Nierówna praca na zimnym silniku 1.8 A18XER Opel Insignia LPG

22 Mar 2019, 16:56

Witam.
Jestem w posiadaniu Opla Insigni rok produkcji 2010 z silnikiem benzynowym 1.8 A18XER, obecny (oryginalny) przebieg 105000 km. Dnia 24.04.2015 została założona instalacja gazowa firmy STAG przy przebiegu 46500 km. W styczniu bieżącego roku przy przebiegu 97832 km wystąpiła awaria silnika diagnoza: błąd - wypadanie zapłonu na drugim cylindrze (słaba kompresja). Auto trafiło do mechanika. Po rozebraniu silnika okazało się, że uszkodzony jest zawór wydechowy na drugim cylindrze (zdjęcie w załączniku). Warsztat przeprowadził następujące czynności:
- szlifowanie głowicy,
- wymiana uszczelki pod głowicą,
- wymiana zaworów wydechowych,
- regulacja luzu zaworowego,
- wymiana uszczelki pokrywy zaworów,
- nowe uszczelniacze zaworowe i śruby głowicy,
- nowe świece,
- wymiana rozrządu (bez pompy).
Po w/w naprawie zauważyłem, że zanim silnik osiągnie temperaturę 90 stopni są wyczuwalne drgania, czasami zapala się kontrolka check oraz "sprawdź system stabil trak" (zdjęcie w załączniku). Po osiągnięciu temperatury 90 stopni problem znika wraz z wyskakującymi błędami. Auto wróciło do warsztatu, w którym stwierdzono, że przyczyna leży po stronie elektryki silnika (prawdopodobnie zimne luty na komputerze). Zwracam się z prośbą o pomoc w temacie. Pozdrawiam
mario9910
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • 22 Mar 2019, 17:25

    mario9910 napisał(a):czasami zapala się kontrolka check oraz "sprawdź system stabil trak" (zdjęcie w załączniku)
    Tylko taki błąd się pojawia? On nie ma nic wspólnego z pracą silnika, tu warto sprawdzić wtyczki czujników ABS.

    Jak ze sterownikiem było wszystko ok wcześniej to nie bardzo mi się chce wierzyć że raptem pojawił się problem z zimnymi lutami.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    22 Mar 2019, 17:31

    Przed awarią tych błędów nie było
    mario9910
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    22 Mar 2019, 17:33

    dodam jeszcze, że na ciepłym silniku błędy nie występują
    mario9910
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    22 Mar 2019, 17:46

    informacja: "sprawdź system Stabili Trak" zapala się wraz z kontrolą "check" i tylko na zimnym silniku
    mario9910
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    22 Mar 2019, 17:50

    mario9910 napisał(a):zapala się wraz z kontrolą "check"
    I jaki wtedy jest błąd w sterowniku silnika ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4730
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    22 Mar 2019, 19:07

    po podłączeniu op-coma wyświetliło kod błędu P0690-00, niestety klikając "informację o kodach błędów" po chwili wyskakuje komunikat "Interface Comunication Error"
    mario9910
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    25 Mar 2019, 19:25

    Cichy77 napisał(a):Jak ze sterownikiem było wszystko ok wcześniej to nie bardzo mi się chce wierzyć że raptem pojawił się problem z zimnymi lutami.

    Też bym na to nie stawiał, prawdopodobnie coś źle złożyli albo podczas montażu uszkodzili jakiś czujnik
    djkranc
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 989
    Zdjęcia: 6
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
    Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    25 Mar 2019, 20:08

    kod błędu P0690-00 nie da się wykasować mim op-com
    mario9910
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    25 Mar 2019, 22:00

    mario9910 napisał(a):kod błędu P0690-00 nie da się wykasować

    Nie kasuj na siłę bo to nic nie da jak jest stały . Pytaj wujka google co oznacza i jak się go pozbyć.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4730
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    25 Mar 2019, 23:16

    mario9910 napisał(a):kod błędu P0690
    P0690 - Obwód sygnału zwrotnego przekaźnika zasilania zapłonu za wysokie napięcie (ECM/PCM Power Relay Sense Circuit High). Przez przekaźnik KR75 może przechodzić za duże napięcie w dwóch przypadkach:
    1. The ECM detects the engine controls powertrain relay feedback circuit is greater than 2 V when the relay is commanded OFF.
    2. The ECM detects the engine controls powertrain relay feedback circuit is greater than 18 V when the relay is commanded ON.

    Na początek warto wyczyścić styki i sprawdzić czy problem będzie nadal występował.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    26 Mar 2019, 19:20

    Czy po remoncie była sprawdzana kompresja ponownie?
    djkranc
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 989
    Zdjęcia: 6
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
    Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    02 Paź 2019, 18:51

    Witam
    Przepraszam, że odświeżam temat ale mam pytanie do autora posta. Czy udało się rozwiązać problem?
    Bochen177
    Obserwowany
     
    Posty: 1