEV muszą być – zależnie od dostępnej infrastruktury – dobrze skomunikowane ze światem zewnętrznym i oferować między innymi takie funkcje telematyczne, jak:

    Automatyczne powiadomienie drogą e-mailową w razie kradzieży
    Automatyczne powiadomienie drogą e-mailową w razie wypadku
    Zdalne sterowanie (uruchamianie/blokada silnika, alarm anty-napadowy, blokada drzwi...)
    Transfer danych (map itd.) ze smartfona do systemu pokładowego
    Zdalne zarządzanie energią oraz wstępne nagrzewanie w modelach z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in (funkcja już dostępna w Mitsubishi Outlander PHEV)

Image

Dane techniczne (MMC):
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 4050 x 1775 x 1550 mm
Rozstaw osi: 2550 mm
Współczynnik Cd: 0,26
Liczba miejsc: 5
Przewidywany zasięg: 300 km
Moc maksymalna: 80 kW
Akumulator: Typ Lithium-ion, pojemność 28 kWh
Sterowanie: Przemiennik
Napęd kół: Na przednią oś

źródło: Mitsubishi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2736
Zdjęcia: 9780
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak marki premium zmieniają motoryzację Jak marki premium zmieniają motoryzację
    Niegdyś rola producentów samochodów ograniczała się niemal wyłącznie do produkowania aut. Ale to już przeszłość. Dzisiaj największe marki nie tylko dają nam coraz bardziej zaawansowane pojazdy, ale również ...
    Co oznaczają skróty mHEV, HEV, PHEV i BEV? Co oznaczają skróty mHEV, HEV, PHEV i BEV?
    Producenci samochodów mianem napędu hybrydowego określają całkiem różne rozwiązania o innych poziomach zaawansowania i skuteczności. Na tę chwilę można wyróżnić trzy podstawowe rodzaje hybryd – ...

  •