Najlepszy z wymienionych? Samochód do 200k, niezawodny i praktyczny.

27 Lut 2022, 14:29

Eldier napisał(a):Ja wiem że moja propozycja pasuje do wymienianych tu modeli jak pięść do oka, ale czy brałeś pod uwagę Kie Stinger?
Kia teraz to już nie to co kiedyś, przy Stingerze dłubali byli inżynierowie BMW, dla mnie wygląda kozak, w środku ponoć też nieźle, był problem ze skrzypiącymi uszczelkami ale może naprawili? Wyciszenie lepsze jak w Maździe. Nadwozie liftback, może upchniesz psiaka? Opinie tylko przeczytane, obejrzane, bo to auto i tak poza zasięgiem. Chodzi mi tylko o to żeby nie zamykać się na marki "premium".
No czywiście, jest wymieniona w pierwszym poście. Moim zdaniem, gdyby nie znaczek a patrzeć na chociażby silnik to najbardziej premium ze wszystkich które wrzuciłem;) Tak samo słyszałem bardzo dobre opinie o jej wykonaniu, zwłaszcza po lifcie. Stinger to jedno z aut, które zamierzam sobie ogarnąc na weekend i zobaczyć jak się jeździ. Niestety obawiam się, że bagażnik będzie jednak za mały;)

Rokiko napisał(a):Samochód fajny ale mam znajomego który ma w leasingu już chyba 3 lata i powiedział że mimo że fajnie się jeździ i mało nie pali to drugi raz by nie kupił że względy na problemy i częste wizyty w serwisie.
A wiesz może jaki ma silnik? Usterki to coś poważnego czy raczej pierdoły?

Pozdrawiam
socios
Nowicjusz
 
Posty: 13

27 Lut 2022, 23:18

Rokiko napisał(a):socios napisał(a):
F-Pace bardzo ładny. Słyszałem złe opinie, ale właśnie o dieslach. Ogólnie szedłbym wszędzie w kierunku 3.0, w niektórych modelach niestety budżet mi raczej nie pozwala.
Samochód fajny ale mam znajomego który ma w leasingu już chyba 3 lata i powiedział że mimo że fajnie się jeździ i mało nie pali to drugi raz by nie kupił że względy na problemy i częste wizyty w serwisie.
z kolei mój ziomek i jego ojciec mają do pracy już kolejnego Disco V ( jeden z poprzednich zakończył życie w kolizji), lekko one u nich nie mają, bo dzień w dzień dużo km po autostradach i ekspresówkach, często z dużym ciężarem na przyczepie + jazda w kamieniołomie i te aut nie klękają na robocie. Gość twierdzi nawet, że to najlepsze auto jakie miał.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14080
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Lut 2022, 07:35

mike napisał(a):Gość twierdzi nawet, że to najlepsze auto jakie miał.


A mówią że bida w kraju :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Lut 2022, 14:51

To ja o awaryjności BMW, wrzucę swoją, może nie reprezentatywną a tylko
subiektywną opinię. Miałem/mam już 9 różnych aut i po raz pierwszy zdecydowałem się na kontynuowanie marki. Jeżdżę teraz BMW (od 3 lat) i kolejny samochód który zamówiłem (...i na który czekam już niestety 7 m-c, ale to pokłosie obecnej sytuacji na rynku moto), to też BMW. Z obecnym autem zupełnie nic się nie działo i nie dzieje. Żadnych awarii, tylko kwestie eksploatacyjne.
A przy budżecie jaki założył autor wątku i nowym aucie w ogóle nie zawracałbym sobie głowy stereotypami związanymi z awaryjnością, bo moim zdaniem w czasach globalizacji to bardziej loteria niż reguła.
No może poza Range/Land Roverami :P
F-Pace podobnie jak Stelvio to śliczne auta.
R28F1
Początkujący
 
Posty: 52
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: M140i xDrive
Silnik: 3,0
Rok produkcji: 2019

28 Lut 2022, 19:51

R28F1 napisał(a): Jeżdżę teraz BMW (od 3 lat) i kolejny samochód który zamówiłem (...i na który czekam już niestety 7 m-c, ale to pokłosie obecnej sytuacji na rynku moto), to też BMW.
Dzięki za opinie. A mógłbyś napisac jakim jeździłeś i co zamówiłeś?

Bardzo do myślenia dał mi ten temat i Stelvio, którego wcześniej bardzo nie brałem pod uwagę. Ale im więcej sobie przeglądam tym mi się bardziej podoba. Bardzo fajny. Czy lepszy od F-Pace?

Powoli od niemieckich Suvów odchodzę, chyba za drogo jak dla mnie.
Natomiast jeszcze może kombi od nich wziąłbym pod uwagę. ( BMW trójka w kombi dla mnie chyba najładniejsza;)

Pozdraiwam
socios
Nowicjusz
 
Posty: 13

28 Lut 2022, 20:07

R28F1 napisał(a):Z obecnym autem zupełnie nic się nie działo i nie dzieje.

Zagraj w totka :D
socios napisał(a):Bardzo do myślenia dał mi ten temat i Stelvio, którego wcześniej bardzo nie brałem pod uwagę

Super filing jazdy chyba najlepszy z jakim miałem doczynienia jeżeli chodzi o suvy.
No i biorąc alfę masz włoską alfę a biorąc BMW masz niemiecka alfę :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Lut 2022, 20:24

@socios
Teraz M140i xDrive a zamówiłem M3 Competition xDrive.
Ja z tych dwóch, brałbym chyba Stelvio, ...najlepiej QV ;)

@szybki
Za to wcześniejsze, subaru sti (z 2,5L silnikiem), to była zmora serwisowa...
I dlatego, że jeżdżę bezproblemowo, pozostaję przy marce (po raz pierwszy, bo dotąd zmieniałem).
R28F1
Początkujący
 
Posty: 52
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: M140i xDrive
Silnik: 3,0
Rok produkcji: 2019

28 Lut 2022, 20:42

R28F1 napisał(a):Za to wcześniejsze, subaru sti (z 2,5L silnikiem), to była zmora serwisowa...
I dlatego, że jeżdżę bezproblemowo, pozostaję przy marce (po raz pierwszy, bo dotąd zmieniałem).

Niech obstawie poleciały panewki i pękła głowica. Koszty od 10k do 20k :D

Akurat można polemizować co jest większym zakażeniem sti czy BMW :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Mar 2022, 00:29

Grubsza historia z tym STI:
Auto kupiłem jako używanego 3-latka z jeszcze roczną gwarancją, już po gwarancyjnej naprawie silnika (już nie pamiętam dokładnie co to było, ale robił to poprzedni właściciel). Następnie ja jeszcze na gwarancji miałem wymieniany cały shortblock. Dalej już po gwarancji pęknięty tłok, więc postanowiłem zrobić profesjonalny tuning mechaniczny wykonany Carsport/Carfit w Nowym Sączu (zakucie kompletne: tłoki, wał, dolot, komp., hamulce, zawieszenie itp), przejechałem z 30tys. i znowu pękł tłok (ten zakuty). Więc kolejna modyfikacja i jeszcze mocniejsze kute tłoki, większe wtryski, nowy program... Później jeszcze padła seryjna turbosprężarka (wymieniłem), dalej panewki i pękł blok (wymiana na tuningowo wzmocniony), ...i jeszcze masa drobniejszych rzeczy m.in.: przekładnia, przepustnica, uszczelka pod głowicą.
Cały segregator faktur ;)
Myślę, że z 60 tys w niego włożyłem (naprawy modyfikacje)...
Ale napęd xDrive w BMW nie ma w zimie podejścia do tego w STI :no:
R28F1
Początkujący
 
Posty: 52
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: M140i xDrive
Silnik: 3,0
Rok produkcji: 2019

24 Kwi 2022, 02:22

Zawęziłem wybór do 3 samochodów.
Mam jedno ważne pytanie, słyszałem żeby raczej nie kupować samochodu nowego i wykonanego w czasie Covidu? Podobno z powodu braku części itp. w procesie produkcji są dość średnio zrobione i dość awaryjne? Czy ktoś o tym słyszał albo miał styczność? Także najlepiej rocznik 2019?

Co do samochodów:

-Alfa Stelvio. Sporo czytałem, że głośno w kabinie i słabo wyciszone. Co powiecie? Silnik jaki mnie interesuje to 2.0 benz 280 KM. Czy są one awaryjne?

-Volvo v60 cross County. 2.0 benz 250 KM. Co powiecie o tym samochodzie?

-Volvo xc60. J.w. Czy są bardziej/mniej awaryjne niż alfa? Czy lepiej wykonane/wyciszone? Widziałem, że jest to jeden z najbardziej awaryjnych SUVów? Macie jakieś doświadczenie?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Pozdrawiam
socios
Nowicjusz
 
Posty: 13