REKLAMA
Na wstępie chciałem przeprosić, ze spóźniłem się z napisaniem artykułu ale się zapomniałem ;D .
Citroën C3 miał premierę w 2001 roku, a więc wytrwał na rynku ponad osiem lat. Premiera nowej generacji odbędzie się we wrześniu podczas IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem, ale pierwsze egzemplarze trafią do klientów dopiero w listopadzie 2009 roku. Stylizacja nowego C3 jest kontynuacją dotychczasowej generacji, ale ma być to model plasowany nieco wyżej. Jest wiele elementów, które będą go wyróżniały. Duża szyba czołowa Zenith przypomina bardziej samochody z nadwoziem MPV, których ma Citroën kilka w swojej palecie.
Szyba Zenith to prawdziwe osiągnięcie technologiczne. Dzięki niezwykłej wysokości, zwiększa ona pole widzenia pasażerów z przodu o 80° do góry. W połączeniu z cienkimi słupkami daje wszystkim pasażerom wyjątkową widoczność. Citroën jako pierwszy zaproponował jednocześnie progresywne przyciemnienie szyby, zapewniając łagodne przejście od silnej ochrony przeciwsłonecznej ponad głowami pasażerów z przodu do zwyczajowego stopnia przezroczystości szkła. To auto o największej przedniej szybie i najmniejszym na rynku dachu dostarcza zupełnie nowych doznań płynących z jazdy. Gwarantuje lepszą widoczność i lepsze doświetlenie wnętrza, a jednocześnie daje większe poczucie bezpieczeństwa i więcej przyjemności z jazdy.
Wnętrze przypomina model DS3. C3 powraca do klasycznych okrągłych zegarów.
Nowy model ma większe wymiary zewnętrzne od swojego poprzednika, ale jego wysokość 1,51 m się nie zmieniła. Długość całkowita wynosi 3,94 m (poprzednio 3,86 m), szerokość 3,86 m ( poprzednio 1,71 m), a rozstaw osi 2,54 m (poprzednio 2,46 m).
W pierwszym okresie produkcji paleta jednostek napędowych oparta będzie na dotychczas znanych. Silniki benzynowe to: 1,4 l o mocy 55 kW i 70 kW oraz 1,6 l o mocy 88 kW. Turbodiesle reprezentowane SA przez jednostkę 1,6 HDi o mocy 66 kW i 80 kW. W przyszłym roku dojadą silniki z niższym zużyciem paliwa jak m.in. trzycylindrowy benzynowy, jednostki z drugą generacją systemu Start-Stop oraz turbodiesle z przekładnią automatyczną.
Więcej zdjęć TU
To DRUGA GENERACJA a nie facelifting . !