Nie odpala - zdechł

16 Sie 2015, 22:31

Witam
mam problem z renault megane scenic I dti rok 99 silnik 1.9 przed liftem a dokładnie problem jest z odpalaniem.
Od jakieś czasu czasami nie odpala tak jakby był rozładowany akumulator(znajduje się pod siedzeniem) - mechanik podłączył nowy akumulator i problem się powtarzał.
Wymieniłem rozrusznik na nowy i problem nadal się pojawiał, zostały więc wymienione kable od akumulatora masa itp.
Coraz częściej się to zdarza a momentami nie chce w ogóle odpalić, zdarzało się że wyzerował się zegar gdzie wcześniej zdarzało się to tylko po odłączeniu akumulatora, wnioskuję że gdzieś odcina prąd.
Podczas odpalania nie raz odpala i nie mam pojęcia od czego to zależy gdy nie chce odpalić to nie ma żadnego dźwięku tak jakby nie kręcił i w dodatku przygasają kontrolki a ostatnio zaczął pstrykać przekaźnik aż odłączę stacyjkę.
Problemem nie jest: akumulator, rozrusznik, kable tzn te rzeczy robił mechanik.
W czym może być problem? Nie mam już siły na niego i nie mam pojęcia co dalej robić - mechanicy rozkładają ręce.
Karolsongo
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 1991
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: renault meagne scenic I dti
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Sie 2015, 16:36

Sprawdz kabel masowy akumulatora - zobacz, czy miejsce, w którym jest przykręcony do nadwozia nies już skorodowane oraz czy samo oczko nie jest skorodowane. Jak już odkręcisz, to przeczyśc szczotką drucianą albo papierem ściernym. Zakręć i sprawdz. Jak się okaże, że to była wina tego oczka na kablu, to trzeba je wymienić na nowe - jak przeczyścisz papierem albo szczotką, to po jakimś czasie zacznie rdzewieć i problem się powtórzy.
Sprawdz też podłaczenie masy na silnik ( linka plecionka miedziana ), czy czasem nie ugniła.
Problem może też leżeć w samej stacyjce - wypalone styki odpowiadająće za rozruch silnika. Mechanik będzie wiedział jak sprawdzić pod obciążeniem albo jak ominąc i uruchomić silnik celem sprawdzenia. Może to też być złącze stacyjki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Sie 2015, 17:13

zostały więc wymienione kable od akumulatora masa itp


Liczę na fachową pomoc a tutaj nie wszyscy potrafią czytać.
kable wymienione na nowe, bezpieczniki, kostka stacyjki, czujnik uderzenia itp takie rzeczy sprawdziłem od razu.
Karolsongo
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 1991
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: renault meagne scenic I dti
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Sie 2015, 17:29

Które kable dokładnie wymienił mechanik?
Czy sprawdził pod obciażeniem styki stacyjki odpowiedzialne za rozruch?
A tak na marginesie - mechanik, który naprawia wymieniając poszczególne elementy metodą prób i błędów, to nie mechanik. Jesteś pewny, że te rzeczy ci powymieniał wogóle?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Sie 2015, 20:52

napisałem że nie akumulator kable stacyjka itp..

Proszę o poważne porady fachowe - wszystkie standardowe pomysły wyczerpane
Karolsongo
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 1991
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: renault meagne scenic I dti
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Sie 2015, 21:16

Karolsongo napisał(a):Wymieniłem rozrusznik na nowy
Dla rozjaśnienia tematu wymieniłeś rozrusznik na rzeczywiście nowy ( koszty ) czy nowy używany ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Sie 2015, 21:30

Karolsongo napisał(a):napisałem że nie akumulator kable stacyjka itp..
A dlaczego nie? W jaki sposób mechanik sprawdził te elementy?
Jeżeli prawdą jest to, co opisujesz, to uszkodzone mogą być - akumulator, rozrusznik, elektromagnes rozrusznika ( styki lub cewka ) przewody między aku a alternatorem, mięzy alternatorem a rozrusznikiem, między aku a nadwoziem, stacyjka w obwodzie sterowania rozrusznika lub złącze stacyjki.
Więcej elementów w układzie nie ma.
Więc do twoich decyzji pozostawiam czy mechanik rzetelnie wykonał swoją robotę. A to, jak do tego podejdziesz, to już twoja sprawa. Możesz to posprawdzać, albo dalej się głowić co jest uszkodzone.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Sie 2015, 23:02

rozrusznik nowy za 300 zł, kable nowe za 150 zł, stacyjka kilkukrotnie rozmontowana sprawdzana, akumulator nowy na chwile podłączony do sprawdzenia, błąd się powtarzał, został zamontowany ponownie stary akumulator.
Myślicie że takie coś jak kable nie sprawdzałem, no to nie jest to.

Powiedzcie czy takie przyczyny mogą mieć związek np z wymianą rozrządu, źle ząbki ułożone czy coś? Bo tylko to na myśl mi przychodzi.
Karolsongo
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 1991
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: renault meagne scenic I dti
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Sie 2015, 19:19

Karolsongo napisał(a):Myślicie że takie coś jak kable nie sprawdzałem, no to nie jest to.
Dokonywałeś pomiaru spadku napięć podczas rozruchu silnika ? Do ilu spada napięcie na akumulatorze gdy pracuje rozrusznik ? Na klemach , między zaciskiem zaciskiem dodatnim akumulatora a korpusem metalowym silnika , między zaciskiem prądowym rozrusznika a masą silnika itd ....itd. Czyli po nitce do kłębka. Tobie gdzieś ginie prąd lub coś go bierze za dużo . Dokonaj pomiarów i przedstaw wyniki. Rzeczy oczywiste na pierwszy rzut oka mogą wprowadzić w błąd. Kiedyś, pewnej pani , niepotrzebnie wymieniłem akumulator. Rozrusznik kręcił niemrawo , więc nowe świerze aku dało radę. Do czasu. Jakiś niemrawy blacharz klepał fartuch po akumulatorem i wspawał nowy punkt masowy . To znaczy w trzech miejscach przypluł a w jednym zrobił minimalny przetop. Na oko wydawało się w porządku ale po mocnym pociągnięciu za kabel ......
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sie 2015, 09:08

To nie kable, są nowe a poza tym jak podłącze klemy bezpośrednio na silnik to jest nadal ten sam błąd
Karolsongo
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 1991
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: renault meagne scenic I dti
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Sie 2015, 13:37

Żeby całkowicie wyeliminować elektrykę, należy zrobić próby ruchowe pod obciażeniem wymienionych przeze mnie wyżej elementów. Układ nie jest skomplikowany i na szukanie przyczyny wystarczy pół dnia. Jak posprawdzasz, to pisz konkrety.
Sprawdzanie należy rozpocząć od sprawdzenia napięcia akumulatora przed uruchomienim silnika i przed włączeniem stacyjki. Następnie włączyć stacyjkę do poziomu kontrolek z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami, w tym światła i radio. Następnie nalezy przekręcić stacyjkę do poziomu rozruchu i obserwować miernik. Jak to zrobisz, to kontroluj po kolei pod obciażeniem dalsze elementy, o których pisałem wyżej.
I nie powtarzaj w kółko, że kable sa nowe. Ludzie kupują nowe rzeczy, które okzuja się zepsute. Kable możesz mieć nowe, ale jak są wypalone jakieś styki albo źle zakute końcówki, to ich wymiana na niewiele sie zda.
Chyba, że jesteś elektrykiem samochodowym i znasz się na fachu, więc nasze porady w zakresie elektryki są zbędne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000