Moc vs koszty utrzymania

moc vs koszty utrzymania

27 Paź 2013, 21:04

witam

zakladam temat na prosbe znajomego ktory szuka bestii ktora wygna i zawstydzi przyjezdzajacych ze wsi burakow w golfach i tigrach (bez obrazy dla marek). Rzecz w tym ze przyjezdzaja jezdza w kolko pala kapcie a wcale nie ma czym szpanowac dlatego znajomy kupuje sobie bestie ktora ich zawstydzi i wygoni. Przedzial to 7000-9000zl. Autko nie moze byc ciezkie i wolne jak stary fiat, trzeba nam czegos co szybko smignie golfa czy tigre(ma jakies modyfikacje 120KM). Mamy na oku bmw 1.8is (140KM)
audi a4 1.8 quattro (150KM)
honda civic 1.5 (114KM)

a teraz pod wzgledem ekonomicznosci... ktore auto nie zje calej wyplaty w momencie gdy wcisnie sie pedal w podloge? ktore najmniej awaryjne i ma dosc tanie czesci?
Jaca17
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 116
Rejestracja: 18 Lut 2013, 23:07
Auto: Honda Civic V
Silnik: 1.5i 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

Re: moc vs koszty utrzymania

27 Paź 2013, 21:06

Audi A4 nie w tym budżecie,o Civica też będzie ciężko gdyż mało ich jest.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 34285
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna

Re: moc vs koszty utrzymania

27 Paź 2013, 21:17

proponuję jakiegoś cichego killera np. Saxo VTS
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14211
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: moc vs koszty utrzymania

27 Paź 2013, 21:19

Barol napisał(a):Audi A4 nie w tym budżecie,o Civica też będzie ciężko gdyż mało ich jest.



[link wygasł]
Jaca17
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 116
Rejestracja: 18 Lut 2013, 23:07
Auto: Honda Civic V
Silnik: 1.5i 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

Re: moc vs koszty utrzymania

27 Paź 2013, 21:27

Jaca17 napisał(a):http://otomoto.forumsamochodowe.pl/audi-a4-1-8-turbo-lpg ... 42797.html

Chcesz killować tigre i golfa a wybrałeś mega populusa z alu zawiasem, turbo i skromnym budżetem hmm gitaraka. :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4593
Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: moc vs koszty utrzymania

27 Paź 2013, 21:29

ej ten citroen to jest to! w jakiej cenie szukac tej zabawki bo widze ze roznia sie budami i rocznikami.
Jaca17
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 116
Rejestracja: 18 Lut 2013, 23:07
Auto: Honda Civic V
Silnik: 1.5i 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak sprawnie przebrnąć przez naprawy powypadkowe? Jak sprawnie przebrnąć przez naprawy powypadkowe?
    Udział w wypadku lub stłuczce niesie za sobą lawinę konsekwencji. Najważniejsze jest życie i zdrowie uczestników zdarzenia, ale zaraz potem nasza uwaga skupia się na uszkodzonym samochodzie. Wyłączenie pojazdu z użytkowania ...
    BMW Concept Active Tourer - więcej przestrzeni dla innowacji BMW Concept Active Tourer - więcej przestrzeni dla innowacji
    BMW Concept Active Tourer pozwala na rzut oka na kolejne innowacje, jakie czekają samochody kompaktowe z segmentu premium. W tym projekcie BMW prezentuje całą paletę pionierskich rozwiązań przewidzianych do zastosowania we ...

  • Re: moc vs koszty utrzymania

    27 Paź 2013, 21:38

    Chrysler/Dodge Neon 2.0
    1100kg 133KM :ok:

    Toyota Camry
    [link wygasł]

    Nissan Maxima
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    Ostatnio edytowany przez KonradMB, 27 Paź 2013, 21:47, edytowano w sumie 1 raz
    KonradMB
    Aktywny
     
    Posty: 251
    Rejestracja: 21 Lis 2010, 12:14
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Subaru
    Silnik: H6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: moc vs koszty utrzymania

    27 Paź 2013, 21:46

    trzeba nam czegos co szybko smignie golfa czy tigre

    Cóż za wyrafinowane priorytety :D
    Zorpak
    Nowicjusz
     
    Posty: 26
    Rejestracja: 05 Maj 2013, 17:50
    Auto: Daewoo Lanos

    Re: moc vs koszty utrzymania

    27 Paź 2013, 21:59

    KonradMB napisał(a):Chrysler/Dodge Neon 2.0
    1100kg 133KM :ok:

    Toyota Camry
    [link wygasł]

    Nissan Maxima
    [link wygasł]
    [link wygasł]


    nono silniki po 3literki... na budzet kumpla to zamiast rozbic sie o lampe to sie rozbije o koszty w warsztacie :) z tego co widze to ten saxo vts zalatwi sprawe na dobre. Spalanie 9l pb przy malych szalenstwach a auto bez modyfikacji robi 100 w 8sek. Na yt udalo mi sie doczytac ze przy dobrym dolocie i wydechu mozna spokojnie zyskac 1sek
    Jaca17
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 116
    Rejestracja: 18 Lut 2013, 23:07
    Auto: Honda Civic V
    Silnik: 1.5i 102KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    Re: moc vs koszty utrzymania

    27 Paź 2013, 22:06

    pojde dalej jeszcze - może Xsara VTS z 167KM? :mrgreen:
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14211
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: moc vs koszty utrzymania

    27 Paź 2013, 22:07

    [link wygasł]
    :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    Tym odstawisz prawie każdego ;)
    kirin88
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2098
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 29 Kwi 2013, 11:23
    Prawo jazdy od: 0- 0-2006
    Auto: BMW & ROVER
    Silnik: V8 :D
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1995

    Re: moc vs koszty utrzymania

    27 Paź 2013, 22:16

    Jaca17 napisał(a):nono silniki po 3literki... na budzet kumpla to zamiast rozbic sie o lampe to sie rozbije o koszty w warsztacie :) z tego co widze to ten saxo vts zalatwi sprawe na dobre. Spalanie 9l pb przy malych szalenstwach a auto bez modyfikacji robi 100 w 8sek. Na yt udalo mi sie doczytac ze przy dobrym dolocie i wydechu mozna spokojnie zyskac 1sek


    Spokojnie to jest zaleta lekkich aut z fajnymi silnikami masz jeszcze puga 1,6 rallye, colta4 1,6....
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4593
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: moc vs koszty utrzymania

    27 Paź 2013, 22:21

    stop stop panowie 2.0 to jakies 750zl oc rocznie :( dzida saxo i xara rozpedzaja sie tak samo :) tyle ze saxo lepiej sie trzyma drogi bo jest mniejsze (tak wyczytalem na necie) poza tym xara wiecej pali no i silnik 2.0. My mamy dopiero po 20lat wiec jeszcze kiedys przyjdzie czas na wieksze silniki i moce :D mysle ze saxo VTS 1.6 118KM to bedzie dobry wybor. Podrasujemy go u mechanika troche i bedzie jezdzil jak wyscigowka :) powiedz mi jeszcze o co biega z tymi modelami z 2003 roku na allegro? jakich rocznikow szukac itp.
    Jaca17
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 116
    Rejestracja: 18 Lut 2013, 23:07
    Auto: Honda Civic V
    Silnik: 1.5i 102KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    Re: moc vs koszty utrzymania

    27 Paź 2013, 22:24

    no i dodatkowo podjeżdża pod takiego co uważa, że jego Golf zrywa asfalt i w ogóle nie ma lepszej marki, a francuska motoryzacja to zło i tym bardziej mu głupio
    Xsara to jak już chodzi o moc i elastyczność :)
    dokładnie nie znam się na Saxo więc niewiele pomogę tylko przyszedł mi do głowy taki cichy oblatywacz
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14211
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: moc vs koszty utrzymania

    27 Paź 2013, 22:39

    Mało tych vts w stanie do jazdy jest niestety, autko super jest dlatego właściciele je trzymają albo idą na kjs. W większości przypadków sprzedawcy kombinują wmawiając, że to vts a się okazuje, że faktycznie ma 1.6 ale 8V (vtr 88 km) i nie 118 km tylko jakoś kombinowane 100. także trzeba dobrze poszukać takiego cacka. I wbrew ludziom mawiającym, że to co francuskie jest 'be' trzeba powiedzieć, że te francuskie silniki bardzo łatwo poddają się tuningowi mechanicznemu nie robiąc przy tym żadnych kłopotów. Także bardzo fajna propozycja na małe aczkolwiek zwinne autko, które nie jednego zaskoczy osiągami.
    Citron
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 528
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 22 Maj 2012, 15:08
    Prawo jazdy od: 02 03 2010
    Auto: Audi A4
    Silnik: 1.8T
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Jaguar