Mitsubishi Pajero II - Trzaski z okolic reduktora

29 Sty 2013, 00:50

Witam

Podczas wolnej jazdy ( ok 20 - 40 km/h ) od czasu do czasu słuchać głośne że tak nazwe "rytmiczne" odgłosy z okolic reduktora / wału, do tego z okolic lewego koła strasznie głośno zaczyna trzeć/chuczeć ( ludzie obracaja się na ulicy ), brzmi to tak jak by metal o metal. Tego typu sytuacja pojawia się gdy samochód jedzie z napędem na tył i czasem bywa że moge cały dzień przejechać i nic się nie dzieje a nieraz podjade kilometr i zaczyna się od nowa. Dzieje sie tak bez jakiegos wiekszego obciażenia, a przestaje jak kilka razy zatrzymam się i rusze. Nie znalazłem jakiegos jednego punktu zaczepienia co do sytuacji w której się to objawia. Kwestia olejów, płynów itp. raczej odpada bo tydzień temu robiłem generalne porządki i wlane są nowe płyny zgodne ze specyfikacja producenta ( most, reduktor, skrzynia, silnik ). Jedna ciekawostka to wczoraj jak się tak zdarzyło, spróbowałem włączyć na 4 łapy i przestało, jednak może to być zbieg okoliczności.

Bardzo proszę o jakąś porade, co moze byc tego powodem, lub moze ktoś już miał taki objaw.

Mitsubishi Pajero II 2,5 TDI 93r 3D

Pozdrawiam
Zapraszam po świetne rolety.
expedit
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.5 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Sty 2013, 22:36

Awaria naprawiona, "zmieliło" sprzęgiełko. Wymienione i misiek jeździ jak nowy :)
expedit
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.5 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

04 Wrz 2013, 20:11

Witam,
Mam podobne objawy.... o które sprzęgiełko chodzi???

jsgeos
jsgeos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: pajero

07 Wrz 2013, 21:23

Sprzęgi masz dwa. Prawe i lewe koło z przodu, to to po środku koła. Pewnie automaty, które do trwałych nie należą. https://www.google.pl/search?q=pajero+h ... 576%3B1932
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

08 Wrz 2013, 20:01

Witam,
Dzięki za info.
Mam Pajero 2,8 ze skrzynią SS. Niepokojące dźwięki dochodzą z "rejonu" reduktor - tylnia półoś.
Muszę zobaczyć czy w tylnich kołach mam automatyczne sprzęgła.

Pzdr.
jsgeos
jsgeos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: pajero

09 Wrz 2013, 09:50

nie masz żadnych sprzęgiełek ani z przodu ani z tyłu
trzaski mogą być spowodowane przez różne rzecz ale najprawdopodobniej naciągnięty łańcuch reduktora, bolesne finansowo
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ford Focus - kompaktowy hatchback do miasta
    W przypadku tego modelu najniższym spalaniem charakteryzuje się silnik Diesla 1.5 TDCi ECOnetic o mocy 105 KM. Producent deklaruje, że średnie zapotrzebowanie na olej napędowy jednostki to 3,4 l/100 km (w mieście: 3,8 l/100, ...

10 Wrz 2013, 18:57

Witam,
Tak brak sprzęgiełek....
A czy odgłosy mogą być spowodowane luzem na podporze, która jest umieszczona zaraz za reduktorem, od której wychodzi wał napędowy. Luz wynosi ok.2 cm. Poza tym zarówno podpora jak i wał były dosyć ciepłe po kilkunastominutowej jeździe.
Proszę o opinię.

jsgeos
jsgeos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: pajero

11 Wrz 2013, 09:08

nie pamiętam czy tam są przeguby homokinetyczne czy zwykłę krzyżaki, jeśli krzyżaki to pewnie zapieczone i stąd drgania wału, jeśli jest luz na reduktorze (2cm to strasznie dużo, sprawdź czy tam w ogóle olej jeszcze jest) to możliwe że zrobiony właśnie przez wibrujący wał,
trzaski, jeśli to tylko krzyżaki to sprawa prosta i w miare tania ;)
jeśli łożysko podpory wałka to już reduktor trzeba rozebrać i przy okazji uszczelniacze powymieniać, 2 cm luzu to dużo pytanie czy bieżnia łożyska jest w miare ok, podpora wału występuje tylko w długim więc u Ciebie to raczej chodzi o flansze reduktora i luz na wałku wyjściowym, to co pisałem o łańcuchu reduktora w SS dość często się dzieje więc warto od tazu sprawdzić też to :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

12 Wrz 2013, 18:48

Witam,
Oglądnąłem dokładnie, i :
1. luz występuje na sprzęgle homokinetycznym w pionie ok.0,5cm a w poziomie wyczuwalny (rzędu 2mm)
2. osłona sprzęgła jest integralną częścią reduktora, nie wiem co tam może być nie tak
Proszę o opinię.

JSGEOS
jsgeos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: pajero

12 Wrz 2013, 20:19

prawdopodobnie jeśli luz występuje tak jak opisałeś chodzi o luz na wałku zdawczym reduktora,
wałek zdawczy reduktora w SS jest prowadzony w takiej tulei z brązu, on ma w niej chodzić (wsuwa się i wysuwa to kompensacja ruchu mostu) z czasem ta tuleja się wyciera/wybija i trzeba ją wymienić,
odkręca się to razem z aluminiową tylną częścią reduktora, można wymienić camą tuleje (wprasowana w obudowe) i łożyska, niestety sama tuleja jest chyba nie dostępna, można kupić w ASO tuleje z tą "dupką" ale cena dość kosmiczna (ponad 1000 pln) można też jeśli masz sprytnego tokarza wytoczyć taką tuleje, wprasować w starą "dupkę", ważne by w tulei naciąć rowki do smarowania wałka zdawczego ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Wrz 2013, 21:45

Czy aby wyciągnąć tylni wał napędowy, to wystarczy odkręcić 4 śruby przy tylnim moście i wysunie się go z reduktora?
Proszę o opinię.

JSGEOS
jsgeos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: pajero