Montaż haka holowniczego krok po kroku - Peugeot 207 hatchback

08 Maj 2022, 03:42

Chciałbym opisać moją przygodę z montażem haku peugeot 207 Hatchback. A mianowicie. Zakupiłem hak z wiązka i modułem przez internet. Po przyjsciu paczki i jej rozpakowaniu wziąłem się do roboty..

Pierwsze co robimy to zdejmujemy zderzak. Odkręcamy od spodu śruby po lewej i po prawej stronie, a następnie wypinamy zderzak z bocznych zaczepów pod lampami. Gdy mamy zderzak zdjęty, w podłużnicy mamy otwory po jednej stronie jak i po drugiej stronie auta.. do nich montujemy załączone nakrętki z takim "wąsami" po dwie z każdej strony.
Gdy mamy je zamontowane w otworach, wtedy bierzemy hak z belką (najlepiej mieć osobę do przytrzymania z jednej strony jeśli nie ma takiej osoby w pobliżu, można pod jedną stronę coś podłożyć) gdy mamy ustawiona belkę z hakiem na wysokości nakrętek tzw blaszek, przekładamy po dwie śruby z każdej strony i dokręcamy.

Następnie bierzemy się za wiązkę i moduł. Ja zakupiłem hak wraz z wiązka i modułem uniwersalnym, tutaj trzeba wziąć pod uwagę to, iż wiązka nie jest oryginalna (dedykowana), a uniwersalna (nie dedykowana), taka zamówiłem, gdyż oryginalna o wiele droższa. A co to ma do tego? A no ma, a mianowicie w owej instrukcji (wiązki-modulu) kolory kabli do podłączenia mogą się nie zgadzac z kolorami kabli w aucie, ale dlatego iż jak napisałem wyżej -> wiązka jest uniwersalna, niededykowana . A jeśli chodzi o podłączenie kabli z auta do wiązki... Robimy tak... Sprawdzamy w instrukcji wiązki-modułu np. lewy kierunek pisze, że jest to np. Żółty.... To nie podłączamy do żółtego w aucie, ponieważ może mieć inny kolor... Wystarczy wypiąć kostkę z lewej lampy, włączyć lewy kierunek i probówką samochodową (oczywiście 12 V oraz podpiąć ja dobrze do masy. Np karoserii) przyłożyć do pinu we wtyczce jeśli nam świeci "probówka" w danym pinie sprawdzamy jaki kolor kabla jest na wylocie wtyczki.. np czerwony.. więc szybko złączkami łączymy żółty z czerwonym... Jak już mamy odpieta kostkę lewą to podłączamy np światła postojowe... I tak samo... W instrukcji od wiązki modułu..pisze że jest to kabel np.. zielony...Przekręcamy stacyjkę, włączamy światła postojowe, przykładamy kolejno probówkę do pinów od kostki samochodowej i jak nam zaświeciła probówka znów patrzymy, który to kabel na wylocie wtyczki.. patrzymy np... jest to fioletowy, więc łączymy szybko złączka fioletowy z zielonym... I tak po koleji... Przeciw mgłowe, stopu, prawy kierunkowskaz. "Pod lewa lampę" podłączamy tak naprawdę większość, a na prawą zostaje prawy kierunek i np stopu bądź inne.. w zależności w jaki moduł się zaopatrzymy 7 czy 13... Plus od modułu do akumulatora trzeba przeciągnąć i osobno podpiąć kabel masy, ja wkręciłem blachowkreta (pestkę) w niewidocznym miejscu koło lampy od strony bagażnika (masa), a plus przeciągnięty pod plastikowymi nakładkami od strony kierowcy po całej długości auta, a przejście kabla z kabiny do komory silnika można wykonać w gumie obok linki do otwierania "maski". Najlepiej wyjąć akumulator, aby było lepsze dojście.

Gdy mamy wszystkie kable podłączone do auta. Znajdujemy dogodne miejsce w bagażniku na moduł (najlepiej go przykręcić). Następnie wiązka co idzie od modułu do gniazdka haku przeciągamy przez otwór i mocujemy "trytytkami" do belki. Bierzemy gniazdo i wpinamy teraz już według instrukcji kolorami do gniazda... z tyłu gnieździe są ponumerowane miejsca i przyporządkowane i tutaj już możemy według instrukcji bo kolory od modułu sie zgadzają... Następnie bierzemy zderzak przytrzymujemy i zaznaczamy w którym miejscu trzeba dociac... można szlifierka kątowa tylko umiejętnie żeby nie narobic bałaganu, bądź piłka ręczna, wyzynarka, nożycami itd. itp.. Najlepiej i najwygodniej to multiszlifierka. Z zachowaniem bezpieczeństwa... w instrukcji pisze ile trzeba podciąć.. jak mamy wycięte. Montujemy zderzak na zaczepy prawy i lewy.. przykręcamy kule holowniczą i tabliczkę znamionowa za pomocą dwóch śrub. W instrukcji opisane jest.. następnie przykręcamy podpięte gniazdo do tabliczki znamionowej na trzy srubki.. hak i moduł mamy zamontowany . Na koniec przykręcamy zderzak po obu stronach do nadkoli od spodu auta i robota zrobiona..Po calym montażu jedziemy na badanie techniczne. Tam sprawdzają czy dobrze zamontowany został hak oraz czy dobrze zostało oświetlenie podłączone. Po badaniu technicznym do wydziału komunikacji o "wpisanie" w dowód rejestracyjny.

Nie jestem mechanikiem, ale tak jak to opisałem wyżej tak też zrobiłem i po przyjeździe na stacje diagnostyczna nie miałem żadnych problemów i wszystko było prawidłowo zamontowane... Czas montażu ok 3 godz... wydaje się trudne, a rzecz banalna... najwięcej zajęlo czasu którędy najlepiej poprowadzić Plus do akumulatora... I tyle w sumie pracy..

O byłbym zapomniał zaopatrzcie się w probówkę 12v (samochodową) przed montażem jeśli ktoś takowej nie posiada... oraz oczywiście hak z modułem i wiązka, ponieważ bez tego robota nawet nie ruszy.

Ja zakupiłem w hak-hol. Polecam.. Mam nadzieję, że mój schemat pomoże w samodzielnym montażu jeśli na taki się ktoś zdecyduję.
KamPra23
Obserwowany
 
Posty: 2

08 Maj 2022, 09:05

Masz jakieś zdjęcia z montażu haka? Przydały by się do opisu :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35

17 Maj 2022, 18:08

Rokiko napisał(a):Masz jakieś zdjęcia z montażu haka? Przydały by się do opisu :wink:


Niestety nie mam... Ale dzięki kolego za podpowiedź jak coś w przyszłości będę robił przy aucie, napewno zrobię..
KamPra23
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Transport ponadnormatywny i jego początki
    Pojazdy przewożące ciężkie i duże ładunki istniały już w XIX w., jednak dopiero pod koniec lat 20. ub. w. pojawiły się przyczepy, naczepy oraz odpowiednie ciągniki, które można uznać za protoplastów współcześnie ...
    Deska windsurfingowa na dachu
    Jak przewieźć deskę windsurfingową lub kajak? Sprzęt pływający jest szczególnie trudny do przewożenia. Najbardziej praktycznym rozwiązaniem jest umieszczenie go na dachu i odpowiednie przymocowanie do belek mocujących. ...