Seat Ibiza - silnik nie odpala (dziwne objawy)

28 Mar 2017, 14:24

Witam was drodzy forumowicze.
Pisze swój pierwszy post na tym forum, ponieważ mam problem z odpalaniem swojego samochodu a nie ufam swojemu mechanikowi :x :x
Otóż:
Samochód to Seat Ibiza z 2001 roku (2FL), silnik 1.9 SDI. Tak jak wspomniałem od jakiegoś czasu mam problem z uruchamianiem silnika.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce, akumulator się włącza - wszystkie kontrolki , radio itp, więc akumulator na pewno jest sprawny. Następne przekręcenie kluczyka uruchamia rozrusznik - słychać jak chodzi, ale silnik nie odpala, po 10 sekundach wszystko się wyłącza (akumulator).

Tak to wygląda, a teraz ciekawe zjawiska jakie zaobserwowałem:
Trzy razy stałem na parkingu przez godzinie, próbując bez skutku odpalić dziada. W końcu zrezygnowany zostawiałem go w spokoju, raz poszedłem do sklepu, raz do ochrony i po jakichś 10 minutach wracałem i próbowałem odpalić go jeszcze raz i ODPALAŁ OD RAZU, ZA PIERWSZYM RAZEM. Takie sytuacje miałem trzy krotnie, na początku śmiałem się z tego, ale teraz myślę, że może to nie były przypadki?
Tutaj pojawia się więc moje pytanie: Czy jest jakaś blokada w kluczyku, która blokuje rozruch silnika i np. po odejściu od stacyjki na jakąś odległość resetuje się i w rezultacie mogę odpalić silnik?

Wniosek 2: problem pojawił się, od czasu gdy po próbie odpaleniu silnika padł mi akumulator - zrestartował się. Musiałem programować kluczyk, bo nie mogłem otworzyć zamka.

Teraz opowiem wam co twierdzi mechanik (nie sprawdzony, pierwszy raz u niego zostawiłem samochód):
ów mechanik twierdzi, że uszkodzona jest pompa wtryskowa - robi zwarcie i w rezultacie nie można odpalić silnika. Wg. niego koszt regeneracji takiej pompy to od 600 do 1000 zł + 450 zł za usługę demontażu pompy.

Co o tym myślicie?
meefiiu
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Seat Ibiza 2FL 2001
Silnik: 1.9 SDI

05 Kwi 2017, 17:45

Masz kontrolkę od immobilizera? Jak dla mnie to wygląda na problem z immo które czasami nie rozłączy zabezpieczenia i przez to nie możesz odpalić auta. Po chwil jak zostawiasz auto wracasz i transponder immo zostaje wykryty i auto odpala do strzału.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Mar 2021, 10:15

Witam serdecznie
Pomożesz mi rozwiązać problem
Oliwierwist
Obserwowany
 
Posty: 1

03 Kwi 2021, 16:31

Kolego,Kacper raczej ma rację,miewałem tak w W210,czasami immo nie odblokowywało mi zaworu stopu w pompie wtryskowej,i silnik nie chciał odpalać,pomagało odpięcie klemy na ok.pół godziny,problem tkwił w kluczyku,w moim przypadku zbyt słaba bateria w nim.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekstremalny terenowy ratowniczy pick-up
    Stworzona na bazie Nissana Navara Tekna z podwójną kabiną - aktualnym Międzynarodowym Pick-upie Roku - koncepcyjna Navara EnGuard charakteryzuje się wieloma specjalnie zaprojektowanymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi ...