Mitsubishi Pajero II - Trzaski z okolic reduktora

29 Sty 2013, 00:50

Witam

Podczas wolnej jazdy ( ok 20 - 40 km/h ) od czasu do czasu słuchać głośne że tak nazwe "rytmiczne" odgłosy z okolic reduktora / wału, do tego z okolic lewego koła strasznie głośno zaczyna trzeć/chuczeć ( ludzie obracaja się na ulicy ), brzmi to tak jak by metal o metal. Tego typu sytuacja pojawia się gdy samochód jedzie z napędem na tył i czasem bywa że moge cały dzień przejechać i nic się nie dzieje a nieraz podjade kilometr i zaczyna się od nowa. Dzieje sie tak bez jakiegos wiekszego obciażenia, a przestaje jak kilka razy zatrzymam się i rusze. Nie znalazłem jakiegos jednego punktu zaczepienia co do sytuacji w której się to objawia. Kwestia olejów, płynów itp. raczej odpada bo tydzień temu robiłem generalne porządki i wlane są nowe płyny zgodne ze specyfikacja producenta ( most, reduktor, skrzynia, silnik ). Jedna ciekawostka to wczoraj jak się tak zdarzyło, spróbowałem włączyć na 4 łapy i przestało, jednak może to być zbieg okoliczności.

Bardzo proszę o jakąś porade, co moze byc tego powodem, lub moze ktoś już miał taki objaw.

Mitsubishi Pajero II 2,5 TDI 93r 3D

Pozdrawiam
Zapraszam po świetne rolety.
expedit
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.5 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Sty 2013, 22:36

Awaria naprawiona, "zmieliło" sprzęgiełko. Wymienione i misiek jeździ jak nowy :)
expedit
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.5 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

04 Wrz 2013, 20:11

Witam,
Mam podobne objawy.... o które sprzęgiełko chodzi???

jsgeos
jsgeos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: pajero

07 Wrz 2013, 21:23

Sprzęgi masz dwa. Prawe i lewe koło z przodu, to to po środku koła. Pewnie automaty, które do trwałych nie należą. https://www.google.pl/search?q=pajero+h ... 576%3B1932
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

08 Wrz 2013, 20:01

Witam,
Dzięki za info.
Mam Pajero 2,8 ze skrzynią SS. Niepokojące dźwięki dochodzą z "rejonu" reduktor - tylnia półoś.
Muszę zobaczyć czy w tylnich kołach mam automatyczne sprzęgła.

Pzdr.
jsgeos
jsgeos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: pajero

09 Wrz 2013, 09:50

nie masz żadnych sprzęgiełek ani z przodu ani z tyłu
trzaski mogą być spowodowane przez różne rzecz ale najprawdopodobniej naciągnięty łańcuch reduktora, bolesne finansowo
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus HS 250h
    Samochodem, który trafił do regularnej sprzedaży, był natomiast Lexus HS. Auto sprzedawano w Japonii i Stanach Zjednoczonych, ale oficjalnie nigdy nie trafiło do Europy, dlatego w Polsce praktycznie go nie znamy. Model ...
    15 lat sukcesów Toyoty Prius
    15 lat temu została zaprezentowana pierwsza generacja Toyoty Prius, której debiutowi towarzyszyło hasło "w samą porę na 21 wiek". Półtorej dekady później, najlepiej sprzedający się samochód hybrydowy ...

10 Wrz 2013, 18:57

Witam,
Tak brak sprzęgiełek....
A czy odgłosy mogą być spowodowane luzem na podporze, która jest umieszczona zaraz za reduktorem, od której wychodzi wał napędowy. Luz wynosi ok.2 cm. Poza tym zarówno podpora jak i wał były dosyć ciepłe po kilkunastominutowej jeździe.
Proszę o opinię.

jsgeos
jsgeos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: pajero

11 Wrz 2013, 09:08

nie pamiętam czy tam są przeguby homokinetyczne czy zwykłę krzyżaki, jeśli krzyżaki to pewnie zapieczone i stąd drgania wału, jeśli jest luz na reduktorze (2cm to strasznie dużo, sprawdź czy tam w ogóle olej jeszcze jest) to możliwe że zrobiony właśnie przez wibrujący wał,
trzaski, jeśli to tylko krzyżaki to sprawa prosta i w miare tania ;)
jeśli łożysko podpory wałka to już reduktor trzeba rozebrać i przy okazji uszczelniacze powymieniać, 2 cm luzu to dużo pytanie czy bieżnia łożyska jest w miare ok, podpora wału występuje tylko w długim więc u Ciebie to raczej chodzi o flansze reduktora i luz na wałku wyjściowym, to co pisałem o łańcuchu reduktora w SS dość często się dzieje więc warto od tazu sprawdzić też to :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

12 Wrz 2013, 18:48

Witam,
Oglądnąłem dokładnie, i :
1. luz występuje na sprzęgle homokinetycznym w pionie ok.0,5cm a w poziomie wyczuwalny (rzędu 2mm)
2. osłona sprzęgła jest integralną częścią reduktora, nie wiem co tam może być nie tak
Proszę o opinię.

JSGEOS
jsgeos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: pajero

12 Wrz 2013, 20:19

prawdopodobnie jeśli luz występuje tak jak opisałeś chodzi o luz na wałku zdawczym reduktora,
wałek zdawczy reduktora w SS jest prowadzony w takiej tulei z brązu, on ma w niej chodzić (wsuwa się i wysuwa to kompensacja ruchu mostu) z czasem ta tuleja się wyciera/wybija i trzeba ją wymienić,
odkręca się to razem z aluminiową tylną częścią reduktora, można wymienić camą tuleje (wprasowana w obudowe) i łożyska, niestety sama tuleja jest chyba nie dostępna, można kupić w ASO tuleje z tą "dupką" ale cena dość kosmiczna (ponad 1000 pln) można też jeśli masz sprytnego tokarza wytoczyć taką tuleje, wprasować w starą "dupkę", ważne by w tulei naciąć rowki do smarowania wałka zdawczego ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Wrz 2013, 21:45

Czy aby wyciągnąć tylni wał napędowy, to wystarczy odkręcić 4 śruby przy tylnim moście i wysunie się go z reduktora?
Proszę o opinię.

JSGEOS
jsgeos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: pajero