Seat Ibiza - silnik nie odpala (dziwne objawy)

28 Mar 2017, 14:24

Witam was drodzy forumowicze.
Pisze swój pierwszy post na tym forum, ponieważ mam problem z odpalaniem swojego samochodu a nie ufam swojemu mechanikowi :x :x
Otóż:
Samochód to Seat Ibiza z 2001 roku (2FL), silnik 1.9 SDI. Tak jak wspomniałem od jakiegoś czasu mam problem z uruchamianiem silnika.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce, akumulator się włącza - wszystkie kontrolki , radio itp, więc akumulator na pewno jest sprawny. Następne przekręcenie kluczyka uruchamia rozrusznik - słychać jak chodzi, ale silnik nie odpala, po 10 sekundach wszystko się wyłącza (akumulator).

Tak to wygląda, a teraz ciekawe zjawiska jakie zaobserwowałem:
Trzy razy stałem na parkingu przez godzinie, próbując bez skutku odpalić dziada. W końcu zrezygnowany zostawiałem go w spokoju, raz poszedłem do sklepu, raz do ochrony i po jakichś 10 minutach wracałem i próbowałem odpalić go jeszcze raz i ODPALAŁ OD RAZU, ZA PIERWSZYM RAZEM. Takie sytuacje miałem trzy krotnie, na początku śmiałem się z tego, ale teraz myślę, że może to nie były przypadki?
Tutaj pojawia się więc moje pytanie: Czy jest jakaś blokada w kluczyku, która blokuje rozruch silnika i np. po odejściu od stacyjki na jakąś odległość resetuje się i w rezultacie mogę odpalić silnik?

Wniosek 2: problem pojawił się, od czasu gdy po próbie odpaleniu silnika padł mi akumulator - zrestartował się. Musiałem programować kluczyk, bo nie mogłem otworzyć zamka.

Teraz opowiem wam co twierdzi mechanik (nie sprawdzony, pierwszy raz u niego zostawiłem samochód):
ów mechanik twierdzi, że uszkodzona jest pompa wtryskowa - robi zwarcie i w rezultacie nie można odpalić silnika. Wg. niego koszt regeneracji takiej pompy to od 600 do 1000 zł + 450 zł za usługę demontażu pompy.

Co o tym myślicie?
meefiiu
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Seat Ibiza 2FL 2001
Silnik: 1.9 SDI

05 Kwi 2017, 17:45

Masz kontrolkę od immobilizera? Jak dla mnie to wygląda na problem z immo które czasami nie rozłączy zabezpieczenia i przez to nie możesz odpalić auta. Po chwil jak zostawiasz auto wracasz i transponder immo zostaje wykryty i auto odpala do strzału.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Mar 2021, 10:15

Witam serdecznie
Pomożesz mi rozwiązać problem
Oliwierwist
Obserwowany
 
Posty: 1

03 Kwi 2021, 16:31

Kolego,Kacper raczej ma rację,miewałem tak w W210,czasami immo nie odblokowywało mi zaworu stopu w pompie wtryskowej,i silnik nie chciał odpalać,pomagało odpięcie klemy na ok.pół godziny,problem tkwił w kluczyku,w moim przypadku zbyt słaba bateria w nim.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Trzymaj się odpowiedniego pasa ruchu
    Kierowcy często zapominają o zasadach ruchu drogowego i na drodze dwupasmowej jeżdżą lewym pasem, a na drodze trzypasmowej środkowym i lewym. Tymczasem w Polsce obowiązuje ruch prawostronny, co w praktyce zobowiązuje kierowców ...