Nowe auto z normalnym silnikiem

19 Gru 2017, 21:48

Widzę ,że niewinnie włożyłem lekki kij w mrowisko...
Pytanie czy w tym Outlanderze sa tylko skrzynie CVT..? Czy jest manual..?
Co sądzicie o astrze J..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5811
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Gru 2017, 21:52

Jest manual ale tylko FWD.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Gru 2017, 22:07

Za chwilę...to kupię Ceeda 1,6 albo Tipo kombi 1,4 T-jet- 120KMw kombi z lpg fabrycznym i będzie po ptokach... :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5811
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Gru 2017, 22:12

Nie no między Tipo a Outlanderem to trochę różnicy jest, zwłaszcza cenowej... T-Jet to dobre silniki i nie będziesz żałował, że kupiłeś muła na kilka lat. :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Gru 2017, 22:17

A ja przy nowych autach turbo srurbo bałbym się tego co doświadcza mój kolega od renaulta kadżara którym miał kilka lat pojeżdzić. Kupił nową sztukę w aso i ... dosłownie usterka za usterką, serwisy nie ogarniają nowej technologii turbo, kończy się gwarancja a tu nowy silnik znowu grymasi (nowy bo stary po 30 tyś.km rozpadł się) i teraz co dalej robić? Auto ma 40tyś.km. utratę wartości za sobą więc nie ma potrzeby go sprzedawać ale jak znowu się zepsuje...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11196
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Gru 2017, 22:21

artur73 napisał(a):Za chwilę...to kupię Ceeda 1,6 albo Tipo kombi 1,4 T-jet- 120KMw kombi z lpg fabrycznym i będzie po ptokach...

:mrgreen: No tak, teoretycznie wiemy jakie chcemy auto, ale jak trzeba dokonać finalnego wyboru, to pojawiają się wątpliwości. A co do kombi, to chyba są jeszcze stare modele civic tourer.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
A co do samej turbiny to bez przesady, to żadna nowość, mnie bardziej przeszkadza wtrysk bezpośredni i pakowanie tony elektroniki- nie zniósłbym gdyby auto było mądrzejsze ode mnie :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3818
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2017, 18:59

Ossy napisał(a):Seat Leon 1.4 TSI 150KM:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Co prawda to nie najnowsza generacja TSI (1.5), ale tak naprawdę o tym 1.5 jeszcze nic nie wiadomo (awaryjność, koszty utrzymania). A ten 1.4 jest dużo lepszy niż pierwsza generacja.


Czy mogę prosić o jakieś dowody tej rzekomej poprawy?
Nie chodzi mi tu o zapewnienia z grupy VW, ani wyssane z palca opinie forumowych zjadaczy chleba, albo ludzi którzy nieświadomie wdepnęli na minę kupując TSI i opowiadają bajki że jest ok, licząc że ta bajka/to kłamstwo stanie się prawdą.

Pytam o rzetelnie potwierdzone fakty. Bo dowody że silniki TSI są do dupy już mamy w postaci licznych opinii użytkowników. Natomiast niezależnych opinii czy też publikacji ukazujących że coś rzeczywiście poprawili - brak.

@edit:
Nie pytam o "co zmieniono w silnikach TSI na przełomie jego generacji", tylko pytam o dowody że te konkretne zmiany poprawiły/ zredukowały/ wyeliminowały usterkowość silników.
Ostatnio edytowany przez voidcall, 20 Gru 2017, 19:44, edytowano w sumie 1 raz
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

20 Gru 2017, 19:41

Zapewne TSI wciąż nie należy do zbyt udanych konstrukcji ale poprawa była, w rozrządzie łańcuch w 2012 zastąpiono paskiem, zwiększono pojemność o 5cm, zwiększono moment i moc. Ale to tylko moja jak to mówisz ,,niezależna opinia,,.
SJ12
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 12 05 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civic VI
Silnik: 1.5 V-TEC 114KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

11 Sty 2018, 17:14

Zamówione Tipo ale w hatchbacku z T-Jet 120 KM z fabrycznym gazem LandiRenzo. Na auto z lpg trzeba czeka koło 3 miesięcy . Cena 65k. Rocznik nowy 2018 (nie na wyprzedaży).
Dla chcących zaoszczędzić jest też inna opcja z Tipo i lpg.
Można wziąć tańszy z tym silnikiem 95KM i bez utraty gwarancji zamontować od razu gaz w salonie Fiata za ok 4,5k. Zaoszczędzimy wtedy ok 7k. czyli 58k do zapłaty.
Ja wolałem jednak ten mocniejszy silnik. Poza tym to lepsza fabrycznie dobrana instalacja i lepiej się zbiera.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5811
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sty 2018, 17:42

No to gratulacje :) Też myślę, że warto było dołożyć te 7 tys za mocniejszy silnik i prawdziwie fabryczną instalację :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3818
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sty 2018, 21:34

Też tak uważam. A tak w ogóle to zamiast Tipo nie lepiej Astra K, 125KM Turbo, Enjoy + pakiet Biznes za ok. 65k?
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

15 Sty 2018, 10:12

ichris napisał(a):zamiast Tipo nie lepiej Astra K

Nie chcę ,bo od jakiegoś czasu nie mogę nowszymi Oplami dać radę dłużej pojechać na przednich fotelach. Jeździłem Astrą z 2015 r. kilka razy na trach Poznań -Warszawa i z powrotem ale nawet po Trasie Poznań-Wrocław tam i z powrotem ,nie wiedziałem jak mam tam usiedzieć. Były chwile ,że siedziałem bokiem. Tak samo jak miałem zastępczą Corsę z salonu z tego samego rocznika. To była masakra. Pamiętam jak wróciłem do chaty i przesiadłem się do starej Laguny i jadąc zaraz dalej po drodze Poznań-Bydgoszcz , ból przeszedł całkowicie.
Tak samo kiepsko wyglądało to w poprzednich Astrach. Nie liczę "1-ki" w niej było super.
Tak więc jak dla mnie w tych Oplach jest jakiś niekorzystny dla mnie profil siedzeń ,który ujawnia się po przejechaniu dłuższej trasy niż "po mieście" ,a czasem jeżdżę za granicę czy na wakacje do Włoch czy Chorwacji więc nie mam zamiaru ryzykować. Wolę Fiata ,który może nie jest lepszy od Opla mechanicznie lecz porównywalny ale za to nigdy nie miałem kłopotów z "usiedzeniem" czy to w Stilo czy w nowszym Brawo ,a nawet w Punto. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5811
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Sty 2018, 11:43

ichris napisał(a):. A tak w ogóle to zamiast Tipo nie lepiej Astra K, 125KM Turbo

Wygoda to raz, a dwa, to nie jest już normalny silnik(wtrysk bezpośredni). Nie wiadomo, czy nie wystąpią jakieś problemy przy większych przebiegach.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3818
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Sty 2018, 11:47

Tipo 1,4t to dobry wybór. Miałem 500kę z 1,4 i 1,4t między nimi jest przepaść nawet przy zwykłej miejskiej jeździe. Nie wspomnę o trasie która w opcji 1,4 była udręką.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11196
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Sty 2018, 14:59

Wygoda to raz, a dwa, to nie jest już normalny silnik(wtrysk bezpośredni). Nie wiadomo, czy nie wystąpią jakieś problemy przy większych przebiegach


Astra K to już nie taka nowość. Póki co nie słychać dramatów poza jednostkowymi przypadkami, co przy największej popularności tego modelu w PL nie jest specjalnie niepokojące.
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5
 
cron