Nowy samochód dla żony w segmencie B

18 Gru 2024, 22:43

Jestem ciekaw ile aut z taką skrzynią miał kolega wyżej i przy jakich przebiegach się rozsypały :)
Gain
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Audi A6 C7
Silnik: 2,0 TFSI 252 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

19 Gru 2024, 11:56

Gain napisał(a):Jestem ciekaw ile aut z taką skrzynią miał kolega wyżej i przy jakich przebiegach się rozsypały

To mamy tylko bazować na tych autach które doświadczyliśmy...?

No widzisz ja mam zawodowo styczność z wieloma autami a i tak nasz miłośnik marki to będzie negował. Do tego nie jest dla Ciebie sygnałem że jeżeli w wielu miejscach przy różnych modelach tej samej marki opisywane są te same problemy to coś jest na rzeczy ?

Wpisz sobie na google "nowa hybryda problem z akumulatorem rozruchowym" . Wyskoczy Ci 100 rekordów z różnych for/stron jak ludzie walczą z ASO, jak wzywane są po złości asistance albo rozkminiają boostery. I co teraz mam w to nie wierzyć bo moja hybryda jeździ i nie załapała się na wadliwe akumulatory ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10964
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Gru 2024, 10:20

Nie chce mi się przebijac przez dyskusję o skrzyni biegów ;).

Natomiast ze swojej strony mogę napisać, że jeśli chodzi o miejsce wewnątrz to Swift będzie przestronniejszy niż Fabia (datego zresztą u mnie w domu jest Suzuki a nie Skoda, jeździłem oboma). Silnik prosty, miękka hybryda, pali ~5l.
Nie wypowiem się na temat skrzyni, bo nigdy nie miałem automatu :D
poziom
Początkujący
 
Posty: 52
Miejscowość: Łódź
Auto: Subaru Forester SG, Suzuki SX4

20 Gru 2024, 12:06

Przyznam szczerze, że nie słyszałem wcześniej o tych opiniach DQ200.

Z drugiej strony decydując się na mały samochód w budżecie ~120 000 z automatem to raczej nie ma zbyt dużego wyboru. Toyota mnie nie przekonuje ze względu na skrzynie CVT (głośne w trasie), dodatkowo Wasze opinie tutaj nie są zbyt przekonujące. Francuskie odpadają ze względu na silnik 1.2.

Ktoś tam dopytywał o plany względem samochodu, liczę że samochodem żona pojeździ z 10 lat (przebieg ok. 10 000 - 20 000 rocznie).

Naprawdę rozważałem tylko tą Fabię i T-Crossa.

A macie jakieś doświadczenia z Suzuki Vitara 1.5 DualJet Hybrid 4WD AGS? W ubiegłym roku miałem okazję być na jeździe próbnej Vitarą 1.4 Mild Hybrid w manualu - i zdecydowanie to nie było to, porażka.

Może macie coś jeszcze innego godnego polecenia? Automat to warunek konieczny.
dominiss1990
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 02 12 2008
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

20 Gru 2024, 12:16

Hrv, kona (dyskusyjny wygląd) Niro (styk budżetu, ciut powyżej), jeśli nie są za duże.

Albo podszedłbym do tego inaczej. Nie zakładaj 10 lat eksploatacji. 3-5 lat i wymiana.

Jeszcze inaczej to wynegocjować dobre warunki finansowe, przygotować się na ewentualną awarie skrzyni/sprzęgieł i z tym żyć :D
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 288
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2024, 12:42

sisinho17 napisał(a):przygotować się na ewentualną awarie skrzyni/sprzęgieł i z tym żyć

O to to! Drogi autorze, nie pozostanie Ci nic innego. Każda dwusprzęgłówka prędzej czy później będzie wymagała drogich napraw.
Po prostu niech żona zrobi jazdę testową i wybierze to co Jej się bardziej podoba, skoro wybór jest między Fabią a T-crossem.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 330
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Obowiązek używania odblasków i bezpieczeństwo na drodze
    Jedną z najważniejszych zasad bezpieczeństwa jest zasada widoczności. Uczestnicy ruchu drogowego powinni zadbać o to, by być widocznym dla innych i sami być jak najlepiej przygotowani do tego, by obserwować drogę i jej otoczenie. ...

20 Gru 2024, 13:47

hoderi145 napisał(a):O to to! Drogi autorze, nie pozostanie Ci nic innego. Każda dwusprzęgłówka prędzej czy później będzie wymagała drogich napraw.

No właśnie nie Toto :mrgreen: To nie jest jak każda dwusprzegłowka. Ona jest wadliwa i tyle.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10964
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Gru 2024, 14:02

To nie ulega wątpliwości. Pytanie, która jest dobra :D
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 288
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2024, 10:12

sisinho17 napisał(a):Pytanie, która jest dobra

Tak trudno powiedzieć. DSG jest ok.(patrząc ogólnie) tylko wymaga więcej serwisu niż zwykły automat. Ogólnie zamysł skrzynki DSG jest ok.tylko nie bardzo rozumiem po co koncerny idą w takie skrzynie jak automat hydrauliczny jest w motoryzacji dziesiątki lat a bije dsg na głowę komfortem jazdy i często trwałością. Na 100% pojawi się nasz mistrz od miłości do marki i przekaże nam tabelki od szybkości zmian biegów :D tylko że jakie to ma znaczenie przy miejskim wozidle ? Do tego są też automaty tak samo szybkie w zmianach biegów jak DSG a jazda nimi o wiele przyjemniejsza.

dominiss1990 napisał(a):Toyota mnie nie przekonuje ze względu na skrzynie CVT (głośne w trasie), dodatkowo Wasze opinie tutaj nie są zbyt przekonujące.

Widzisz niestety Ty nawet za bardzo nie wiesz o czym piszesz i jest to zrozumiałe bo:
- jesteś napalony (zły stan przy zakupie auta).
- niestety wyłuszczenie wiedzy dla osoby nie znającej się na motoryzacji z netu/tv jest bardzo trudne co widać po tym temacie.

W hybrydach masz eCvt które jest ciche, jego kultura pracy bije na głowę wszystkie dwusprzęgłówki, do tego jest trwałe i nie wymaga Ciągłej adoracji mechanika.

Wadą eCvt jest to że nie czujesz zmiany biegów i przy max przyspieszeniu wciskasz gaz do dechy i auto wskakuje Ci na max obroty rozpędzając się. I na tym kończy się wada eCvt. Przyspieszając normalnie bez duszenia na maxa jest jest max komfortowo.

To określone głośno cvt może być tylko podczas duszenia czyli ułamek jazdy.

Yaris Cross ma problem z wyciszenie ale karoserii czyli odgłosy jazdy z opon, innych aut przenikające do kabiny.

Szczerze nigdy w życiu nie kupiłbym auta z wadliwą skrzynią bo wiem że procedury jej naprawy nie są tak różowe jak się nam wydaje. Zestaw wad YC zawiera się w wizycie w warsztacie na podstawowe wygłuszenie i na zamontowaniu innego akumulatora. To tak w skrócie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10964
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Gru 2024, 10:27

Razem z wyciszeniem można zabezpieczyć dół. Jak sobie myślę o przyszłej wymianie auta na automat, to tak naprawdę zostaje toyota (Lexus), honda, mazda i Korea w hybrydzie (bo benzyna to w sumie ma te same problemy co grupa VW).
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 288
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2024, 11:30

dominiss1990 napisał(a):Przyznam szczerze, że nie słyszałem wcześniej o tych opiniach DQ200.

Bo kolega nie bierze pod uwagę jednej rzeczy, na tym forum grupa VAG jest "uprzywilejowana" tzn ich problemy są rozdmuchiwane do niebotycznych rozmiarów, tylko vagi się psują, innne auta nie..
I teraz tak starsze auta grupy vag - zajechane przez sebixów, 1,6 nie jedzie, 1,9 klekocze, 1,8T koszty jak w V8 biturbo
A nowsze? no tsi + dsg czyli odpada.

To wynika z potęgi jaką jest grupa vw, oraz tego że jest to niemiecki koncern
Mamy w pracy 3 auta z DQ200, każde po 200 tys albo więcej z żadnym nie ma problemów.
Baaa! są firmy oferujące carsharing, gdzie część floty to vagi z dq200, jakoś biznesu nie zamykają bo połowa floty remonty przechodzi wiecznie.
Także niech autor prześledzi sobie wszystkie tematy z ostatnich miesięcy, gdzie auta VW/Audi/Seat itd grały główną rolę i zobaczy na retorykę i wtedy będzie wszystko jasne.
Natomiast był temat o wadliwym valvematicu w 1,6/132 Aurisie i tam już zupełnie inne podejście, no bo to nie ten koncern.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 812
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

21 Gru 2024, 12:07

Trevor napisał(a):Bo kolega nie bierze pod uwagę jednej rzeczy, na tym forum grupa VAG jest "uprzywilejowana" tzn ich problemy są rozdmuchiwane do niebotycznych rozmiarów, tylko vagi się psują, innne auta nie..
I teraz tak starsze auta grupy vag - zajechane przez sebixów, 1,6 nie jedzie, 1,9 klekocze, 1,8T koszty jak w V8 biturbo
A nowsze? no tsi + dsg czyli odpada.

To wynika z potęgi jaką jest grupa vw, oraz tego że jest to niemiecki koncern
Mamy w pracy 3 auta z DQ200, każde po 200 tys albo więcej z żadnym nie ma problemów.
Baaa! są firmy oferujące carsharing, gdzie część floty to vagi z dq200, jakoś biznesu nie zamykają bo połowa floty remonty przechodzi wiecznie.
Także niech autor prześledzi sobie wszystkie tematy z ostatnich miesięcy, gdzie auta VW/Audi/Seat itd grały główną rolę i zobaczy na retorykę i wtedy będzie wszystko jasne.

I tu niech sobie autor tematu porówna vwiedzę i przekaż info ortodoksa marki do realiów z innych for.
Trevor napisał(a):Natomiast był temat o wadliwym valvematicu w 1,6/132 Aurisie i tam już zupełnie inne podejście, no bo to nie ten koncern.

A co to znaczy inne podejście ? Jest problem który oznacza 1 godzinę pracy mechanika i kasa na zakup części. Nikt tego problemu nie neguje tak jak Ty murem stoisz za swoją marką żeby chociaż była mowa o największym g.tej marki.

Trevor sorki chłopaku ale jesteś jednym z najgorszego typu miłośników marki jaki można spotkać w internecie.

Tu Panowie chcecie to sobie poczytajcie.
Wklejam bez tłumaczenia ale można zapodać przez Google i jest ok.

https://www.team-bhp.com/forum/technica ... nivas.html
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10964
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Gru 2024, 11:21

Napiszę opinię o 2 samochodach które użytkowała żona.
1.Renault CLIO IV Limited 1,2;16V/75KM benzyna, skrzynia biegów manualna - czas użytkowania 6 lat ,użytkowane w warunkach jazdy miejskiej i drogach podmiejskich kilka razy jazda po autostradzie A4 z szybkością 120-130km/h i sobotnie wyjazdy w Bieszczady.Z wyjątkiem wymiany oleju i filtrów oraz piór wycieraczek nic nie uległo awarii. Auto bardzo dobrze sobie radziło zarówno w mieście jak i na trasie.. auto trochę niskie i trzeba uważać na wysokie krawężniki przy parkowaniu na chodniku.
2.Obecnie żona użytkuje Toyota Yaris Cross 1,5-125KM czysta benzyna bez Hybrydy ,skrzynia biegów manualna użytkowana od lutego 2024r.Auto spisuje się bardzo dobrze .Spalanie w mieście ok. 5,5l/100km auto dość dynamiczne miejsca dość sporo ...jak dla mnie przy wzroście 180cm i wadzie 104kg nie mogę narzekać na ciasnotę. Bagażnik też dość pojemny. Oczywiście nie jest tak luźno jak w moim Mitsubishi ASX .Nie uważam jednak że Toyota Yaris Cross jest przereklamowana ..Zasługuje na miano miejskiego drapieżcy.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 463
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

29 Gru 2024, 15:34

A co sądzicie o Renault Captur E-Tech full hybrid 145 ?
dominiss1990
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 02 12 2008
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna