Na 2 auto się "dławi". Przyspiesza i zwalnia

18 Lut 2021, 23:04

OPEL VECTRA C 2007 1.8 GAZ

Wcześniej na OBD wyskoczyły dwa błędy cylinder 1 i 4, coś związanego chyba z wypadaniem zapłonu, po kilku dniach chciałem usunąć błąd, ale już go nie wykryło.

Dziś ruszylem z parkingu, wrzuciłem drugi bieg, nacisnąłem pedał gazu i mając go wciśniętego auto przyspieszyło (jakieś 2 sekundy trwania) po czym zwolniło (jakieś 2 sekundy), znów przyspieszyło i tak zrobiło w sumie chyba 5 x, a potem już jechało normalnie. Robiłem test w postaci (40 km/h - 4 bieg - - > wrzuciłem 5 bieg na 40 km/h i gaz do dechy, ale auto nie zrywało i płynnie wolno przyspieszało). Ostatnio byłem na przeglądzie ogólnym auta u mechanika i zrobiłem sobie przegląd gazu, była wymiana filtrów tu i tu, wymiana oleju, mam niewielki wyciek przy reduktorze przy jednym z węży "wodnych?".

Nie wymieniałem świec (auto niedawno kupione).

Dodam jeszcze, że czasami przy odpalaniu auta, gaśnie i muszę odpalać raz jeszcze, za drugim razem już łapie, nie jest to bardzo często powtarzająca się sytuacja, ale się zdarza. Myślałem, że może za krótko trzymam przekręcony kluczyk w stacyjce, ale to raczej nie to.
divertalive
Nowicjusz
 
Posty: 40
Auto: Ford Focus mk1

19 Lut 2021, 10:55

Jaki przebieg mają świece?
Sprawdź podłączenie listwy z cewkami bo tam jest ona zespolona z cewkami na wszystkie świece.

Czy na wolnych obrotach silnik pracuje równo?
Przy wydechu nie słychać takiego pyrchania?

Nie ma różnicy w pracy silnika na benzynie i gazie?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

25 Lut 2021, 08:27

Po wymianie świec na nowe z bosha irydowe, auto dalej "szarpie" kiedy wbijam dwójkę na zimnym i letnim silniku (w momencie kiedy jeszcze nie przełączył się na benzynę i gdzieś w okolicy 45/50 stopni kiedy jest już gotowy do przełączenia się). Ruszam dziś spod bloku, daje dwójkę, wciskam gaz i zwalnia i przyspiesza.

Przy odpaleniu silnika wskazówka obrotów nieznacznie faluje.
divertalive
Nowicjusz
 
Posty: 40
Auto: Ford Focus mk1

06 Kwi 2021, 11:08

Odświeżam bo problem dalej występuje.
Objawy:
1) przy uruchomieniu silnika auto gaśnie, czasami pomimo tego, że nie słychać już pracy silnika to wdepnięcie pedału gazu jeszcze go "budzi do życia" i zaczyna pracować (sytuacja zdarza się rzadko, ale jednak się pojawia).
2) po uruchomieniu silnika wskazówka obrotomierza przez chwilę faluje
3) z wydechu nic znaczącego się nie wydobywa, nic nie pyrcha, nie trzepie wydechem
4) zrobiony test na uszczelkę pod głowicą (to akurat było robione w innej kwestii, ale może się przyda taka informacja)
5) wymienione świece na irydowe (takie wcześniej były założone)
6) OBD II i komputer diagnostyczny nic nie pokazują (wcześniej pokazywały błąd na dwóch cylindrach, ale teraz już OBD tego nie pokazuje)
7) sytuacja pojawia się raczej tylko na zimnym silniku (na benzynie), ruszam z parkingu, wbijam dwójkę, wciskam pedał gazu, a auto zwalnia i szarpie nim, po chwili kiedy puszcze pedał gazu i znowu go wcisnę zaczyna przyśpieszać, przy ok 2500/3000 obrotów "puszcza go"
8) jeśli nie pojawia się sytuacja z pkt. 7 to nieznacznie czuć szarpanie po wciśnięciu pedału gazu
9) dzisiaj auto prawie nie wjechało pod niewielką górkę, podjechałem na górkę na dwójce i nagle zaczęło mega zwalniać, praktycznie się zatrzymało więc wbiłem jedynkę i dalej nie chciało jechać, wiadomo, już było trochę lepiej aczkolwiek i tak jechał pod tą górkę jak pijany facet szedłby po bieżni
10) nie zauważyłem drgań silnika, dziwnych stuków, dźwięków
divertalive
Nowicjusz
 
Posty: 40
Auto: Ford Focus mk1

06 Kwi 2021, 15:12

Hmmm. Tu może być dość dużo przyczyn. Wygląda to tak, jakby auto słabło jak potrzeba więcej mocy. Czyli rozpędzanie się, wjazd pod górkę. Można by sprawdzić ciśnienie paliwa, kompresję. Warto może też sprawdzić mapę wtrysków. Ogólnie dobrze by było poszukać jakiegoś dobrego diagnostę, który podłączyłby się pod kompa i sprawdzał pracę czujników i silnika na bieżąco podczas jazdy, a głównie podczas przyspieszania i wjazdu pod górkę, czyli pod obciążeniem.
Może też być zapchany katalizator lub czujnik temp. cieczy chłodzącej może wysyłać do sterownika błędne dane i silnik daje większą dawkę paliwa niż powinien i silnik się dławi.
Nie wspominasz nic jak auto jedzie poza dwójką? Jak się rozpędzi, to potem jedzie, przyspiesza normalnie?
Piszesz, że wymieniłeś świece. Sprawdź, jak silnik troszkę pochodzi i go poszarpie, a nawet po małej próbie jazdy, jak wyglądają świece - czy są suche czy mokre, czy są szare czy czarne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Kwi 2021, 17:24

Jak silnik się rozgrzeje to jest lepiej i raczej nie zauważyłem żeby te problemy wtedy występowały, nie wiem jak pod górkę w sytuacji kiedy silnik jest rozgrzany bo dziś go wziąłem na zakupy na szybko, mam blisko sklep.
divertalive
Nowicjusz
 
Posty: 40
Auto: Ford Focus mk1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Century 1967 rok
    Pierwsza Toyota Century miała za zadanie zdobyć japoński rynek aut luksusowych. Auto powstało w setną rocznicę urodzin Sakichi Toyody, założyciela Toyota Industries, i temu zawdzięcza swoją nazwę. Samochód jest flagowym ...