Mocny (a tani w utrzymaniu?), automat, lpg. Do miasta.

22 Wrz 2020, 10:27

Witam,
Mam budżet 40 tysięcy i szukam auta do miasta, najlepiej automat + mocniejszy silnik (i aby nadawał się do lpg).
Przymierzałem się wstępnie do W204 3.0 (benzyna) ale szybko odpuściłem temat jak posiedziałem w środku i przejechałem się. Fotele kompletnie niewygodne i przy 200tyś przebiegu już skóra nie wytrzymała i popękała na fotelach (boczki skóra, środek welur) jakość tego fotela jakby to nie była marka Mercedes. Wnętrze, a dokładniej ten zlepek plastików też niezbyt. Myślałem o polifcie ale to już inne pieniądze. Więc odpuściłem temat W204.
Ostatnio siedziałem w W209 z silnikiem 5.0, trochę zdezelowany w środku i na zewnątrz, oferta była za 29 tysięcy (już ktoś to kupił), a na start jeszcze komplet opon do wymiany. Przejechałem się tym i zrobiło to auto na mnie duże wrażenie pod względem wykończenia (mimo, że zajechane totalnie) oraz pracy silnika,wyciszenia i komfortu w środku. Mimo, że miejsca z tyłu dla kogoś mało. Boje się tylko trochę takiego silnika jeśli chodzi o koszty utrzymania (pomijam, że lpg tutaj obowiązkowe), że mogę odczuć trochę z czasem markę 'premium'. Co sądzicie?
Sprawdzałem też dwa auta z myślą o tym, że mniejsze auto do miasta nada się lepiej. Opel Astra IV 1.6Turbo180KM w automacie, z początku myślałem, że przy mniejszym aucie i takiej specyfikacji powinno być dosyć żwawe, a szału nie robi. Miejsca w środku trochę więcej jak w tym W209, tym bardziej z tyłu, bo to nie coupe. Ale za mną zbytnio i tak nie miałby kto usiąść czy tu czy tam. Porówywałem z Renault Megane III Hatchback 2.0 16v TCe 180KM tutaj kompletnie inna historia, dużo lepsze doznania z przyśpieszenia i jazdy, prócz skrzyni (dziwnie stukała, może już się kończyła?) w każdym bądź razie auto jak dla mnie bardziej dla 2 osób, z tyłu miejsca tyle co na fotelik z dzieckiem.
Natknąłem się na Mondeo ale szukałem wersji 2.5T - niestety to występuje tylko w wersji z manualem. A mi do miasta zależy mimo wszystko na automacie. Diesel u mnie na pewno też odpada.
Ma ktoś jakieś propozycje?
piotrlis
Nowicjusz
 
Posty: 26

23 Wrz 2020, 17:07

coś doradzicie?
piotrlis
Nowicjusz
 
Posty: 26

24 Wrz 2020, 20:13

Cos nie tak napisałem? :unsure:
piotrlis
Nowicjusz
 
Posty: 26

24 Wrz 2020, 20:20

Dobrze byłoby widzieć czego chcesz

Zaczynasz od mercedesa, który ma być gówniany w środku, skaczesz z niego do astry i megane żeby na koniec wspomnieć o mondeo.

Moim zdaniem:
Chcesz auto do miasta? Nie patrz na "limuzyny" wielkości mondeo
Chcesz coś szybszego? Kompakty z mocniejszymi silnikami pokroju astry czy megane to najlepszy wybór. I tak naprawdę jeśli chcesz automat i masz zamiar montować lpg to za duży to on nie jest
Możesz zerknąć na AR Giuliettę 1.4T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Wrz 2020, 21:27

Skoczyłem właśnie z Mercedesa do mniejszych aut z myślą o lepszych osiągach, (przy założeniu mniejszej masy i gabarytu)a okazało się że tak nie jest. Problem w tym jest też taki, że nie we wszystkich kompaktach się zmieszczę.
W większym mieście najwygodniej jest mi poruszać się autem ze skrzynią automatyczną. Jeśli mało w czym jest wybór (dodając to, że potrzebne mi LPG) to mogę odpuścić automat. Chyba, że już w ogóle odpuścić coś z LPG i znaleźć coś co spala do 10-11l w mieście (o ile będzie przy założeniu czegoś 'mocniejszego').
piotrlis
Nowicjusz
 
Posty: 26

25 Wrz 2020, 18:00

A co myślisz o BMW X3, trochę mnie przeraża spalanie w mieście 17.4 l/100km, obstawiam, że gazu spali z 20l w mieście. Diesel 3.0 pali 10l/100 w mieście więc wychodziłoby na to samo.
Ale warto w to się pchać?
piotrlis
Nowicjusz
 
Posty: 26
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Avensis silnik 2.0 D-4D Powerboost
    Avensis 2.0 D-4D Powerboost rozwija moc 150 KM (o 26 KM więcej niż w przypadku wersji seryjnej) oraz moment obrotowy 350 Nm (w zakresie 1600-2800 obr./min., o 40 Nm wiecej niż w przypadku wersji seryjnej). Dzięki temu przyśpieszenie ...
    BMW Concept serii 1 tii 2007
    Studium stylistyczne skupione wyłącznie na wyścigach motorowych. Samochód zbudowany w oparciu o BMW serii 1 Coupé wpisuje się w tradycję tworzenia kompaktowych, lekkich i sportowych aut coupé produkcji ...

25 Wrz 2020, 18:51

Powtórzę, wymyśl w końcu czego oczekujesz od auta.

Wpisujesz w temacie "tani w utrzymaniu" a teraz myślisz o suv'ie marki premium z sześcioylindrowym dieslem
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Wrz 2020, 19:16

Oczekuje od auta kosztów utrzymania niższych jak w BMW E60 czy E90 na temat, których nasłuchałem i naczytałem się wiele negatywnych opinii na temat kosztów utrzymania. Sam miałem E46 (dawno temu) ale podobno to już nie te same koszta w stosunku do serii wyżej.
Szukam czegoś co względem osiągów będzie najtańsze w utrzymaniu w stosunku do innych modeli, nie wiem czy dobrze to ująłem.
piotrlis
Nowicjusz
 
Posty: 26

26 Wrz 2020, 08:55

Ciężko coś doradzić, bo chyba sam nie wiesz czego chcesz wrzucasz auto od segmentu C po SUVy premium. Diesel do miasta to średni pomysł. Dobrych silników pod LPG jest już coraz mniej. Takie zdroworozsądkowe wybory pod LPG:
Renault Laguna 2.0T - nie tylko wersja coupe, ale też zwykła 5-drzwiowa, dobry kompromis między segmentem C a D i nie będzie tak droga w utrzymaniu jak auta premium. Silnik bezproblemowo znosi LPG.
Mazda 6 2.5 - wyścigówka to zdecydowanie nie jest, ale przynajmniej jest dźwięk V6
Honda Accord VII lub VIII 2.4 - tutaj duży silnik 4-cylindrowy, również nie ma to jakiś super osiągów, ale koszty utrzymania będą rozsądne
Seat Exeo 1.8T - tutaj można dłubnąć i podnieść moc z tych seryjnych 150
Volvo S40/V50 - wariant ekonomiczny
- wolnossące 2.4, wariant fun to 2.5T (było nawet AWD), ale koszty utrzymania będą wyższe.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Wrz 2020, 09:30

Bo u mnie to jest chyba tak, że bardziej szukam odpowiedniego silnika niż samochodu. A segment jest mi obojętny (praktycznie), bo ma to być coś niedużego do miasta (jak pisał invi, żeby odpuścić 'limuzyny' pokroju Mondeo) i albo palącego mało w mieście albo nadającego się do założenia instalacji gazowej. Autem będę się zazwyczaj poruszał w 2 osoby, więc tylna kanapa będzie zajmowana okazjonalnie myślę.
Z tych wszystkich pozycji to polowałem, kiedyś na S40 właśnie z 2.5T ale albo schodziły szybko fajne sztuki (i to nawet za duże pieniądze) albo w większości były to auta zaniedbane/w kiepskim wyposażeniu. V50 jest więcej na rynku i dużo jest ciekawych egzemplarzy (chociażby pod względem wyposażenia ale niestety nie potrzebuje kombi, a nawet nie podoba mi się przez to ten egzemplarz.
Sprawdziłem teraz Hondę Accord VIII 2.4 i trochę mnie zaskoczyła wersja z automatem, że jest prawie 2 sekundy wolniejsza od wersji z manualną skrzynią...
Chyba problemem też tutaj będzie znaleźć coś szybszego w wersji z automatyczną skrzynią, a do tego lpg...
piotrlis
Nowicjusz
 
Posty: 26

26 Wrz 2020, 15:55

Dzisiaj znajomy podjechał do mnie Focusem MK3 i auto jak na swoje gabaryty jest strasznie 'napompowane w środku' ciasno jak dla mnie, dla porównania w innych kompaktach nie mam tego, w autach znacznie krótszych niż to. Z czasem chyba po prostu taka era nastała jak widzę.
Znalazłem coś takiego, prosiłbym was o opinie co o tym myślicie:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
ale tutaj osiągi już będą kiepskie jak widzę, warto może szukać wersji z silnikiem 3.5?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Gdzieś tam jeszcze przeglądałem Passata CC 2.0, Insignie 2.8T, Volvo S80 3.2 ale do miasta będą to chyba kiepskie rozwiązania, a koszty utrzymania mogą być nieciekawe?
piotrlis
Nowicjusz
 
Posty: 26

27 Wrz 2020, 09:34

Co o tym myslicie? Nie chce się skupiać na jednym segmencie, a znaleźć coś z tego wszystkiego co będzie odpowiednie do wymagań. A bez Waszej pomocy będę tylko wróżył co może być dobre...
piotrlis
Nowicjusz
 
Posty: 26

27 Wrz 2020, 17:30

nikt nic?
piotrlis
Nowicjusz
 
Posty: 26

27 Wrz 2020, 18:14

Audi i Lagunę można by rozważyć w sumie tylko z innego źródła, ale do Audi z uwagi na wtryski bezpośredni ciężko będzie założyć lpg.

Audi fajnie podawać będzie i taki klasyk - kompakt, Laguna to zdrowy rozsądek bo zwykły R4 turbo silnik dobry do gazu.

Poza Laguną z resztą sama Laguna raczej też, to nie będą tanie w utrzymaniu super auta, trudno przy 200 koniach i więcej oczekiwać utrzymania jak 1,4
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Wrz 2020, 21:50

Jestem świadomy, że koszta nie będą jak w 1.4. Miałem kiedyś e46 z 3.0, może nie jakieś zdezelowane więc nie dostałem zbytnio po portfelu.
Martwi mnie trochę opinia na temat silników TSFI...
piotrlis
Nowicjusz
 
Posty: 26