REKLAMA
Witam.
Jestem w posiadaniu Opla Insigni rok produkcji 2010 z silnikiem benzynowym 1.8 A18XER, obecny (oryginalny) przebieg 105000 km. Dnia 24.04.2015 została założona instalacja gazowa firmy STAG przy przebiegu 46500 km. W styczniu bieżącego roku przy przebiegu 97832 km wystąpiła awaria silnika diagnoza: błąd - wypadanie zapłonu na drugim cylindrze (słaba kompresja). Auto trafiło do mechanika. Po rozebraniu silnika okazało się, że uszkodzony jest zawór wydechowy na drugim cylindrze (zdjęcie w załączniku). Warsztat przeprowadził następujące czynności:
- szlifowanie głowicy,
- wymiana uszczelki pod głowicą,
- wymiana zaworów wydechowych,
- regulacja luzu zaworowego,
- wymiana uszczelki pokrywy zaworów,
- nowe uszczelniacze zaworowe i śruby głowicy,
- nowe świece,
- wymiana rozrządu (bez pompy).
Po w/w naprawie zauważyłem, że zanim silnik osiągnie temperaturę 90 stopni są wyczuwalne drgania, czasami zapala się kontrolka check oraz "sprawdź system stabil trak" (zdjęcie w załączniku). Po osiągnięciu temperatury 90 stopni problem znika wraz z wyskakującymi błędami. Auto wróciło do warsztatu, w którym stwierdzono, że przyczyna leży po stronie elektryki silnika (prawdopodobnie zimne luty na komputerze). Zwracam się z prośbą o pomoc w temacie. Pozdrawiam