12 Kwi 2021, 15:32
Przepraszam ze takie dlugie, staralem sie umiescic jak nawiecej tresci w jak najmniejszym tekscie.
Witam kolegow, jako stosunkowo nowy kierowca (prawko dopiero 2 lata) swoje pierwsze samochody mam za soba. Chcialem zakupic 106 mk2 i zaczac troche dlubac samemu, bez jezdzenia po majstrach i specjalistach. Ni to projekt, ni to daily tak aby zasmakowac troche samodzielnosci i podenerwowac sie na furke gdy cos nie chce dzialac, a przy okazji pojezdzic po okolicznych spotach :D
1.Na co zwracac uwage przy zakupie 106? Czego unikac, albo czego szukac?
2.Jezeli chodzi o mechanike, czy dam rade z praktycznie zerowym doswiadczeniem (oprocz wymiany oleju czy klockow nie robilem totalnie nic przy samochodach ) zrobic takie podstawowe czynnosci jak np. wymiana zawieszenia? Interesuje mnie po prostu jak z punktu widzenia laika jest zbudowana 106, moze sa jakies smaczki albo kruczki w konstrukcji mk2'ki?
3.Jezeli chodzi o silniki to diesela nawet nie biore pod uwage. Zdecydowanie tez bym nie chcial litrowego pieca, malo to mocy a zgaduje ze pomiedzy 1.0 a 1.4 nie ma duzej roznicy w spalaniu, przynajmniej nie na tyle duzej zebym nie skusil sie na wieksza moc kosztem wiekszego spalania. Jaki silnik polecacie?
4. Poza modami wizualnymi chcialem z biegiem czasu zaczac dlubac w silniku, moze kiedys nawet dorzucic jakies doladowanie(zobaczymy co czas przyniesie). Ma ktos jakies doswiadczenie w tym temacie? Jak z miejscem w komorze silnika czy to na kompresor czy turbo? Jak z dostepnoscia czesci tuningowych? Jakies ostre walki,gotowe kolektory wydechowe pod turbo, czy tez gotowe zestawy dolotu(silikony,orurowanie itp.)? Czy w ogole seryjne slupki wytrzymuja doladowanie? Jezeli tak to jakie?
Tak podsumowujac to zdaje sobie sprawe ze najlepiej by bylo kupic porobione juz s16 ale wiadomo, hajs is the limit. Jezeli macie jakies rady, chcecie moze mnie odwiesc od tego pomyslu czy jeszcze bardziej zachecic, smialo piszcie, chetnie poczytam co macie do powiedzenia. Z gory dzieki i pozdrawiam.