Moja przygoda z Calibrą

17 Gru 2010, 22:48

Moja przygoda z Calibrą zaczęła się w liceum,kiedy to zobaczyłem w autokomisie piekną Calibrę z 1994roku, w niebiesko zielonym kameleonie.Niestety w 1999 roku cena takiego samochodu była kosmiczna ,mianowicie stała za ok 35tyś.Po skończeniu szkoły zakupupiłem Mazdę 626 2.0i z 1990 roku,po dwu letniej bezawaryjnej eksploatacji auta zdecydowałem się na sprzedaż mojej 626 i zakup Calibry.Poszukiwania się zaczęły,niestety było ciężko znaleść coś dobrego,auta były w cenie ok 15 tyś w zwyż, było ich mało na polskim rynku.Po kilku tygodniach poszukiwań na giełdzie w Lubinie i w okręgowych autokomisach wybrałem się na giełdę do Wrocławia.W końcu się znalazła.Był to egzemplarz C20 NE w kolorze Nova schwarz. z 1991 roku z instalacją LPG W dość dobrym stanie technicznym,była serwisowana do 2001 roku,po wymianie amortyzatorów i spręzyn.
Zdjęcia przedstawiaja Calibrę po roku użytkowania.Niestety stan blacharki się trochę pogorszył.
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
w 2003roku zapadła decyzja o dołozeniu dokładek do zderzaków,oraz o zmianie lamp na lexuslooki.
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
Po trzech kolejnych latach i przejechanych ok 40tys kilometrów,można by powiedzieć ,że Calibra sie skończyła.Z nadkoli zostały sita ,progi też nielepiej wyglądały,silnik zaczął brać olej ,chodził nierównomiernie,panewki się kompletnie skończyły,z pierscieni zostały druty,chłodnica pekła,rozrusznik nie kręcił,prąd zaczął uciekać bokiem.
pod koniec 2007 roku zapadła decyzja o remoncie kapitalnym auta.
Zaczęło się.Nowe nadkola ,nowe progi, silnik został wyjęty i rozebrany w drobny mak.Nastepnie auto zostało pomalowane na niebieską perłę z palety VW/AUDI (mauritius blue pearl efect).W aucie zagościły nowe zderzaki oraz nakładki progowe z laminatu, I tak to wszystko ciągneło się prawie przez dwa lata
Remont silnika polegał na wymianie wszystkich uszczelek ,uszczelniaczy i symeringów,pierscieni ,panewek, rozrządu,filtrów,rozrusznika,chłodnicy,kabli WN ,świec zapłonowych.Wszystkie zawory zostały doszlifowane,głowica została splanowana o 1mm,koło zamachowe zostało stoczone i wywarzone ,straciło na wadze ok 3kg .Filtr został wymieniony na stożek Simoty ,został odseparowany od silnika oraz został doprowadzony dolot zimnego powietrza.Katalizator został zastąpiony strumienicą łuskową ,środkowy tłumik wymieniony na nowy a ostatni tłumik zastąpiony ala Mugenem.Instalacja LPG trafiła do smietnika.Klimatyzacja została zdemontowana.
Z wnętrza karoserii zostały usunięte wygłuszenia.Kierownica ,fotele ,gałka zmiany biegów,nakładka na hamulec ręczny,mieszki ,zegary równiez zostały zmienione.kremową wykładzinę zastąpiła czarna z Lasta.
Dzięki usunięciu klimy,lpg, oraz kilku innych rzeczy auto schudło o kilkadziesiąt kilogramów.
15 calowe felgi zastąpiły 17 calowe obręcze,niestety jest to model z 2005 roku ale prezentuje sie całkiem nieźle.Przednie lampy zostały wymienione na Sonary angel eyes.
Jak na razie auto wygląda tak
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
Kolejne zmiany jakie dokonam to zastąpienie seryjnych listew bocznych Lastowymi oraz wymiana tylnych świateł na oryginały oraz dodanie blendy GM między lampy.Zostanie zamontowane jakies audio,podswietlenie będzie niebieskie i tylna kanapa będzie obszyta w kolorze przednich foteli,szyby zostaną przyciemnione na nowo(obecnie jest folia z czasów kiedy jeszcze cali nie była moja,wygląda ona koszmarnie,obecne białe tarcze zastapię tarczami indiglo.Na montaż czekają już fotele kubełkowe.Tylny zderzak zastąpie chyba oryginałem z listwami lasta z dokładką.
blok głowica kolektor wydechowy został pomalowany czarnym żaroodpornym matem,niektóre element pomalowałem w kolor nadwozia
[link wygasł]
[link wygasł]
Tak wygląda na dzień dzisiejszy
[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]
Kolejne plany to uturbienie owej jednostki i wyciągnięcie z tego silniczka 200 koni.Pozdrawiam
Zazul
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: żary

17 Gru 2010, 23:16

No powiedzmy, że nie jest źle. Jakoś się to wszystko składa do kupy. Nie mniej jednak zrób coś pod maską bo to nie jedzie, moim Polonezem mam niewiele gorsze przyspieszenie :smile: . Wracając do Cali przód mi się podoba najbardziej, mam nadzieje ,że tam we wnętrzu nie narobiłeś bałaganu.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

18 Gru 2010, 00:40

akurat ta jak na ośmiozaworówke to się zbiera ładnie,ma 130 koni potwierdzone hamownią i jest odelżona o jakieś 70kg
sam popatrz

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


c20ne vs c20xev

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[ Dodano: 20 Marzec 2011, 15:54 ]
Nadszedł czas na montarz TURBO

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ostatnio edytowany przez Zazul, 16 Maj 2011, 08:06, edytowano w sumie 1 raz
Zazul
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: żary

14 Maj 2011, 17:44

Zdemontuj gaz, on marnuje ci konie, a po drugie zajmij się też zawieszeniem.
smolar16
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Radom

09 Cze 2011, 18:55

chodzi jak szmata
Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
kamilszczak00
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: Biała Podlaska

22 Lip 2011, 14:24

Po pierwsze nie ma gazu,po drugie zawieszenie jest H&R -30.
PO TRZECIE KOLEGO KAMILSZCZAK JAK SZMATA TO TY MOŻE WYGLĄDASZ.
Zazul
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: żary

22 Lip 2011, 16:12

No powiedzcie mi ale tak szczerze czy ta calibra na tych filmikach chodzi normalnie???? jak na takie auto to powinno tam wszystko chodzic jak w zegareczku
kamilszczak01
 

22 Lip 2011, 19:50

a ,ze nib co ci tam w tym przeszkadza bo raczej nie rozumiem.
Zazul
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: żary

10 Sie 2011, 03:04

ale po co w tego trupa inwestowac? ;)
btw te filmiki to jak wyscig zolwi, ale faza :D
tutaj lepiej niz na sadisticu, autodiss czy cos....

dzieki za poprawe humoru! strzaleczka! :)
objechani na 1/4 by ja+felka
Scorpio2.9i24V 207KM
A3 1.8 125KM
Vectra a/b1.8 90/125KM
Felka1.3+90KM
diabl0001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Miejscowość: mrozy i okolice
Auto: Celica VI 1.8

10 Sie 2011, 18:36

pewnie swoją"felka"robisz rewelację skoro objeżdżasz 200 konne auta,a moze one jechały na wstecznym?
Zazul
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: żary

12 Sie 2011, 01:37

mysle ze na twoja cegle by wystarczyl moj stock :)
objechani na 1/4 by ja+felka
Scorpio2.9i24V 207KM
A3 1.8 125KM
Vectra a/b1.8 90/125KM
Felka1.3+90KM
diabl0001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Miejscowość: mrozy i okolice
Auto: Celica VI 1.8

12 Sie 2011, 20:28

i tu się chłopaku dużo mylisz:)
Zazul
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: żary

13 Sie 2011, 01:41

daj mi zwykly kompresorek na te twoje turbo i dalej calibruni nie ma. 2 litry? przeciez to nie jedzie :) ilu bylo juz takich kozakow co to nie on w calibruni swojej... po 400 metrach juz taki usmiechniety nie byl, no ale :)
objechani na 1/4 by ja+felka
Scorpio2.9i24V 207KM
A3 1.8 125KM
Vectra a/b1.8 90/125KM
Felka1.3+90KM
diabl0001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Miejscowość: mrozy i okolice
Auto: Celica VI 1.8

13 Sie 2011, 09:49

Widzę dzieciaku ,ze Ty nadal nie wiesz o czym mówisz?Kompresorek? i ile wyciagniesz 110-120 koni?Licz się z Tym ,ze praca kompresora w przeciwieństwie do pracy turbo pożera sporo mocy.Wiec chcąc przy chargerze uzyskać dajmy na to te 120 kucy musiałbyś kręcic silnik do 150 koni miniumum.Ale wątpie czy to czeskie g...o tyle wytrzyma.
Zazul
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: żary

14 Sie 2011, 02:35

tyle ze silnik niemiecki :D
objechani na 1/4 by ja+felka
Scorpio2.9i24V 207KM
A3 1.8 125KM
Vectra a/b1.8 90/125KM
Felka1.3+90KM
diabl0001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Miejscowość: mrozy i okolice
Auto: Celica VI 1.8