Nowy Shell V-Power Diesel z GTL

Nowy Shell V-Power Diesel z GTL

12 Kwi 2009, 15:00

Shell V-Power Diesel z GTL –zaawansowana technologia paliwowa

Nowy Shell V-Power Diesel zawiera syntetyczne paliwo GTL (ang. Gas‑To‑Liquids). Paliwo GTL uzyskiwane jest z gazu ziemnego, posiada niezwykle wysoką liczbę cetanową i wyjątkową czystość, dzięki czemu następuje bardziej wydajne i czystsze spalanie.

Shell V-Power Diesel z GTL to pierwszy i jedyny diesel z syntetycznym paliwem GTL, który dostępny jest dla polskich kierowców. Można go zatankować na stacjach Shell w 11 krajach , a teraz także w Polsce.

Nowy Shell V-Power Diesel pozwoli Ci otrzymać więcej z każdej kropli, niezależnie od tego, jakim autem jeździsz. Paliwo zostało opracowane, by zapewnić większą moc oraz lepsze osiągi dzięki optymalnemu spalaniu mieszanki. Przeznaczony jest dla wszystkich rodzajów silników wysokoprężnych.


Technologia GTL

GTL (Gas to Liquids) to ogólny termin używany w przypadku technologii, które z gazu ziemnego wytwarzają ciekłe węglowodory (takie, jak paliwa czy smary).

Paliwo GTL jest syntetyzowane z gazu ziemnego za pomocą zastrzeżonej technologii stworzonej przez Shell. Ma ono praktycznie zerową zawartość siarki i niespotykanie wysoką liczbę cetanową, co sprawia, że pali się ono w bardziej czysty i wydajny sposób niż zwykły olej napędowy.

Jesteśmy firmą, która jako pierwsza wykorzystuje syntetyczne GTL dodając je do wysokocetanowych olejów napędowych. Paliwo GTL jest ekskluzywnym komponentem Nowego Shell V-Power Diesel.

Shell wytwarza produkty GTL w swej fabryce w Bintulu w Malezji, pierwszej komercyjnej fabryce tego rodzaju, która istnieje od 1993 roku. Obecnie Shell wraz z firmą Qatar Petroleum buduje największy na świecie ośrodek, który będzie pracować nad produktami GTL w Katarze. Przy zdolności produkcyjnej 140 tysięcy baryłek dziennie, fabryka ma rozpocząć działalność pod koniec obecnego dziesięciolecia.

Ciekawostka: Zwycięskie paliwo w najtrudniejszym wyścigu Le Mans!
Shell jest dumny ze swej współpracy z Audi Sport i ACO. Shell z Audi Sport łączy długotrwały związek, dzięki czemu od dawna wspólnie pracują nad wieloma projektami technicznym, które w przeszłości obejmowały też Audi R8, a teraz jeden z nich dotyczy właśnie Audi R10 TDI.

Shell od dawna uczestniczy w tworzeniu historii sportów motorowych, a wszystko zaczęło się
w latach 30-tych, kiedy legendarny Enzo Ferrari stworzył swój pierwszy zespół wyścigowy. Powiązania firmy Shell ze światem wyścigów samochodowych, łącznie z pełnym ekscytacji partnerstwem technicznym z zespołem Audi Sport, rozwijały się w kierunku tworzenia, przynoszących zwycięstwa, specjalnych paliw wyścigowych, w oparciu o technologię Shell V-Power Diesel.

W 2006 roku, Shell i jego partner techniczny, Audi Sport, ukształtowały na nowo historię sportów motorowych, kiedy Audi R10 TDI stało się pierwszym samochodem napędzanym silnikiem diesla, który kiedykolwiek zwyciężył w jednym z najtrudniejszych wyścigów samochodowych – 24-godzinnym Le Mans. Odnosząc dwa zwycięstwa z rzędu samochodem z silnikiem diesla, w latach 2006 i 2007, obydwie firmy poprzez swe partnerstwo techniczne zrewolucjonizowały technologię olejów napędowych. W 2007 roku Audi R10 TDI ukończyło 369 okrążeń zapewniając sobie w ten sposób zwycięstwo i stało się jedynym samochodem z silnikiem diesla, który dwukrotnie zwyciężył 24-godzinny wyścig Le Mans.

Wyścig Le Mans jest doskonałą okazją dla naszych specjalistów z dziedziny badania i rozwoju do przeprowadzania różnego rodzaju testów. Zwycięstwa i doświadczenie zdobywane na torach wyścigowych pozwalają Shell dostarczać klientom firmy jeszcze lepsze oleje napędowe.


źrdło: shell.pl

Warto przeczytać:
Need for Speed Shift - już niedługo w Polsce!
Motocykliści pomiędzy sznurami samochodów stojącymi w korku?
Foteliki samochodowe dla małych pasażerów!
Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5938
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    System odzyskiwania energii kinetycznej - KERS System odzyskiwania energii kinetycznej - KERS
    Firma Volvo Car Group zakończyła obszerne testy drogowe systemu odzyskiwania energii kinetycznej – KERS. Rdzeniem tego rozwiązania jest koło zamachowe z włókna węglowego. KERS jest lekki, wydajny, obniża spalanie, ...
    Audi A3 numerem jeden w klasie samochodów kompaktowych Audi A3 numerem jeden w klasie samochodów kompaktowych
    W tegorocznej edycji plebiscytu AUTO BILD-Design-Award, czytelnicy tego popularnego magazynu motoryzacyjnego uznali nowe Audi A3 za najatrakcyjniejsze auto w klasie małych i kompaktowych samochodów. W plebiscycie o ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      passat b5 german style
      Subaru Impreza STI
      Jaguar