Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20 tys.

Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20 tys.

19 Gru 2010, 12:36

Cześć !
Z racji tego, że niedługo zmieni się mój styl życia i otoczenie chciałbym zmienić także auto. Noszę się z tym już od wiosny ale nie mogę się na nic zdecydować i zawsze odkładałem decyzje na później. Ale teraz nadszedł czas. Na wiosnę chciałbym kupić nowy samochód.

Do tej pory jeździłem można powiedzieć niewiele. Często korzystałem z komunikacji miejskiej, a auto poza godzinami szczytu, wyjazdy, weekendy itp. Jednak za niedługi czas samochód będzie moim głównym środkiem transportu (zakładam, że będę robił dziennie ok. 80-100 km) więc moja Honda Civic V gen. ku mojemu niepocieszeniu musi iść w odstawkę.

Chciałbym poprosić abyście pomogli mi w wyborze auta. Cele i potrzeby są jasne:
1) bezawaryjne - to dla mnie jest podstawa. Auto to urządzenie, które ma działać sprawnie zawsze kiedy będę go potrzebował.
2) tanie w utrzymaniu - tanie części (chociaz w porownaniu z Honda chyba wszystko inne bedzie tanie :) ) + LPG sekwencja.
3) bezpieczne
3) silnik benzyna, optymalnie byloby tak z 1.6 l
4) cena: max maxów to 20 tys.
5) wiem, ze za taka cene luksusów nie bedzie ale zeby w wyposażeniu była chociaz klimatyzacja
6) Rocznik mniej ważny ale żeby przebieg był nie za duzy jak na auto na swoje lata
7) auto dla dwóch osob takze moze byc 3 ale i 4-5 drzwiowy

Co do marki i wyglądu to dla mnie sprawa drugoplanowa jeśli auto będzie spełniało powyższe wymagania. Auta traktuje jak środek lokomocji. Chcę się tylko przemieszczać sprawnie i w w miarę komfortowych warunkach pojechać na wakacje albo do pracy.

Mam swoje propozycje nad którymi sie zastanawaiłem ale po całym misz-maszu chyba najbardziej sklanialbym sie ostatecznie do golfa 4.

No to chyba tyle. Z góry dzięki za pomoc i propozycje.

Pozdrawiam.
baczek
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 19 Gru 2010, 11:26
Miejscowość: Wrocław

Re: Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20

19 Gru 2010, 12:49

Accord 6 gen 1.8
AreBie
Aktywny
 
Posty: 487
Rejestracja: 20 Lip 2010, 22:10
Miejscowość: NML

Re: Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20

19 Gru 2010, 13:27

Może Seat Toledo/Leon 1.6 lub Focus? Golf IV to można powiedzieć Leon tyle, że w innym opakowaniu. Za 20 tyś pomimo, że to dla dwóch osób osobiście szukałbym A4 z motorem 1.8 125 KM. Można już ładny egzemplarz dostać.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2202
Rejestracja: 21 Sty 2010, 19:20
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20

19 Gru 2010, 13:32

Jeżeli będziesz robił większość z tych odcinków po mieście to kompakt wystarczy od biedy, czyli taki Golf4 się nada jak najbardziej. Natomiast jeżeli będą to trasy to tutaj już zdecydowałbym się na klasę średnią, no i silnik mimimum 1.8, a tak naprawdę najlepiej poszukać największego czterocylindrowca albo jakiegoś większego sześciocylindrowca. Oprócz w.w. Accorda, który zły nie będzie to na pewno warto się rozejrzeć za E46 z silnikiem R4 (ale nie tym najsłabszym), ewentualnie A4, tudzież Skoda Superb, ale nie wiem, czy dostaniesz w sensownym stanie do 20k zł.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20

19 Gru 2010, 14:01

Dzięki za odpowiedzi.
Lubie swoja obecna Honde ale niestety nie jest ekonomiczna i z racji na wiek lepiej juz pewnie nie bedzie. Jednoczesnie dostalem tyle pozytywnych opinii o tym Golfie 4, ze az podkusilo mnie zeby moze marke zmienic. Chociaz w glebi wiem, ze japoniec to japoniec :)

Z tym Leonem to chyba racja. Przeciez Seat to VW wiec moznaby tez za leonem sie rozgladnac. Dzieki za podpowiedz.


A co do pokonywanych tras to bedzie to w wiekszosci miejska dżungla więc potwór to być nie musi. Notoryczne stanie w korkach pewnie mnie nie ominie.
baczek
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 19 Gru 2010, 11:26
Miejscowość: Wrocław

Re: Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20

19 Gru 2010, 14:17

Skoro głownie po miescie to może auto segmentu b, np colt cz3, honda jazz?
Łatwiej trafić coś co zapewni bezawaryjna eksploatację;)
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Rejestracja: 11 Kwi 2009, 21:31
Miejscowość: ZZZZ
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akumulatory ze stałym elektrolitem - mniejsze i większa pojemność Akumulatory ze stałym elektrolitem - mniejsze i większa pojemność
    Toyota planuje szybką ekspansję na rynku samochodów elektrycznych. Pionier rynku hybryd prowadzi najbardziej zaawansowane na świecie prace nad bateriami ze stałym elektrolitem, które mają być odpowiedzią na ...
    Fotel samochodowy Toyoty z drukarki 3D Fotel samochodowy Toyoty z drukarki 3D
    Fotele samochodowe zazwyczaj nie należą do najwygodniejszych, choć bywają chlubne wyjątki. Producenci mają w tej dziedzinie jeszcze wiele do zrobienia. Dzisiejsze fotele samochodowe konstruowane są z wykorzystaniem dość starych ...

  • Re: Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20

    19 Gru 2010, 16:31

    A te to wyglądają troche jak zabawki :) wolalbym chyba jednak cos wiekszego i bardziej komfortowego.

    W tej chwili mam w głowie dwie koncepcje:
    - sedan: seat toledo, honda accord
    - hatchback: leon, golf 4

    I jeszcze pytanie. Jak do tego tematu mają się takie auta jak Audi A6 wersja C5 oraz Alfa Romeo 147 oraz Fiat Stilo ?

    Bo wszystkie te modele generalnie zbierają więcej pozytywnych opinii niz negatywnych jeśli chodzi o bezawaryjność a to sie dla mnie najbardziej liczy.

    Oczywiscie nie popadajmy w paranoje bo na każde auto da się znaleźć haka, więc trzeba chyba przy zakupie zastosować metode wyboru mniejszego zła :)
    baczek
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 19 Gru 2010, 11:26
    Miejscowość: Wrocław

    Re: Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20

    19 Gru 2010, 16:45

    We Fiaty i pochodne bym się nie pchał, A6 jest ok, ale w wersji Quattro, a to już takie tanie w utrzymaniu nie będzie no i lepiej wziąć E39 wtedy imo.
    Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
    jiGsaw
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5038
    Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
    Miejscowość: Rumia
    Auto: BMW

    Re: Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20

    19 Gru 2010, 17:21

    A dlaczego tak twierdzisz jesli chodzi o A6 ?
    Czytałem o tym aucie dobre opinie więc wziąłem go pod uwage tylko pytanie czy stać mnie. Czy znalazłbym takie auto w dobrym stanie zeby pare lat pojezdzic (najlepiej bez awarii : ) ? No i dlaczego musialoby byc quatrro ? Dla mnie "funkcja" ta jest bezuzyteczna.

    Swoją drogą pytanie czy to jest dobry pomysł jeździć takim autem w wiekszosci po miesice, a z drugiej strony skoro byloby mnie teoretycznie stac to dlaczego oprocz bezawaryjnosci nie pozwolic sobie na taki komfort jaki daje to auto ? Slyszalem, ze tym sie nie jeździ tylko płynie : )

    Tak myślałem, zeby włoskie sobie odpuscic ale zapytac musialem :)
    baczek
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 19 Gru 2010, 11:26
    Miejscowość: Wrocław

    Re: Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20

    19 Gru 2010, 18:07

    FWD w aucie tej klasy to porażka, a w wersji Quattro to już na pewno nic taniej w utrzymaniu od E39 nie wyjdzie... no i w E39 masz lepsze silniki. Ogólnie A6 C5 b. fajna furka, ale do miasta to bym jednak celował w klasę średnią i tutaj E46 jest godne uwagi.
    Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
    jiGsaw
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5038
    Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
    Miejscowość: Rumia
    Auto: BMW

    Re: Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20

    19 Gru 2010, 18:40

    Hmm jak na BMW to E46 bardzo ładniutkie, nie kojarzy sie "dresiarsko" wiec moze dorzuce do swojej listy zamiast A6 bo widze, ze z A6 i tak bylyby problemy za taka kwote dorwac dobry egzemplarz. Z E46 moze sie to udac.

    A jak jest konkretnie z tą E46 jeśli chodzi o koszty utrzymania ? Dostępność i cena części oraz spalanie w mieście ?

    Japoniec japońcem ale niemiec tez solidna firma wiec chyba nie psuja sie te auta za szybko ?
    baczek
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 19 Gru 2010, 11:26
    Miejscowość: Wrocław

    Re: Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20

    19 Gru 2010, 18:48

    Chyba nie doceniasz trochę niemieckich aut... albo przeceniasz japończyki, nie wiem. W każdym razie za tą kasę dorwiesz auto w bardzo ładnym stanie, z którego będziesz zadowolony, z początku produkcji z silnikiem R4, spalanie w mieście z takim silnikiem to tak z 9l trzeba liczyć przy normalnej jeździe. Jak będziesz deptał to i z 10 łyknie (albo trochę więcej), a jak będziesz jechał jak dziadek to może do 8 zejdziesz. W przypadku gazu to by było z 15 - 25% więcej. Ceny części - ok, jedynie przedni zawias jest trochę droższy (wielowahacz), ale w Audi masz to samo, a ten z BMW powinien dłużej wytrzymać. Mowa o zamiennikach, z którymi nie ma problemu, bogaty też jest rynek używek, bo E46 jest teraz od groma.
    jiGsaw
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5038
    Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
    Miejscowość: Rumia
    Auto: BMW

    Re: Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20

    19 Gru 2010, 19:19

    Mając Honde tez nie docenialbys innych marek :))
    Gdyby było mnie stać na Honde Cvic 7 gen. to bym tutaj nawet nie dywagowal co kupic ale niestety musialbym na dobry egzemplarz dorzucic jeszcze troche papierów, a postanowilem, ze nie wydam na pojazd wiecej niz 20k i bede sie tego trzymal.

    Ale skoro jest tak jak piszesz odnosnie niemcow, a konkretnie BMW to jestem w stanie zaryzykować przygodę z tą marką. Tym bardziej, ze widze, ze E46 (przy swoich gabarytach i silniku) łyka niewiele wiecej niz obecnie moja stara Honda (odnoszac sie do jazdy po miescie). Z cześciami z tego co widze tez nie powinno byc problemu.

    Więc nareszcie mam jakies konkrety - dzieki za pomoc : )

    Teraz juz mam tylko dwoch kandydatów i nic nie zmieniam ! Albo Toledo albo E46 koniec kropka : )
    baczek
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 19 Gru 2010, 11:26
    Miejscowość: Wrocław

    Re: Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20

    19 Gru 2010, 19:35

    A ja powiem inaczej, jak kupisz BMW to nie będziesz chciał wracać do Hondy. :smile:
    jiGsaw
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5038
    Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
    Miejscowość: Rumia
    Auto: BMW

    Re: Niezawodne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu i do max 20

    19 Gru 2010, 19:43

    Z tych dwóch zdecydowanie skłaniałbym się ku e46.
    Jak przesiądziesz się na nie z syfika to naprawdę będziesz mile zaskoczony :smile:
    dużo lepszy samochód, od Toledo zresztą też.
    Jasiek90
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2899
    Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
    Miejscowość: Zawichost
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
    Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Autosacrum 2009
      Subaru Impreza STI
      GTP Light