REKLAMA
Nowy Citroen C5 powinien znaleźć się w polskich salonach już przed wakacjami. Najtańszy sedan z silnikiem 1.8 będzie kosztował 79 900 zł, najdroższy z motorem 2,7 HDI V6 155 400 zł. Kombi o nazwie C5 Tourer będzie droższe o 5 000 zł.
Citroen przygotował dla nowego C5 cztery poziomy wyposażenia: Attraction, Dynamique, Confort i Exclusive, z tym, że ten przedostatni będzie dostępny tylko i wyłącznie w sedanie. Na bogate wyposażenie seryjne podstawowej wersji Attraction składają się m.in. systemy ABS, ESP i ASR, 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa), klimatyzacja automatyczna, wszystkie szyby sterowane elektrycznie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, radio CD MP3 z 6 głośnikami oraz reflektory z systemem doświetlania zakrętów AFS. Przy tej wersji wyposażenia mamy do wyboru trzy silniki: benzynowy 1.8 16v 127 KM (sedan w cenie 79 900 zł) oraz wysokoprężne 1.6 HDI 110 KM (88 400 zł) i 2.0 HDI 138 KM (95 900 zł). Kombi będzie droższe w każdej wersji i silniku o 5 000 złotych od sedana.
Druga linia wyposażenia Dynamique zaoferuje dodatkowo m.in. dwustrefową klimatyzację, automatyczne wycieraczki, elektrycznie składane lusterka, halogeny, fotel kierowcy z regulacją lędźwiową, chromowane wykończenia karoserii i 17-calowe felgi z lekkich stopów (przy silniku 2.7 HDI V6 - 18-calowe). Dynamique jest droższy od odmiany Attraction o 6 000 złotych i oferuje dodatkowo silnik 2.0 16v 143 KM w cenie 89 900 złotych (kombi 94 900 zł).
Dostępna jedynie w sedanie wersja wyposażenia Confort nie ma co prawda felg aluminiowych (standardowo 16-calowe; 1 900 zł należy dopłacić do obręczy ze stopów lekkich), ale oferuje za to zawieszenie hydropneumatyczne HYDRACTIVE III+. Tańsze odmiany Attraction i Dynamique są dostępne ze standardowym zawieszeniem, na które składają się kolumny MacPhersona z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu. Dodatkowo otrzymamy elektryczny hamulec postojowy. Confort będzie dostępny jedynie z dwoma silnikami - 2-litrowym benzynowym o mocy 143 KM (92 600 zł) i Dieslem o tej samej pojemności i mocy 138 KM (104 600 zł).
Na liście seryjnego wyposażenia najdroższego Citroena C5 Exclusive znajdziemy takie elementy jak kierunkowe reflektory biksenonowe, elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele (kierowcy z funkcją masażu i ułatwiania wsiadania), tylne czujniki parkowania czy elektrycznie otwierana klapa w kombi. Tu paleta silników jest największa. Co prawda tylko jeden benzynowy 2.0 16v 143 KM - 105 400 zł (kombi 110 400 zł), ale z możliwością doposażenia w 4-biegową skrzynię automatyczną (dopłata 5 000 zł). Paleta wysokoprężnych HDI jest znacznie większa - 2.0 138 KM w cenie 117 400 zł (z 6-biegową skrzynią automatyczną 124 400 zł), 2.2 173 KM za 131 400 zł (kombi 136 400 zł) oraz topowa jednostka 2.7 HDI V6 o mocy 208 KM dostępny tylko z 6-biegowym automatem (ceny odpowiednio 155 400 i 160 400 zł za sedana i kombi).
Na liście wyposażenia dodatkowego w każdej wersji znajdziemy lakier metalizowany (2 000 zł), w Dynamique m.in. Pakiet Biznesowy z z elektrycznymi, materiałowo skórzanymi fotelami z funkcją masażu oraz reflektory biksenonowe (5 890 zł) czy nawigację kolorową z twardym dyskiem (7 900 zł - dostępna w Dynamique, Confort i Exclusive).
Poważny konkurent dla nowego Mondeo Laguny i Passata.Teraz musimy poczekać na odp japońskich producentów oraz Opla.