Nakrętka na szpilce.

16 Lis 2016, 10:48

Witam serdecznie.

Otóż przy wymianie opon na zimowe trafiłem na problem z odkręceniem jednej nakrętki. Nakrętki są 6kątne, ja odkręcałem je kluczem nasadowym 12kątnym. Wszystkie spokojnie odkręciłem, niestety, przy tej jednej, która była chyba i tak już nieco przekręcona, nie udało się. Ja, mądra głowa, zamiast pojechać z tym na wulkan bądź spróbować kluczem 6kątnym zacząłem ją traktować majzlem, uderzając tak aby puściła. Niestety, na próżno. Obecnie wygląda ona na dosyć zdewastowaną, ponieważ były jeszcze próby jej przecięcia, majzlem...
Byłem u mechanika, próbowali odkręcić, nie udało im się. Zadzwonili i poinformowali, że będą musieli wiercić szpilę, jednak wiąże się to z ryzykiem uszkodzenia zarówno piasty jak i łożyska, które tanie nie jest. A to wszystko przez jedną nakrętke... W letnich oponach posiadam alufelgi i dostęp do nakrętki jest ograniczony.

Czy jest jakiś sposób na to aby tę nakrętke przeciąć nie uszkadzając przy tym szpili? Czy faktycznie istnieje duże ryzyko, że przy wierceniu szpili można uszkodzić łożysko?

Proszę bardzo o pomoc.
Z góry dziękuję.
Lunathick
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Mazda 323F BJ
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2000
  • 16 Lis 2016, 13:57

    Lunathick napisał(a):Czy jest jakiś sposób na to aby tę nakrętke przeciąć nie uszkadzając przy tym szpili?
    Będzie ciężko, można próbować rozgrzać nakrętkę i zamrozić szpilkę być może puści. Myślę że wiercenie samej szpilki to ostateczność.
    Nie wiem jak wygląda ta nakrętka, ale są specjalne nasadki służące do odkręcania obrobionych nakrętek, tylko problem może być z podejściem.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    16 Lis 2016, 14:28

    Dzięki za odpowiedź.
    A czy w takim razie wiercenie szpili wiąże się z dużym ryzykiem uszkodzenia łożyska?

    Myślę, że takim kluczem próbowali właśnie w warsztacie. Dzisiaj auto odbieram i będę myśleć co dalej. Spróbuję też w innych warsztatach. Może ktoś się podejmie zadania nie pakując mnie przy tym w takie koszta w jakie chciał mnie wypakować ten warsztat...

    Tak też od razu zapytam. Obecnie będę jeździć na dwóch oponach zimowych z przodu, dwóch letnich z tylu. Napęd mam na przednie. Czy jest to bardzo kuriozalne?
    Lunathick
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Auto: Mazda 323F BJ
    Silnik: 1.5
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Rok produkcji: 2000

    16 Lis 2016, 18:01

    Lunathick napisał(a):A czy w takim razie wiercenie szpili wiąże się z dużym ryzykiem uszkodzenia łożyska?
    Myślę że samo wiercenie w szpilce zrobione z umiarem nie uszkodzi łożyska (tu chodzi o odstępy w pracy żeby nie przegrzać materiału lub jego chłodzenie). Problem może się pojawić później jak okaże się, że szpilka jest zapieczona. Odradzam wybijanie jej na siłę, gdyż może zakończyć się to uszkodzeniem piasty bądź łożyska.

    Lunathick napisał(a):Tak też od razu zapytam. Obecnie będę jeździć na dwóch oponach zimowych z przodu, dwóch letnich z tylu. Napęd mam na przednie. Czy jest to bardzo kuriozalne?
    Nad tyłem mniej panujesz niż nad przodem więc łatwo możesz wpaść w poślizg przy letnich oponach z tyłu. inaczej by było jak byś miał zimówki z tyło a letnie z przodu wtedy możesz mieć dłuższą drogę hamowania na wprost ale mniejsze ryzyko, że tył wpadnie w poślizg np. przy hamowania na zakręcie.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Samochody koncepcyjne BMW Design
      Samochody koncepcyjne to doskonałe pole do popisu dla projektantów. Od elektrycznych układów napędowych, przez drzwi otwierane do góry, po nowatorskie materiały nadwozia – koncepty zawsze wybiegają ...