Najpierw polerować samochód czy najpierw go pomalować?

27 Sty 2015, 14:39

Witam,

W mojej madzi chcę zrobić polerkę i trochę pomalować w niektórych miejscach (szczególnie lewe tylne nadkole ponieważ jest trochę przytarte). Takich miejsc do pomalowania jest parę, ale chciałbym to zlecić lakiernikowi. Natomiast polerkę chciałbym zrobić sam. I teraz mam pytanie czy polerkę robi się po malowaniu czy przed? Bo jeżeli po to lakiernik może dobrać źle kolor (chyba, że się mylę) i po polerce będzie widać gdzie było malowane. A jeżeli przed to lakiernik musiałby go dobrać idealnie. Nie znam się na malowaniu i nie wiem jak to wygląda. Polerkę natomiast sam mogę i chcę zrobić bo już polerowałem parę samochodów.
lksz15
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 19
Miejscowość: Ożarów
Prawo jazdy: 28 01 2009
Auto: Mazda 323F BA 90KM

28 Sty 2015, 15:39

Polerkę robisz po malowaniu, wtedy lecisz cały samochód. Kolor niech mechanik dobierze z kodu no chyba że jest to jakiś nietypowy kolor.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Sty 2015, 08:34

Właśnie nie ma pewności czy jest oryginał czy nie. Wydaje mi się, że tak, ale na 100% nie wiem. A jakby przed malowaniem wypolerować tylko klapkę wlewu baku, aby lakiernik mógł dobrać idealnie kolor i po malowaniu polerka?
lksz15
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 19
Miejscowość: Ożarów
Prawo jazdy: 28 01 2009
Auto: Mazda 323F BA 90KM

08 Lut 2015, 00:17

z tego co mi wiadomo to najpierw się auto maluje a później poleruje dla lepszego efektu wizualnego całego auta
gutek1993
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 01 05 1993
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: AUDI A6 C5 99r.
Silnik: 1.8 T 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Lut 2015, 13:11