Nowy Ford Focus v Toyota Corolla

19 Paź 2020, 20:38

Cześć, w toku poszukiwań używanego mlodego samochodu (były to Ford Focus, później Toyota Auris) i niepowodzeń zwiazych z niepewną historia samochodu itd. zdecydowałam się na zakup nowego. Byłam niemal zdecydowana na Forda Focusa, jednak Toyota wrzuciła cenniki wyprzedażowe i znowu mam mętlik w głowie...
Ogólnie szukam auta głównie do miasta, 1-2 w roku dłuższy wyjazd w trasę, dla rodziny 2+1, benzyna. Chciałabym się zmieścić w cenie ok. 70tys.

Przechodząc do meritum do wyboru:
- Ford Focus 1.0 100/125KM
- Toyota Corolla 1.2 Turbo 116 KM

Co byście wybrali? Co jeśli chodzi o koszty eksploatacji / awaryjnosc ?

Z góry dzięki za wszelkie rady.
cancona
Nowicjusz
 
Posty: 9

19 Paź 2020, 20:47

Hyundaia I-30 :lol: albo Suzuki S-cross :mrgreen:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3679
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Paź 2020, 21:28

O nie... Tylko nie nowe modele, bo oszaleję :no: :shock: (ale S-cross jest piękny...)
cancona
Nowicjusz
 
Posty: 9

20 Paź 2020, 04:11

Jeżeli się podoba, to nie ma co grymasić :mrgreen:
Żona w przyszłym roku zamienia Vitarkę właśnie na S-crossa.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3679
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Paź 2020, 13:20

No dobrze, a jakieś sugestie co do w/w jadnak?
cancona
Nowicjusz
 
Posty: 9

20 Paź 2020, 13:32

Mimo, iż jestem fordziarzem, to z tej dwójki wolałbym Corollę (choć ją znów wolałbym w hybrydzie), bo jednak liczba cylindrów parzysta, czyli trochę inne odczucia z jazdy.

W sumie kupujesz nowe, więc kieruj się tylko swoimi odczuciami. Na (bez)awaryjność nie ma zbytnio co patrzeć, bo i tak masz gwarancję, a po jej zakończeniu pewnie będzie podobnie. Najważniejsze, żebyś dobrze czuł się w danym aucie i aby fajnie Ci się go prowadziło.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Paź 2020, 14:54

Do hybrydy już niestety trzeba dorzucić 20tys...
A jeśli chodzi o porównanie silników Ecoboost 1.0 125KM kontra 1.2 Turbo 116 KM?
cancona
Nowicjusz
 
Posty: 9

20 Paź 2020, 15:06

cancona napisał(a):A jeśli chodzi o porównanie silników Ecoboost 1.0 125KM kontra 1.2 Turbo 116 KM?
a co chcesz dokładnie wiedzieć?

Akurat tymi dwoma nie jeździłem (chyba, że liczymy 1.0 EB z kilkuletniej Fiesty, tam rwała asfalt i do max dopuszczalnej prędkości na ekspresówkach paliła dość rozsądnie), ale sama charakterystyka silników będzie taka jak u reszty, czyli bardzo mocny dół (niewprawiony może łatwo przypalić sprzęgło albo zrobić kangura), spore spalanie przy prędkościach autostradowych (i niskie przy mieście/jeździe podmiejskiej), do tego w Fordzie będzie terkot i wibracje, bo r3. Spalanie jest rzeczą bardzo indywidualną (można sobie prześledzić raporty spalania na autocentrum, albo na takiej niemieckiej stronie, której adresu zapomniałem), awaryjność... pewnie podobna, czyli przy regularnej wymianie oleju i rozsądnej jeździe pewnie przejadą te 200-250k.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Paź 2020, 15:12

Chodziło mi o awaryjnosc i żywotność. Zobaczymy co się uda wynegocjować, podejrzewam że cena nie będzie się różnić wiele, dlatego pewnie zdecyduje "lepsze wrażenie" :)
cancona
Nowicjusz
 
Posty: 9

20 Paź 2020, 15:33

cancona napisał(a):No dobrze, a jakieś sugestie co do w/w jadnak?

Pomijając hyundaia, wszystkie 3 auta to uturbione niewielkie benzyny. Corollą nie jeździłem, ale ecoboostem 125KM jeździłem w Ecosporcie (auto lżejsze od focusa) i po wkręceniu na obroty jest bardzo dobrze, ale ma ten sam mankament, co wszystkie małe uturbione benzyny. Czyli problemy na niskich obrotach. Toczenie się z niewielką prędkością na dwójce prowadzi do kangurów, albo gaśnięcia silnika. Suzuki ma największy i najmocniejszy silnik, wspomagany dodatkowo miękką hybrydą-jeździłem, na wolnych obrotach nie ma żadnych problemów.
Do tego już w podstawie są światła ledowe.
No i to crossover, wyższe zawieszenie i buda. Nie warto go skreślać.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3679
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Paź 2020, 20:45

cancona napisał(a):Chodziło mi o awaryjnosc i żywotność. Zobaczymy co się uda wynegocjować, podejrzewam że cena nie będzie się różnić wiele, dlatego pewnie zdecyduje "lepsze wrażenie"
pisałem o tym na samym początku :roll: kupujesz nowe auto, silniki są zbudowane na tej samej zasadzie (no dobra, Toyota +1 cylinder). Każda taka konstrukcja obliczona jest mniej więcej na 250k w miarę bezproblemowej jazdy, później remont, albo złom. Nie ma większego znaczenia co wybierzesz, bo kwestie techniczne były istotne przy kupnie, ale z 10 lat temu :roll:

Możesz mieć jeszcze taką zagwozdkę, którą ja miałbym, wybierając pomiędzy tymi dwoma autami:
Toyota - bardziej kulturalny silnik, ładniejsza z zewnątrz, ale za to obrzydliwe wnętrze i drewniany feeling z jazdy. Chociaż drewniany bardziej pasuje do nie-premium VAG, tutaj będzie raczej... nudny, mydlany, trochę tandetny
Ford - terkoczący i telepiący silnik (chociaż podobno mniej pali od Toyoty), z zewnątrz wygląda jak Kia, Hyundai czy inne BMW serii 1 , ale ma trochę lepsze wnętrze i lepiej się go prowadzi
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Paź 2020, 05:22

mike napisał(a):Ford - terkoczący i telepiący silnik (chociaż podobno mniej pali od Toyoty)

Mniej pali ale trzeba go wymieniać 4x częściej :D
Ogólnie wciąż jakościowa wtopa :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Paź 2020, 09:46

szybki napisał(a):Mniej pali ale trzeba go wymieniać 4x częściej
to swoją drogą :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Paź 2020, 14:01

cancona napisał(a):Chciałabym się zmieścić w cenie ok. 70tys.


Z tych dwóch Corolla, jeżeli jeszcze są egzemplarze w tej cenie.

Od siebie dołożę propozycję Renault Megane 1.3 TCE - 115KM. Niewyżyłowany silnik (są wersje o mocy 160KM tego silnika). Auto miękkie, wygodne, dobrze wyciszone. Za 65-68 kupisz wersję Limited hatchback 5d, kombi lub sedan np.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Za zaoszczędzoną kasę dokup sobie rozszerzoną gwarancję i/lub pakiet przeglądów.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002