Niemcy kontra Japonia-~30k zł

02 Sie 2023, 09:26

Teraz mam 120km i to dieslowych czyli z momentem :yes: i uważam że to jest absolutne minimum by w miare sprawnie się poruszać więc teraz chce coś kupić mocniejszego wiec Kia czy Hujdaj odpadają z braku silników.
Niedawno planowałem na auto wydać 15-20tys to było łatwiej coś wybrać, jakieś stare Audi A4 czy coś takiego. Zwiększyłem budżet i myślałem, że za taką kasę będę przebierał a tu jeszcze gorzej :D
Najgorsze, że nie ma po 2010 roku fajnych benzyn i albo pozostaje Laguna 2.0T albo jakieś HDI. Lubie diesle, na mieście mi nie przeszkadzają tylko męczy mnie już DPF, nasłuchiwanie/wąchanie czy już zaczął się wypalać (przeważnie przed punktem docelowym) i wtedy krecić kółka po mieście aż się wypali albo sprawdzać kompem % zapchania i jechać specjalnie poza miasto.
Hoger
Nowicjusz
 
Posty: 46
Prawo jazdy: 30 05 1996
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 mJet 120km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sie 2023, 09:44

Szczerze? Zostawiłbym to Bravo, dozbierał i wziął wtedy jakąś turbobenzynę pokroju TGDI/TSI.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Sie 2023, 10:16

Mam pieniądze żeby dołożyć ale nie widzę sensu. I tak wydaje mi się, że 30tys zł przy jeździe do pracy, zakupy i jakis wypad za miasto, raz w roku 1000km, przebieg roczny z 5tys km to i tak za dużo. Gdybym dużo jeździł to można coś droższego kupić a wydać 50tys i auto będzie głównie stało pod blokiem lub pod pracą to bez sensu.

Może bym i Bravo zostawił, nie jest jakieś awaryjne i wymagające ciągłych nakładów ( chociaż w ciągu roku już trzecie łożysko koła zaczęło wyć), ma grzałkę PTC więc zimą szybko szyby rozmraża.
Ale jadąc poza miasto czuć że fotele mało wygodne, bardzo głośno w środku, szyby nie są atermiczne i mimo że klima daję chłodem to przez szyby bije gorąc, światła bardzo słabe.
I co najgorsze ruda już zabrała się za blachę. Chrupie już progi i podwozie, zwłaszcza tylna belka kwalifikuje sie powoli do wymiany.
Poza tym po 10 latach z Fiatem chciało by się odmiany :)
Hoger
Nowicjusz
 
Posty: 46
Prawo jazdy: 30 05 1996
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 mJet 120km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sie 2023, 10:29

Hoger napisał(a):Ale jadąc poza miasto czuć że fotele mało wygodne, bardzo głośno w środku, szyby nie są atermiczne i mimo że klima daję chłodem to przez szyby bije gorąc, światła bardzo słabe.


I sądzisz że UFO albo Ceed będą w tym lepsze? XD

Tu jedynie iść w segment D, czyli Laguna, Mondeo.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Sie 2023, 10:38

Hoger napisał(a):uważam że to jest absolutne minimum by w miare sprawnie się poruszać

To jest kwestia upodobañ i konkretnej sytuacji a nie minimum do poruszania się. Jeździłem max dużo autami minimum 3,0 pojemności a teraz sytuacja mi się zmieniła jeżdżę innymi drogami, wolniej i ten niuty i pojemności potrzebne mi są jak plaster na dupę. Zresztą mam do zwykłej jazdy alternatywę auta dosyć szybkiego 280km/400nm i vzęsto się łapię na tym że nie chce mi się nim jechać bo nic ciekawego na trasie którą zawsze pokonuje nie zrobię a tak sobie pykam 130kmh i tyle.

Ktoś ma trasę gdzie non stop wyprzedza na żyletę albo lubi to szarpnięcie z dołu to wtedy diesel lepszy nawet mały jest lepszy.
Hoger napisał(a):Poza tym po 10 latach z Fiatem chciało by się odmiany

Tobie się znudziło to auto :D
Chcesz odmiany kup sobie coś większego tak jak przedmówca pisał mondeo może laguna a nie ceeda który za chwilę tak samo Ci się znudzi jak obecny bravoi.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10105
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Sie 2023, 12:06

Hoger napisał(a):Teraz mam 120km i to dieslowych czyli z momentem i uważam że to jest absolutne minimum by w miare sprawnie się poruszać

Tu nawet nie chodzi o konie, wszystko co będzie miało skrajnie inną charakterystykę czyli wszystko wolnossące nawet przy mocy 150-160 będzie dla Ciebie powolne.
Teraz masz tych Nm jakoś z 250 już w okolicach 2000 obrotów, to coś co będzie mieć mniej i to w górnym zakresie obrotów będzie sprawiało wrażenie wolniejszego bo w użytecznym zakresie "nie jedzie"
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 645
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...
    Jak bezpiecznie podróżować z psem?
    W ramach kolejnego materiału z cyklu Piątek ze Szkołą Auto, instruktorzy doradzają, jak bezpiecznie podróżować z psem. Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto SKODA mówi: "Wyjeżdżając z psem na majówkę ...

02 Sie 2023, 21:48

Czyli jestem skazany na diesla? :D
A turbo benzyna ma podobną charakterystykę jak turbo diesel? Tzn moment obrotowy zbliżony? Podobnie ciągnie czy mimo turbo i tak trzeba wyżej kręcić?

A Bravo może nie tyle się znudziło bo po mieście lubie nim jeździć ale powoli zaczyna wiek auta wychodzić, ruda, niedługo sprzęgło do roboty, belka z tyłu, obd rapane i żona marudzi że za głośno w środku :)
Hoger
Nowicjusz
 
Posty: 46
Prawo jazdy: 30 05 1996
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 mJet 120km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sie 2023, 22:29

Zależy jaka benzyna TSI/Ecoboost będą dobrze z dołu wstawać ale tjet, czy 1,4 turbo Oplowskie już gorzej, albo np w vagu 1,8T stare

Takim TSI możesz na 6 biegu śmigać 60 km/h gaz w podłogę i odjeżdza, fakt że to męczarnia układu napędowego ale pojedzie
Musisz się przejechać, sprawdzić i zobaczyć
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 645
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

04 Sie 2023, 22:45

żeby nie było że mało tu Japonii :D to co myślicie o Aurisie albo Mazda 6?
Hoger
Nowicjusz
 
Posty: 46
Prawo jazdy: 30 05 1996
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 mJet 120km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Sie 2023, 23:17

Hoger napisał(a):żeby nie było że mało tu Japonii to co myślicie o Aurisie albo Mazda 6?

Auris 1,6 jest ok.w wersja fl trzeba być uczulonym na valvematic i skrzynie. Mazda ok. Ciekawa jest 2,5.
Do aurisa można dołożyć corolle E15. Trzeba uważać na rdzę i w Auris/corolla i Mazda.

Dodam tylko że tojka 1,6 nie jest dobra w sprincie jak auta z turbo. Jest to "przemieszczać " :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10105
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Sie 2023, 09:31

Myślalem, że w japończykach już uporali się z rdzą i nie rdzewieją już na statku do europy :)
Hoger
Nowicjusz
 
Posty: 46
Prawo jazdy: 30 05 1996
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 mJet 120km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sie 2023, 10:00

Hoger napisał(a):Myślalem, że w japończykach już uporali się z rdzą i nie rdzewieją już na statku do europy

Teraz jest inaczej inni dołączyli z rdzą do japończyków wszystko w zależności od rocznika i modelu.

Toyota ma dziwne podejście do rdzy bo Lexusy nie rdzewieją a toyoty rdzewieją.

Na szczęście tojociana ruda jest o tyle do opanowania że nie dotyczy wszystkich aut, często elementów wymiennych zawieszenia albo samej podłogi i progów.

Oczywiście nie zmienia to faktu upierdliwości tematu dla przeciętnego użytkownika auta.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10105
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Sie 2023, 12:06

Hoger napisał(a):Myślalem, że w japończykach już uporali się z rdzą i nie rdzewieją już na statku do europy :)


twoje myślenie jest błędne...bo japończycy dużo poprawili... a inni się dużo pogorszyli w tym temacie.
gdybym miał kupować nówkę japończyka to daję na konserwację i mam spokój, niestety ludzie tak nie robią bo mają to gdzieś a później marudzenie że rdzewieje...a pytanie dlaczego nikt nic nie robi żeby to zabezpieczyć...tzn może inaczej nie wszyscy są tacy, bo niektórzy konserwują.
to tak jak ze wszystkim nie będziesz dbał to to zmarnujesz, i miej tylko pretensje do siebie.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1209
Ostrzeżenia: 1

05 Sie 2023, 13:19

Ludzie samochody kupują podpierając się kredytami i zwykle sporo podnosząc założony na początku budżet to skąd jeszcze wyciągnąć kolejne ~3k na sensowną konserwację
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2373
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Sie 2023, 14:06

poczeka i z 800+ po 3 miesiacach a jak ma 3 bachory to po miesiącu ma na konserwację. Na żarcie w sklepie po kilka stówek jednorazowo jest a na konserwację nie ma ?
a jak nie ma to zamiast wydawać 50 000zł i się szczypać to niech sobie kupi auto za 40 000zł i 10 000zł jest na konkretny wkład...typu konserwacja, nowe opony , rozrząd, czy płyny eksploatacyjne a nie ma być wszystko w cenie auta a jak się coś zepsuje to wina sprzedawcy i żebranie posprzedażowe
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1209
Ostrzeżenia: 1